تالار اپرای ایروان ، ارمنستان | Yerevan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تالار اپرای ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با تالار اپرای ایروان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با خانه اپرا و باله در شهر ایروان در ادامه با ما باشید.

ایروان ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است.

ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. در ادامه تالار اپرای ایروان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تالار ملی اپرای ارمنستان و باله آلکساندر اسپنداریان (Yerevan Opera Theatre) در شهر ایروان در جمهوری ارمنستان است که به صورت رسمی در ۲۰ ژانویه ۱۹۳۳ با اجرای اپرا توسط آلکساندر اسپندیریان افتتاح شد.

خانه اپرا و تئاتر ایروان یکی از مراکز فرهنگی و گردشگری کشور ارمنستان است که عملیات ساخت آن در سال ۱۹۳۲ شروع شده است و در سال ۱۹۳۳ به پایان رسیده است. معمار اصلی این سالن الکساندر تامانیان بوده که در سال ۱۹۴۰ ساخت سالن تئاتر آن را تمام کرده است.

تالار اپرای ایروان
تالار اپرای ایروان

خانه‌ اپرای ایروان به راستی بهترین و واقعی‌ترین مثال از معماری شوروی است. جالب توجه است که تامانیان دو تالار را در یک ساختمان و با سقف مشترک ساخته است و هر دو سالن از لحاظ اکوستیک عالی هستند.

تالار اپرای ایروان
تالار اپرای ایروان

سالن تئاتر و اپرا ایروان شامل دو سالن کنسرت بزرگ است که یک سالن آن با نام خاتاکواریان نام‌گذاری شده و حدود ۱۴۰۰ صندلی ظرفیت دارد و سالن دیگر این تئاتر به نام الکساندر اسپندریان بوده و ۱۲۰۰ صندلی دارد. طراحی زیبا با طاق‌های دل‌نشین باعث شده است که فضای عالی و منحصربه‌فردی برای تماشا ایجاد شود.

تاریخچه

در سال ۱۸۶۸ آهنگساز و رهبر ارکستر اهل ارمنستان به نام Tigran Chuhajyan اولین اپرای بین‌المللی ارمنستان را در قرن چهارم و زمانی که کشورش در حال مبارزه برای بدست آورن استقلالش بود، با نام “The Arshak II ” ساخت و دقیقا به دلیل همین اپرا بود که لقب “Armenian Verdi ” را به او دادند. او اولین آهنگساز ارمنی بود که اپرای کوچک و درام موزیکال را تولید کرد. Tigran Chuhajyan سهم بسزایی در به وجود آمدن خانه‌ی اپرا داشت که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. مسلما پیش از او نیز آهنگسازان ارمنی زیادی وجود داشتند که با نمونه‌های مختلف سالن‌های تئاتر موزیکال سر و کار داشتند اما کمبود یک خانه‌ی اپرای واقعی که بتوانند تمامی ایده‌هایشان را در آن پیاده کنند، کاملا احساس می‌شد و همیشه رویای داشتن آن را در ذهنشان داشتند تا بالاخره در سال ۱۹۳۳ این رویا به حقیقت پیوست.

تالار اپرای ایروان
تالار اپرای ایروان

دسترسی

خانه اپرا ایروان به عنوان یکی از جاذبه های فرهنگی ایروان در تقاطع چهار خیابان تومانیان، دریان، سایات نوا و ماشتوت قرار گرفته است. دسترسی به آن از هر نقطه ای از ایروان 30 تا 40 دقیقه زمان می برد. البته از مرکز شهر با انجام یک پیاده روی 10 تا 20 دقیقه ای قابل دسترسی است. اپرای ایروان در نزدیکی کاسکاد ایروان در خیابان شمالی و میدان جمهوری قرار گرفته است.

تالار اپرای ایروان
تالار اپرای ایروان

از زمانی که سالن تئاتر و اپرای ایروان باز شده است، بیش از ۲۰۰ اپرا و باله مختلف با آهنگسازان ارمنی، روسی و اروپای غربی اجرا کرده است. این سالن تاکنون میزبان گروه‌های از بیش از ۲۰ کشور ازجمله روسیه، اسپانیا، لبنان، ایالات‌متحده، یونان، آلمان بوده است و یکی از سالن‌های معروف اپرا و رقص باله در دنیا است.

آدرس: ایروان، ارمنستان، خیابان تامانیان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨