بهترین غذاهای محلی ارمنستان ( قسمت اول) | Armenia

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین غذاهای محلی ارمنستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بهترین غذاهای محلی ارمنستان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با غذاهای کشور ارمنستان و شهر ایروان با ما همراه باشید.

ایروان (Yerevan) ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است. ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

ارمنستان یکی از کشورهای عالی برای سفر بخصوص برای ایرانیان است زیرا هزینه ها نسبت به جاهای دیگر بسیار مناسب است. میتوان در این کشور به فعالیت های تفریحی مختلفی پرداخت از جمله غواصی، قایق سواری، گشت و گذار در بازارها و مراکز تفریحی و همینطور دیدن آثار باستانی و طبیعی. همینطور میتوانید برای خوردن و تجربه کردن غذاهای متنوع محلی و بین المللی و بسیار لذیذ این کشور با قیمت مناسب به آنجا بروید. در ادامه ما غذاهای ارمنستان را به شما معرفی می کنیم. از طریق لینک زیر می توانید قسمت دوم مقاله و ادامه غذاهای محلی ارمنستان را مطالعه کنید.

قاپاما  – Ghapama

این غذا ترکیبی خوشبو است که در یک کدو تنبل پخته می‌شود! برای تهیه این غذا از ترکیب بادام، خرما، سیب، آلو، زغال اخته، زردآلو، آلو بخارا و کشمش استفاده می‌کنند. این مخلوط را با برنج نیم پز، عسل و دارچین، داخل کدو می‌ریزند. کدو را با کمی آب روی شعله‌ای ملایم قرار می‌دهند. قاپاما یکی از غذاهای ارمنستان است که در مناسبت‌هایی خاص مانند کریسمس طبخ می‌شود.

بهترین غذاهای محلی ارمنستان
بهترین غذاهای محلی ارمنستان

خش یا کله پاچه – Khash

شاید گمان کنید تنها جایی که می توان «کلپچ» زد و خود را به ضیافتی اعیانی دعوت کرد، کله پاچی ای های قدیمی ایران باشند. اما تعجب نکنید! اسم عنوان را درست خوانده اید باید بدانید که کله پاچه منحصر به ایران و ایرانی نمی شود و در بسیاری از دیگر کشورها مانند ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، آلبانی، بلغارستان و … نیز وجود دارد و در هر کشور با نام مخصوص خودش شناخته می شود. در ارمنستان نیز کله پاچه را برای صبحانه روزهای زمستان در نظر می گیرند و آن را با سیر خرد شده و نان لواش میل می کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خوروواتس – Khorovats

خوروواتس کباب از نوع ارمنی است که از تازه‌ترین گوشت‌ها تهیه می‌شود. گوشت را در چاشنی‌های خوش‌طعم ‌خوابانده و بر آتش هیزمی می‌پزند. شک نکنید که عطر کبابی خوروواتس را متمایز از دیگر کباب‌ها و طعم آن را اعجاب‌انگیز خواهید یافت.

بهترین غذاهای محلی ارمنستان
بهترین غذاهای محلی ارمنستان

خاشلاما – Khashlama

خاشلاما یکی از غذاهای سنتی ارمنستان است که در مناسبت‌های خاص مانند مناسک مذهبی آن را تدارک می‌بینند. برای تهیه‌ی خاشلاما گوشت بره یا گاو یک شب تا صبح آهسته طبخ شده و همراه با سبزیجات سرو می‌شود. با خوردن خاشلاما حتما از سفر به ارمنستان خرسندتر خواهید بود.

اسپاس spas

اسپاس یکی از سوپ‌های محبوب در میان غذاهای ارمنستان است. این سوپ بافتی سبک و طعمی لذت‌بخش دارد. این سوپ یک وعده‌ی انرژی بخش برای روزهای سرد سال است. اما می‎‌‌توانید آن را به‌صورت سرد هم میل کنید. برای تهیه اسپاس از ماست، جو(گندم)، خامه و سبزیجات تازه استفاده می‌کنند. این غذا به سوپ سفید هم معروف است.

بهترین غذاهای محلی ارمنستان
بهترین غذاهای محلی ارمنستان

باستورما – Basturma

این غذای ارمنی یک ظرف خوشمزه شامل گوشت گاو خشک و چاشنی دار شده با ادویه هایی مثل سیر، فلفل سیاه، زیره سبز و فلفل قرمز است. اگر میخواهید طعم متفاوتی را امتحان کنید پیشنهاد میدهیم که این غذا را با کمی نان لواش یا پنیر میل کنید.

لولا کباب – Lula Kebab

راسته یا سینه‌ی گوسفند با تخم‌مرغ، پاپریکا، رب گوجه‌فرنگی، برگ نعناع، فلفل سیاه و پیاز طعم‌دار شده مواد تهیه‌ لولا کباب هستند. طعم لولا کباب با جعفری‌های خرد شده بر روی آن تکمیل می‌شود و فراموش نکنید که آن را با برنج میل کنید تا مزه‌ی آن هیچوقت از خاطرتان نرود.

بهترین غذاهای محلی ارمنستان
بهترین غذاهای محلی ارمنستان

ماهی کبابی – Ishkhan

اگر در سفرتان به ارمنستان به دریاچه سوان هم می روید، صرف ماهی کبابی در کنار دریاچه را از دست ندهید. یکی از لذیذترین غذاهای ممکن، ماهی های قزل آلای این دریاچه هستند که به صورت تازه و کبابی در اختیار مسافران قرار می گیرند. همچنین باید بدانید که قزل آلای بومی این دریاچه را با نام ایشخان می شناسند و بنابراین ماهی کبابی های خوشمزه ایشخان را تنها در همین منطقه خواهید دید.

هاریسا – Harissa 

یکی از خاص ترین، مهم ترین و البته دوست داشتنی ترین غذاهای ارمنستان، هاریسا است که به مناسبت های مختلف تهیه می شود. برای آماده سازی هاریسا، گندم و گوشت پرچرب (مرغ یا بره) را در آب و در زمانی طولانی بر روی شعله ملایم گاز می پزند. یکی از مهم ترین بخش های پخت هاریسا همین مدت طولانی طبخ آن است که باعث می شود غذا به خوبی جا بیفتد.

بهترین غذاهای محلی ارمنستان
بهترین غذاهای محلی ارمنستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨