باغ جواهر سیرکل جیپور
باغ جواهر سیرکل جیپور

باغ جواهر سیرکل جیپور، بزرگ‌ترین پارک مدور آسیا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ جواهر سیرکل جیپور

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ جواهر سیرکل جیپور آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این باغ زیبا بیشتر آشنا شوید.

جیپور، شهری است که به رنگ‌های زنده، خیابان‌های باریک و بیشتر از همه یادمان‌های تاریخی مسحور کننده‌اش شناخته می‌شود. این شهر که به خاطر سازه‌هایی که از ماسه سنگ صورتی ساخته شده‌اند، به شهر صورتی نیز شهرت دارد و بازدیدکنندگان، محققین و عاشقان تاریخ را از هر گوشه جهان به سمت خود می‌کشد.

باغ جواهر سیرکل (Jawahar Circle Garden) مقصدی منحصر‌به‌فرد برای گردشگران شهر صورتی جیپور است و بزرگ‌ترین پارک مدور در سراسر آسیا به‌ شمار می‌رود. فضای پارک با باغ‌های رز احاطه شده است و مسیر‌های پیاده‌روی متنوع آن در مرکز دایره به یک‌دیگر می‌رسند. قطر پارک ۴۵۲ متر و محیط آن برابر با ۱۴۲۰ متر است. برخی از جاذبه‌های جواهر سرکل شامل فواره‌های موزیکال، مسیر‌های دویدن و تجهیزات مدرن بازی می‌شود.

اهالی شهر جیپور آخر هفته ها در این باغ جمع می شوند چون برای پیاده روی های صبحگاهی، قدم زنی های عصرانه، دورهمی، پیک نیک و حتی سرگرمی های متنوع مکان ایده آلی است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


باغ جواهر سیرکل جیپور

تاریخچه باغ

باغی مثل باغ جواهر سیرکل برای شهر صورتی ایالت راجستان کافی بود تا بافت بیابانی خود را به زیبایی گل های این باغ آراسته کند و به همین جهت سازمان توسعه جیپور ایده ساخت این باغ را در سال 2009 عملی کرد و حدود 17 کرور صرف هزینه های ساخت آن شد.

معماری باغ

باغ جواهر به شکل دایره ای طراحی شده که معابری متحدالمرکز به همراه مسیرهای پیاده روی، آب نماها و باغ های گل رز را در محوطه داخل خود جای داده است. قطر این باغ مدور 452 متر و محیط آن 1420 متر برآورد شده است. وسط باغ جواهر فواره هایی قرار دارند که تا ارتفاع 25 متری بالا می فرایند و هنگام شب به نورهای رنگی آراسته می شوند.

باغ جواهر سیرکل جیپور

دسترسی به باغ جواهر سیرکل

باغ جواهر سیرکل درست نزدیک فرودگاه جیپور است، یعنی در فاصله ای کمتر از یک کیلومتری که اگر چمدان یا بار سنگینی همراهتان نباشد با خرید بلیط هواپیما جیپور می توانید با چند دقیقه پیاده روی از فرودگاه به این باغ بروید.

مقالات بیشتری بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)