خرید ملک و گرفتن اقامت در ترکیه

خرید ملک و گرفتن اقامت در ترکیه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خرید ملک و گرفتن اقامت در ترکیه

اگر شما هم مایلید تا در ارتباط با خرید ملک و گرفتن اقامت در ترکیه اطلاعات کافی داشته باشید ، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. ابتدا از پروسه خرید ملک شروع میکنیم . همانطور که میدانید ترکیه به دلایل بسیاری از جمله  موقعیت جغرافیایی ، آب و هوا ، شرایط فرهنگی و نزدیک بودن زبان یکی از مکانهایی است که ما ایرانیان برای مسافرت و گشت ، گذار و حتی برای زندگی ترجیح میدهیم . شهر های استانبول ، آنتالیا، آلانیا و ازمیر جزو مقاصدی است میزبان که اغلب توریست های ایرانی که برای تعطیلات به خارج از ایران سفر میکنند بوده است و  حتی بعضی از توریست ها سالیانه چندین بار به شهرهای مختلف ترکیه سفر میکنند .

خرید ملک و گرفتن اقامت در ترکیه

همین موارد موجب شده تا تعداد زیاد از مسافرین و توریست های ایرانی به فکر سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه باشند ، اگر به آماری که هر ساله منتشر میشود نگاهی بندازیم ، میبینیم که هر سال تعداد افراد سرمایه گذار بیشتر شده است . اما چه دلایلی موجب شده تا  سرمایه گذاری و خرید ملک و گرفتن اقامت در ترکیه ، اینقدر جذاب باشد که هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان نسبت به خرید ملک در این کشور اقدام کنند ؟

بدون شک قیمت ارزان ملک در مقایسه با ایران یکی از دلایلی است که موجب شده است علاقمندان نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام کنند . اما شاید یکی از مهمترین دلایل دریافت اقامت ترکیه از طریق خرید آپارتمان در استانبول و آلانیا ترکیه است که موجب شده است تا تعداد متقاضیان خرید ملک در ترکیه بیشتر شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بر اساس قوانین ترکیه با خرید ملک شما سهمی از زمین آن ملک را دارید و  به همین دلیل تا زمانی که ملک به نام شما است و شما صاحب قسمتی از خاک این کشور هستید ، میتوانید اقامت خود را در ترکیه تمدید کنید . در حال حاضر سقفی برای خرید ملک و دریافت اقامت از طرف دولت ترکیه تعیین نشده است و در واقع شما با خرید ملک به هر قیمتی در ترکیه میتوانید صاحب اقامت ترکیه باشید . علاوه بر این اگر به صورت خانوادگی قصد مهاجرت به ترکیه را دارید ، اقامت به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شما نیز تعلق میگیرد.

خرید ملک و گرفتن اقامت در ترکیه

بعد از خرید ملک در ترکیه و دریافت سند ملک به نامتان میتوانید برای دریافت اقامت به صورت آنلاین درخواست پر کنید ، برای این کار لازم است فرمی را پر کنید ، که جز، خدماتی است که شرکت فروشنده ملک برای شما انجام میدهد . پس از آن از اداره مهاجرت به شما وقتی برای مصاحبه و کنترل مدارک داده میشود . با کمک مشاور املاک ، مدارک شما برای اراوه به اداره مهاجرت آماده میشود و ر،ز مصاحبه به اداره مهاجرت مراجعه میکنید و مدارک خود را تحویل میدهید . پس از حدود ۲ تا ۳ هفته کارت اقامت به آدرس شما ارسال میشود .

اما اقامت ترکیه برای شما چه مزیتی دارد ؟ اولین مزیت اقامت ترکیه این است که به شما اجازه اقامت طولانی مدت ( یک سال ) میدهد . بر اساس قوانینی که در حال حاضر در ترکیه بر قرار است ، اگر بدون داشتن اقامت و صرفاً با داشتن مهر ویزایی که هنگام ورود به ترکیه در پاسپورت شما زده میشود ، بخواهید در ترکیه اقامت داشته باشید ، فقط اجازه دارید برای ۳ ماه در ترکیه اقامت کنید و سپس باید خارج شوید ، ۳ ماه را خارج از ترکیه بمانید . بنابراین اولین و مهمترین ویژگی داشتن اقامت ترکیه اجازه اقامت قانونی برای مدت طولانی است .

علاوه بر این اقامت هایی که روی خرید ملک داده میشود قابل تمدید شدن است و به شرطی که سند ملک به نام شما باشد ، میتوانید هر سال اقامت خود و خانواده را به صورت قانونی تمدید کنید و این یکی از مهمترین ویژگی های اقامت هایی است که با خرید ملک در آلانیا و استانبول ترکیه به خریدار داده میشود و از نوع اقامت های ویژه سرمایه گذاری است . در این بخش لازم است به این نکته اشاره کنیم که اقامت هایی که به صورت توریستی و با اجاره ملک داده میشود ، از نوع اقامت های تورستی میباشد و اقامت های تورستی روش مطمینی برای اقامت در ترکیه محسوب نمیشوند چون دولت ترکیه مجبوریتی برای تمدید این نوع اقامت های توریستی ندارد و بنا. به هر دلیلی میتواند اقامت افرادی را که با اجاره ملک و از طریق اخذ اقامت در ترکیه اقامت داشته اند را تمدید نکند که بارها نیز اتفاق افتاده است .

و در آخر یکی از مهمترین مزایای داشتن اقامت ترکیه از طریق خرید ملک این است که این اقامت ها از نوع اقامت سرمایه گذاری هستند و در صورتیکه هر سال بدون وقفه این اقامت ها را تمدید کنید و درصورتیکه با این اقامت ها در طول ۵ سال متوالی بیش از ۴ سال ، نیم در ترکیه اقامت داشته باشید ، میتوانید برای اخذ شهروندی ترکیه درخواست کنید و شهروند ترکیه شوید ، اما اقامت های توریستی این قابلیت را ندارند .



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)