خیابان آبوویان ، خیابانی زنده در پایتخت ارمنستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان آبوویان ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره خیابان آبوویان ایروان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این خیابان معروف و زنده در شهر ایروان در ادامه با ما همراه باشید.

ایروان، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان، یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است. ایروان که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی را در خود دارد. یکی از نقاط زنده و پرجنب و جوش این شهر خیابانی به نام آبوویان است.

خیابان آبوویان (Abovyan Street) یک خیابان در ناحیه کنترون شهر زیبای ایروان است و با فاصله ای سه دقیقه ای از میدان جمهوری، از اصلی ترین میدان های ایروان و در کنار سینما مسکو قرار دارد. این خیابان مانند خیابان شمالی ایروان، امروزه به محل خوبی برای گشت و گذار و تفریح و شب گردی تبدیل شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این خیابان در سال ۱۸۶۳ ساخته شده و دارای ۱٫۸ کیلومتر طول می‌باشد و در مرکز شهر واقع شده است. نام این خیابان برگرفته از نام خاچاطور آبوویان نویسنده اهل ارمنستان است.

این خیابان معروف بسیاری از بناهای متعلق به دوره لابل اپوک (La Belle Époque) را در خود جای داده است. البته تعدادی از این بناها به دلیل بی‌توجهی و کهولت وضعیت چندان مناسبی ندارند.

خیابان آبوویان ایروان
خیابان آبوویان ایروان

در سال ۱۸۵۵ میلادی فرمانداری روسی قفقاز طرح‌ریزی خیابان‌های ایروان را تأیید نمود تا متوسط عرض خیابان‌ها از ۶ تا ۲۰ متر باشد. عرض خیابان آبوویان ۲۰ متر می باشد.

این خیابان زیبا در سال ۱۸۶۳ افتتاح شد و به یکی از خیابان های اصلی و شاخص شهر بدل گشت. نخستین تراموای ایروان در سال ۱۹۳۳ از خیابان آبوویان عبور می‌کرد.

خیابان آبوویان ایروان
خیابان آبوویان ایروان

در این خیابان کافه‌ های محبوب و قدیمی، رستوران، بوتیک و فروشگاه نیز قرار دارند و شما می توانید در کنار دست فروشان و دکه های فروش غذا مزه غذاهای خیابانی را بچشید. شما در این خیابان می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا تمام طول آن را بپیمایید.

از ساختمان‌های مهم در این خیابان می‌توان سالن کنسرت آرنو باباجانیان، هتل رویال تیولیپ ایروان، اتحادیه هنرمندان ارمنستان، سینما مسکو، کلیسای کاتولیک و دانشگاه پزشکی دولتی ایروان را نام برد. از جاذبه های دیدنی میدان چارلز آزناوور می توان به دوازده فواره آن اشاره کرد که به صورت دایره وار قرار گرفته اند.

خیابان آبوویان ایروان
خیابان آبوویان ایروان

موقعیت خیابان روی نقشه



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨