خیابان شمالی ایروان ، ارمنستان | Yerevan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان شمالی ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره خیابان شمالی ایروان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این خیابان معروف و زنده در شهر ایروان در ادامه با ما همراه باشید.

ایروان ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است.

ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محشسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. در ادامه خیابان شمالی ایروان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خیابان شمالی ایروان (Northern Avenue) یک پیاده‌راه در ایروان ارمنستان است. این خیابان که در مرکز ناحیه کنترون قرار دارد در سال ۲۰۰۷ ساخته شده و ۴۵۰ متر طول و ۲۷ متر عرض دارد، این خیابان محل قرارگیری خانه‌های مسکونی مجلل، فروشگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کلوب‌های شبانه لوکس است.

در این خیابان فروشگاه‌های برندهایی همچون آرمانی، باتا، بربری، کلارکز, اکو, ارمنجیلدو زنیا, گانت, جئوکس، ماسیمو دوتی، استیو مادن, نیویورکر, تامی هایلفیگر، کلوین کلاین و دسیگوال نمایندگی دارند.

خیابان شمالی ایروان
خیابان شمالی ایروان

بسیاری از رستوران‌ها و کافه‌ها در این خیابان زنده فعالیت می‌کنند که از مهم‌ترین آنها سینابون، Segafredo, کی‌اف‌سی، برگر کینگ، پیتزا هات و بسکین-رابینز می‌باشد.

نورث اونیو اگر چه قسمتی برای تردد اتومبیل‌ها دارد ولی مخصوص عبور و مرور عابر پیاده است. این خیابان راهی پیوسته بین ساختمان اپرای ایروان و میدان استقلال دارد و این دو مکان را بهم متصل می‌کند. این بلوار بزرگ را به سبک معماری ارمنی و روسی که از جنگ جهانی اول به یادگار مانده، طراحی کردند.

خیابان شمالی ایروان
خیابان شمالی ایروان

این خیابان یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید خوردنی های خوشمزه را امتحان کنید، و از قدم زدن همراه با موسیقی خیابانی لذت ببرید. اگر می خواهید قراری عاشقانه و شامی رمانتیک هم داشته باشید نگران کودکان خود نباشید می توانید آنها را به مرکزهای نگهداری کودکان که در نورث اونیو وجود دارد، بسپارید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨