بهترین رستوران های ایروان ، ارمنستان | Yerevan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین رستوران های ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین رستوران های ایروان آشنا خواهیم کرد.پس اگر قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

ایروان (Yerevan) ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است و در امتداد رود هرازدان واقع شده ‌است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است. ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است. این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد و سفری خوش را برای شما فراهم می کند.

همانطور که میدانید یکی از بهترین بخش های سفر غذا خوردن و آشنایی با فرهنگ غذایی مقصد است. مردم ارمنستان به غذا خیلی اهمیت می دهند و به محض اینکه مراسم و واقعه اجتماعی و ملی اتفاق می افتد بوی غذاهای خاص و خوشمزه کوچه پس کوچه های شهرهایش را فرامی گیرد. در سفر به ارمنستان رستوران های زیادی را می بینید که انواع غذاهای خوشمزه محلی را سرو می کنند مخصوصا اگر به ایروان، پایتخت این کشور بروید که دستتان برای انتخاب رستوران های متنوع بازتر است. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران های ایروان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


رستوران های ایروان

رستوران لواش – Lavash Restaurant

برای صرف یک نهار لوکس و با کیفیت بین المللی رستوران لواش ارمنستان انتخاب خوبی برای شماست منوی این رستوران بیشتر غذاهای گرجی با ذائقه غربی است اسم این رستوران نیز از همان نان لواش خودمان گرفته شده است. توصیه میکنیم سوپ مخصوص این رستوران را به هیچ عنوان از دست ندهید همچنین دنده کباب و دلمه برگ مو به سبک ارمنی نیز پیشنهاد خوبی برای نهار شماست البته به هیچ عنوان از سالاد های خوشمزه این رستوران غافل نشوید.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 21 Tumanyan

بهترین رستوران های ایروان
بهترین رستوران های ایروان

رستوران تومانیان شاورما – Tumanyan Shaurma

اگر به خوردن غذاهای فست فود علاقه دارید پیشنهاد می شود به این رستوران نیز سر بزنید. در این رستوران غذایی بنام شاورما سرو می گردد که محتویات آن گوشت و یا مرغ به همراه سبزیجاتی مانند کلم، لوبیا، هویج، بادمجان و فلفل کبابی بوده که بنا به درخواست مشتریان درست میشود و برایشان سرو می گردد. اما اگر به این نوع از شاورما علاقه زیادی ندارید جای نگرانی نیست چون گزینه های متفاوت دیگری نیز در این رستوران برای مشتریان وجود دارد. رستوران تومانیان شاورما در خیابان های کومیتاس و منتشیان دارای شعبه می باشد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان های 32 Tumanyan و 50 Komitas

رستوران ایروان قدیم – Hin Yerevan

این رستوران در یکی از ساختمان های بلند ایروان واقع شده است و کسانی که تمایل دارند با مهمان نوازی، موسیقی و غذای ارمنی ها آشنا شوند، باید سری به این مکان ویژه بزنند. این رستوران ارائه دهنده غذاهای متنوع و معروف ارمنی از جمله دلمه کباب و ایشکان (قزل آلای ارمنی) می باشد. مهمانان این رستوران در اتاق هایی زیبا که انعکاس دهنده فرهنگ کهن ارمنستان می باشد، با تماشای اجرای زنده گروه های موسیقی که سازهای سنتی ارمنستان چون دودوک را می نوازند، غذایشان را میل می کنند. هر طبقه سبک و موسیقی مخصوص به خود را دارد و رستوران ایروان قدیم مکانی مناسب برای نمایش باله و اپرا فراهم آورده است.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 2 Northern 

بهترین رستوران های ایروان
بهترین رستوران های ایروان

پاندوک ایروان – Pandok Yerevan

این رستوران مکانی دنج و راحت است که ظرفیت پذیرایی از 30 مهمان در سالن اصلی و گروه های کوچک 4 تا 8 نفره در اتاق های کوچک تر که با سبک ارمنی دیزاین شده اند را دارد. بالشتک ها و سفره های موجود در این مکان با زیورآلات ارمنی تزیین شده اند و تصاویر مناطق چشم نواز ارمنستان در سراسر این رستوران دیده می شوند. آرامش بهترین لغت در توصیف فضای حاکم بر این رستوران است که بهترین شرایط را برای مهمانانش فراهم می نماید.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 91 Teryan 

رستوران مر تاقه – Mer Taghe

سفر به ارمنستان بدون امتحان کردن غذای سنتی و محبوب این کشور یعنی لاه ماجون کامل نمی‌شود. این غذا را گاهی پیتزای ارمنی هم می‌نامند. رستوران Mer Taghe این غذای سنتی را در فضایی ساده و دنج و زیبا سرو می‌کند. پیتزای ارمنی شامل یک لایه خمیر تازه و باریک است که روی آن تاپینگ‌های مختلفی از جمله گوشت چرخ کرده، ریحان، گوجه فرنگی، پیاز و… قرار می‌گیرد. لاه ماجون را با مقداری آب لیموی تازه و معمولا با یک نوشیدنی تهیه شده از ماست به نام Tan سرو می‌کنند. ترکیب این غذا و نوشیدنی با هم، یک وعده غذای ارزان، لذیذ و کامل است که نباید فرصت امتحان کردن آن را از دست بدهید.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 21/1 Tumanyan

بهترین رستوران های ایروان
بهترین رستوران های ایروان

رستوران مر کیوق – Mer Gyugh

این رستوران دنج و محبوب به غذاهای بسیار لذیذ سنتی شهرت دارد. یک از لذیذترین غذاهای منوی رستوران Mer Gyugh غذایی به نام keftah است که با پنیر و گوشت گاو یا گوسفند تهیه می‌شود. معمولا در این رستوران موسیقی زنده برپا می‌شود که باعث می‌شود تجربه غذا خوردن در این رستوران، به یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی سفرتان تبدیل شود. دکوراسیون رستوران، به سبک دکوراسیون سنتی ارمنی است و فرش‌های ارمنی آن را مزین کرده است. این رستوران شهرت و محبوبیت خاصی دارد و دارای مشتریان پر و پا قرصی است.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 32 Tumanyan

رستوران پروانه – Parvana Resturant

رستورانی در ارمنستان که حتما پیشنهاد می شود در سفر خود به این کشور یک شب به آنجا سر بزنید. محیط این رستوران خانوادگی بوده و کباب هایی که در آنجا پخته شده و سرو می گردد بسیار لذیذ می باشند. همچنین می توانید علاوه بر غذا در این رستوران از انواع نوشیدنی ها، میان وعده های، دسرها و انواع میوه ها نیز سفارش داده و از آنها لذت ببرید. این رستوران در 3 طبقه ساخته شده است و در بدو ورود فضای بازی برای تفریح، رقص و شادی به همراه موسیقی زنده برای مشتریان وجود دارد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، Hrazdan Gorge

بهترین رستوران های ایروان
بهترین رستوران های ایروان

رستوران کلاب – The Club

رستوران کلاب ارائه گر غذاهای ارمنی و بین المللی با دست مایه ی فرانسوی در محیطی زیبا می باشد. غذایی که در این رستوران باید حتما امتحانش کنید، استیک کبابی بر روی سنگ داغ است. برای صرف دسر بهتر است سری به چایخانه زده و divine crème brûlée را امتحان کنید. امروزه باشگاه به عنوان رستورانی ویژه که به سرآشپزهای با استعداد از ارمنستان و سراسر جهان بها می دهد شناخته می شود. این رستوران علاوه بر چایخانه دارای کافه، یک بازارچه با غرفه های کتاب، مجله، فیلم و غیره نیز می باشد. همچنین، یک سالن کنسرت در این رستوران به چشم می خورد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 40 Tumanyan

دلماما – Dolmama

این رستوران از سال 1998 در قلب ایروان فعال داشته و تلاش کرده تا غذاهای سنتی ارمنستان را با دستور پختی فوق‌العاده به مشتریانش عرضه کند. همانطور که از نام رستوران مشخص است مهم‌ترین غذای رستوران دلمه است. مواد داخل آن را هم می‌دانید؛ کمی گوشت با برنج و ادویه داخل یک برگ سبز پیچیده شده و مزه‌ای فوق‌العاده دارد؛ اما دلماما تلاش داشته تا کمی دستور پخت را تغییر دهد و غذا را جذاب‌‌تر کند. اتفاقی که افتاده این است که در این دلمه‌ها عموما از گوشت راسته گاو استفاده می‌شود و کمی فلفل و رزماری هم در آن حس می‌شود. این دلمه‌ها را حتما با کمی لیمو و ماست امتحان کنید.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 10 Pushkin

بهترین رستوران های ایروان
بهترین رستوران های ایروان

رستوران مارکوپولو – Marco Polo Resturant

این کافه رستوران بهترین مکان برای صرف غذا، دسر و انواع نوشیدنی های مختلف می باشد. همانند بسیاری از رستوران ها مارکوپولو نیز دارای انواع شعب در کشور ارمنستان می باشد. محبوب ترین شعبه آن در خیابان آبوویان و در نزدیکی میدان جمهوری ایروان واقع شده است که دارای انواع غذاهای اروپایی، ارمنی و پیتزاهای خوشمزه می باشد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 1, 3 Abovyan

کافه جازوه – Jazzve Cafe

معروفترین شعبه جازوه در نزدیکی میدان اپرا و در کنار کافه ها و رستوران های متعدد دیگر قرار گرفته است. در این کافه علاوه بر فست فود و دسر و انواع نوشیدنی ها حتما پیشنهاد میشود قهوه مخصوص آنرا امتحان کرده و در کنار آن نیز می توانید از انواع کیک های خوشمزه آن به خصوص کیک های شکلاتی آن نیز سفارش داده و نهایت لذت را با حضور خود در این مکان داشته باشید. کافه جازوه از انواع کافه ها در ارمنستان و شهر ایروان است که دارای 11 شعبه بوده و بسیار محبوب در میان ارامنه و گردشگران می باشد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان های 2 Abovyan و 35/30 Tumanyan و 34/2 Arshakunyats Ave در ایروان مال

بهترین رستوران های ایروان
بهترین رستوران های ایروان

کافه لوئیز چاردن – Louis Charden Cafe

این کافه با محیطی مردن و همزمان کلاسیک در شهر ایروان ساخته شده است و در آنجا به هنگام سفارش نوشیدنی های خود می توانید از شیرینی هایی که خود کارکنان این مجموعه بصورت روزانه درست می کنند سفارش داده و از طعم و مزه آنها لذت ببرید. در این مجموعه علاوه بر قهوه و نوشیدنی های دیگر می توانید از صبحانه، ناهار و شام آن نیز استفاده نمایید. این کافه در خیابان امیریان بوده و از ساعت 8.30 صبح الی 11.30 شب باز می باشد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان 11 Amiryan

رستوران آریا – Arya Resturant

یکی از رستوران های ایرانی در ارمنستان رستوران آریا می باشد. در این مجموعه غذاهای کاملا ایرانی سرو می گردد و همچنین در کنار غذاهای آن می توانید از دسر و یالاد و انواع نوشیدنی ها نیز استفاده نمایید. این رستوران در خیابان ایساهاکیان و بین خیابان تومانیان و باغرامیان می باشد.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان Tamanyan

بهترین رستوران های ایروان
بهترین رستوران های ایروان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨