رستوران زیردریایی ایتا (ithaa) ، رستورانی مجلل در مالدیو | Maldives

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

رستوران زیردریایی ایتا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با رستوران زیردریایی ایتا آشنا خواهیم شد. برای آشنایی با این رستوران مجلل زیر آب در مالدیو در ادامه با ما همراه باشید.

مالدیو سفری به بهشت هزار پاره اقیانوس هند است. مجمع الجزایر مالدیو به داشتن سواحل زیبای مرجانی معروف بوده و مملو از درختان نارگیل و مرداب‌هایی پر از ماهی‌های رنگارنگ است که محیطی رویایی و مناسب را برای استراحت و آرامش مسافران تور مالدیو فراهم می‌آورد. شما برای ورود به کشور مالدیو، هیچ مشکلی از نظر اخذ ویزا نخواهید داشت و شاید یکی از دلایل محبوبیت تور جزایر مالدیو برای گردشگران ایرانی، همین عدم نیاز به اخذ ویزا برای سفر توریستی به این کشور باشد.

کمتر کسی است که تا به حال نام مالدیو را نشنیده باشد و یا عکس های زیبای آن را ندیده باشد. تصاویری که نشان میدهد تا جایی که چشم میبیند در این مقصد آب های زلال فیروزه ای است و سواحل درخشان. به همین دلیل یکی از مکان های بسیار مجلل و زیبا در این آب های زلال، رستوران زیرآبی ایتا است که قطعا ارزش دیدن دارد. ایتا در زبان تایلندی به معنای مادر مرواریدهاست.

رستوران زیردریایی ایتا (Ithaa Undersea Restaurant) لقب زیباترین رستوران جهان را از آن خود کرده است و نخستین رستوران زیرآبی دنیاست که در جزیره رانگالی مالدیو قرار گرفته است. سالن غذاخوری این رستوران در میان آب های اقیانوس هند قرار دارد و در حین میل کردن غذا در این مکان می توانید تماشاگر دنیای زیر آب باشید. این رستوران از معروف ترین رستوران های مالدیو به شمار می آید و غذاهای لذیذ و با کیفیتی دارد که از مواد اولیه تازه تهیه می شوند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این غذاخوری سال 2004 ساخته شد و با محیط لوکس و متفاوتی که دارد توانست افراد زیادی را به سوی خود جلب کند. مسوولان این مرکز قصد داشتند جایی را بسازند که با همه رستوران های دنیا فرق داشته باشد، به همین خاطر مهندسانی کاردان را استخدام کردند که بتوانند رستورانی در عمق اقیانوس هند بسازند. حالا غذاخوری زیرآبی ایتا در مالدیو 5 متر زیر آب های اقیانوس قرار دارد و مکان لوکس و جذابی را برای میهمانانش فراهم کرده است.

رستوران زیردریایی ایتا
رستوران زیردریایی ایتا

ویژگی جذاب دیگر رستوران ایتا نوع ساختمان آن است، اگر اینجا را برای صرف غذای تان انتخاب کنید نمایی 180 درجه از مناظر اطراف را مشاهده خواهید کرد، انگار در آکواریومی زیبا در حال غذا خوردن هستید. شما می توانید سه وعده غذایی ناهار، شام و شام دیروقت را در ایتا نوش جان کنید. اینجا ظرفیت پذیرایی از 14 نفر را به صورت همزمان دارد و سالن غذاخوریش به گونه ای ساخته شده که همه دیوارهای آن شفاف باشند.

نکته جالب دیگر این که وقتی به ایتا می رسید هیچ ساختمانی را نخواهید دید، تنها یک اسکله چوبی پیش روی تان قرار می گیرد. برای ورود به رستوران و سالن غذاخوری باید از پلکانی مارپیچ پایین بروید.

رستوران زیردریایی ایتا
رستوران زیردریایی ایتا

منوی رستوران زیردریایی ایتا

غذاهای رستوران زیرآبی ایتا به دو منوی ناهار و شام تقسیم می شوند. در این قسمت نگاهی داریم بر منوهای این غذاخوری زیبا. سبک کلی غذاهای این رستوران غذاهای بومی مالدیو و خوراکی های آمریکایی است.

برای وعده ناهار شما میتوانید ماهی قزل آلا و یا خرچنگ به عنوان پیش غذا، سینه مرغ طعم دار شده و یا غذای فرانسوی (ماهی، صدف، برنج، لوبیا) برای وعده اصلی و کیک کدو تنبل برای دسر داشته باشید.

برای وعده شام می توانید میگو با سس تاتار به عنوان پپیش غذا، خرچنگ و پاستا، استیک، بشفاب غذای سالم (کرفس، سیر، کلم بروکلی، زردچوبه، گندم، لوبیا، حلزون)، مخلوط میوه و یا غذای فرانسوی برای وعده اصلی شام و لوبیای بولیویایی (لوبیا، شکلات، لیمو، نارگیل، شکلات) برای دسر داشته باشید.

قیمت منوی رستوران

درباره رستوران زیرآبی ایتا باید بدانید که هزینه صرف غذا در این مکان برای تان ارزان تمام نخواهد شد بنابراین در صورتی اینجا را انتخاب کنید که به موجودات آبزی و محیط آکواریومی علاقه مند باشید. هزینه صرف غذا در این رستوران اغلب به صورت میانگین اعلام می شود؛

  • ناهار برای یک نفر حدود: 300 دلار (7,500,000 تومان)
  • شام برای یک نفر: 400 دلار (10,000,000 تومان)
رستوران زیردریایی ایتا
رستوران زیردریایی ایتا

قوانین رستوران

برای آرامش و رفاه بیشتر میهمانان رستوران آبی ایتا قوانینی وضع شده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

  • کودکان می توانند به صرف ناهار در این غذاخوری بپردازند؛ اما حضور آن ها در وعده شام مجاز نیست.
  • رستوران پیش از ساعت 11:00 تعطیل است و به هیچ وجه میهمانان اجازه ورود به آن را ندارند.
  • میهمانان لازم است لباس های رسمی و مرتب به تن کنند.
  • میهمانانی که از محیط های دریایی و آبزیان می ترسند نباید به این رستوران مراجعه کنند و مسوولان ایتا در این رابطه مسوولیتی ندارند.

دسترسی

بهترین راه دسترسی به رستوران زیبای ایتا حرکت از جزیره رانگالی است. شما می توانید از این جزیره با استفاده از هواپیمای آب‌نشین یا کشتی خود را به ایتا برسانید. هواپیمای آب‌نشین نوعی وسیله نقلیه است که قابلیت برخاستن و فرود آمدن روی سطح آب را دارد و استفاده از آن ها در مالدیو امری بسیار معمول است.

رستوران زیردریایی ایتا
رستوران زیردریایی ایتا

ویدئویی زیبا از رستوران زیردریایی ایتا

 

آدرس: مالدیو، جزیره رانگالی، رستوران زیرآبی ایتا

ساعت کاری: ناهار 11:00 الی 14:30 – شام 18:30 الی 22:30

مقالات بیشتر درباره تهران بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨