موزه ماتناداران ایروان ، ارمنستان | Yerevan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

موزه ماتناداران ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره موزه ماتناداران ایروان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این موزه در ایروان در ادامه با ما همراه باشید.

ایروان ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور و یکی از مقاصد جذاب است.

ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محشسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. در ادامه موزه ماتناداران ایروان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


موزه ماتناداران (Matenadaran) تا ۱۹۵۹ میلادی، که قریب به یازده هزار متن خطی به زبان ارمنی قدیم (گرابار) و دیگر زبان‌های کهن مشرق زمین در آن نگهداری می‌شده‌ است و امروزه بر شمار آن افزوده شده و رقم تقریبی هفده هزار نسخه را در بر می‌گیرد، یکی از مهمترین موزه های ایروان می باشد.

بنیاد دستنوشته‌های کهن ماتناداران در ایروان از بنیادهای برجسته ارمنستان و از گنجینه‌های پرمایه جهان و مایه سرافرازی این کشور است. نام کامل این بنیاد، ماتناداران مسروپ ماشتوتس است که به نام ماشتوتس ابداع‌کننده الفبای زبان ارمنی، نامگذاری شده‌ است. بیرون موزه مجسمه مسروپ ماشتوتس (Mesrop Mashtots)، مبدع الفبای ارمنی، دیده می‌شود.

موزه ماتناداران ایروان
موزه ماتناداران ایروان

ماتناداران در معنای لغوی به مجموعه‌ای اطلاق می‌شود که مکانی برای نگاهداری اسناد، متون خطی و کتاب‌های دست‌نویس قدیمی یا چاپی است. این مجموعه، علاوه بر حفاظت از این متون، فعالیت‌های علمی دیگری از قبیل جمع‌آوری، ترمیم، طبقه‌بندی، تحقیق و نشر آن‌ها را نیز بر عهده دارد.

موزه ماتناداران ایروان
موزه ماتناداران ایروان

این موزه مجموعه ای از 15 سالن نمایشگاهی مختلف است که در آن ها، هنر، فرهنگ و هنر کشور ارمنستان در طی تاریخ را در میان نسخ خطی مختلف بررسی می کند. بد نیست بدانید به غیر از نسخ خطی ارمنی، نسخه های یونانی و آشوری نیز در موزه نگهداری می شوند. همچنین در یکی از سالن های موزه، نقاشی های ماردیروس ساریان (نقاش معروف ارمنی) به نمایش گذاشته شده است.

آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان مشتوتس، پلاک ۵۳، موزه ماتناداران

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 10:00 تا 17:00 (یکشنبه ها و دوشنبه ها تعطیل است).

هزینه بازدید: به ازای هر نفر 1500 درام ارمنستان، کودکان 200 درام، تورهای گروهی 3000 درام

شماره تماس: 562578 10 374+

وبسایت رسمی موزه: matenadaran.am

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨