پارک عشاق ایروان ، ارمنستان | Yerevan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک عشاق ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک عشاق ایروان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک زیبا در شهر ایروان در ادامه با ما همراه باشید.

ایروان ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است.

ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محشسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. در ادامه پارک عشاق ایروان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک عشاق (Lovers’ Park) یک پارک عمومی در ایروان ارمنستان می‌باشد و در خیابان باقرامیان واقع شده‌است؛ و مساحت آن ۲٫۵ هکتار را در مرکز ناحیه کنترون احاطه کرده‌ است. این پارک در بین سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸ با تلاش‌های آلبرت بوغوسیان سرپرست بنیاد بوغوسیان به‌طور کامل باسازی شده و در نوامبر ۲۰۰۸ بازگشایی شده‌ است.

پارک عشاق در  قرن 18 ساخته شده و ابتدا کوزرن و بعد پوشکین نام داشته است. علت نامگذاری پارک عشاق از این قرار است که در نیمه ی دوم قرن بیست، زوج های جوان، دیدارهای نهان و آشکار عاشقانه شان را در این تکه از خاک ایروان می گذاشتند و همین امر باعث می شود که در سال 1995 به تصمیم مقامات، نام آن به پارک عشاق تغییر پیدا کند.

پارک عشاق ایروان
پارک عشاق ایروان

اکنون پارک عشاق یکی از مکان‌های سرسبز و زیبای ارمنستان به شمار می‌رود که طراحی داخلی آن از سبک محوطه‌سازی سنتی ژاپن القا شده است. علاوه بر فضای سبز زیبای پارک عشاق یک دریاچه مصنوعی با دو جزیره در این پارک ساخته‌ شده است که در نزدیکی این دریاچه یک سالن آمفی تئاتر رو باز قرار دارد. آچاجور نام کافه‌ای است که در کنار سالن آمفی تئاتر پارک عشاق قرار دارد که باید یک روز تابستانی در این کافه خود را نهار مهمان کنید و نهایت لذت را ببرید.

پارک عشاق در حال حاضردارای فضای سبز به مصاحت ۲٫۵ هکتار , حدود ۳۷۰ درخت و ۴ آبشار زیبا میباشد. در سال ۲۰۱۰ تندیس شاعر برجسته ارمنی، جورج امین توسط مجسمه ساز مشهور ارمنی آشوت آرامیان در پارک عشاق ساخته شد. ترجمه بخشی از شعر «دستان تو» این شاعر ارمنی را در زیر آورده ایم؛

دستانت را دوست دارم

دستانی که مرا گیرانده اند

و پیش از این گرفته بودند

بی آنکه بندم کنند …

طراحی پارک به صورتی است که ذهن انسان را به خود درگیر کند. از نکات مثبت پارک، دستشویی عمومی آن است که شامل یک کابین مخصوص برای صندلی چرخدار نیز می باشد. همچنین هیچ پله ای در پارک وجود ندارد که امکان عبور آسان صندلی های چرخ دار را به تمام قسمت ها فراهم می کند.

پارک عشاق ایروان
پارک عشاق ایروان

دسترسی

متروی مارشال باقرامیان در نزدیکی پارک عشاق، ایستگاه دارد. پس از هر ایستگاه مترویی که در ایروان بخواهید، می توانید به پارک عشاق بروید. اگر هم نخواهید از مترو استفاده کنید، می توانید با تاکسی به راحتی به این پارک بروید.

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 07:00 تا 2:00 – یکشنبه ها از ساعت 07:00 تا 00:00

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨