things to do in Bucharest

جاهای دیدنی بخارست ، پایتخت زیبای کشور رومانی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بخارست

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست در مورد جاهای دیدنی بخارست خواهیم گفت. برای آشنایی با این شهر زیبا در شرق اروپا با ما همراه باشید.

بخارست (Bucharest)، یکی از شهرهای زیبای اروپا، پایتخت و بزرگ ترین شهر کشور رومانی و همین طور مرکز فرهنگی، صنعتی و مالی-تجاری این کشور است. جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی فراوانی در بخارست وجود دارند که سفر به این کشور را به تجربه ای به یاد ماندنی و لذت بخش تبدیل می کنند.

بخارست امروزه به شهری پیشرفته و مدرن تبدیل شده است. تاریخچه برخی از جاذبه های گردشگری موجود در این شهر به قرن 15 میلادی باز می گردد و مناطق قدیمی این شهر نیز بخشی از جاذبه های گردشگری مهم آن محسوب می شود. در ادامه همراه ما باشید تا با جادبه های گردشگری بخارست آشنا شوید.

بخارست، شهری است که تاریخ و مدرنیته در آن ترکیب شده اند و گردشگران می توانند از ساختمانی چند صد ساله، برجی مدرن و ساختمانی به سبک کمونیستی در یک بلوک شهری بازدید کنند. این پایتخت مدرن اروپایی دارای بزرگترین ساختمان مجلس در جهان است که 12 طبقه بوده و دارای 3100 اتاق می باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اگر عاشق قدم زدن در خیابان های تاریخی و دیدن معماری باستانی هستید، در بخارست، بازدید از مرکز شهر قدیمی با خیابان های باریک سنگفرش شده، ساختمان های قدیمی و کلیساهای قرون وسطایی منتظر شماست. گفتنی است که این شهر در اروپا به پاریس کوچک معروف می باشد و بهتر است که از موزه ها و کاخ های تاریخی آن نیز بازدید کنید.

جاذبه های دیدنی بخارست

منطقه قدیمی – Old Town (Centrul Vechi)

بخش های قدیمی این شهر تا به امروز دست نخورده باقی مانده اند، گردشگران بخش قدیمی این شهر را به عنوان شهر قدیم بخارست می شناسند. برخی از ساختمان های موجود در این بخش از شهر در قرن 15 میلادی ساخته شده اند، بازدید از بخش شهر قدیمی بخارست یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری رومانی محسوب می شود. در این بخش چندین ساختمان جدید نیز ساخته شده است که در کنار بنا های قدیمی، تضاد بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. در این بخش چندین کافی شاپ، موزه و سالن تئاتر وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست.

جاهای دیدنی بخارست
جاهای دیدنی بخارست

ساختمان پارلمان – Palace of Parliament

بخارست بدون شک شهر تضادها به شمار می‌آید. در نزدیکی مرکز شهر قدیمی و شگفت‌انگیز و «رودخانه دِمبوویتسا» (Dâmbovița) ساختمان پارلمان، سنگین‌ترین و دومین بنای اداری جهان بعد از پنتاگون، قد برافراشته است. این بنای عظیم که ۱۱۰۰ اتاق دارد و دفتر مرکزی پارلمان رومانی محسوب می‌شود، در زمان دیکتاتور سابق «نیکولا چائوشسکو» (Nicolae Ceaușescu) ساخته شد.

جاهای دیدنی بخارست

گورستان بلو – Cimitirul Bellu

اگر پاریس «قبرستان پرلاشز» را دارد، گورستان «بِلو» در بخارست همتای آن است. این قبرستان تاریخی آرامگاه بسیاری از هنرمندان، بازیگران، دانشمندان و ورزشکاران مشهور رمانیایی را در خود جای داده؛ ولی جذاب‌ترین گورها متعلق به اعضای خانواده‌های اشرافی هستند. این گورها که اغلب به رویدادی دراماتیک اشاره می‌کنند، با مجسمه‌های زیبای مرمری فرشتگان و مریم مقدس همراه بوده و یادبودهای بزرگی دارند.

جاهای دیدنی بخارست
جاهای دیدنی بخارست

کاخ پریماوری – Primăverii Palace

همانطور که همیشه از داستان دیکتاتورها برمی‌آید، در جایی از بخارست مردم از کمبود برق و وسایل گرمایشی رنج می‌بردند، ولی در یک ویلای ویژه در شمال شهر، همیشه آب کافی برای پر کردن استخر موزاییک کاری‌شده و گرمای لازم برای گلخانه گیاه‌های نادر وجود داشت. به علاوه کاخ پریماوِری ، اقامتگاه دیکتاتور سابق و خانواده‌اش، حتی در توالت شیرهای طلایی داشت. امروزه این کاخ تبدیل به یک موزه شده که می‌توانید به صورت شخصی یا گروهی از آن دیدن کنید.

جاهای دیدنی بخارست

میدان انقلاب – Revolution Square

میدان انقلاب یکی از نمادینترین مکان‌های بخارست است نه به خاطر معماری آن، بلکه به خاطر نقشی که در تاریخ معاصر این کشور بازی کرده است. این میدان پیش از این به عنوان «میدان قصر» شناخته می‌شد، اما به مناسبت گرامیداشت روز انقلاب رومانی علیه رژیم دیکتاتوری در سال 1989 نام آن به میدان انقلاب تغییر یافت. شما می‌توانید در اطراف این میدان «کاخ سلطنتی سابق» که امروز به عنوان «موزه ملی هنر رومانی» شناخته میشود، «هتل قصر»، «کتابخانه دانشگاه بخارست» و «بنای یادبود تولد دوباره» را از نزدیک ببینید.

جاهای دیدنی بخارست
جاهای دیدنی بخارست

محله های متنوع شهر

محله‌های بخارست بیشترین تنوع را دارند. از بلوارهای بزرگ مرکز شهر که از بازدید منحوس «نیکولا چائوشسکو» از کره شمالی الهام گرفته شدند، دیدن کنید و در خیابان‌های سنگفرش پیچ در پیچ «لیپسکان» (Lipscani)، مرکز مهمانی‌های شهر، به گشت و گذار بپردازید. در محله «کوتروچنی» (Cotroceni) هم می‌توانید ویلاهای باشکوه را تماشا و تحسین کرده و در یکی از رستوران‌های «فلورسکا» (Floreasca) غذایی بخورید. البته با تمام این گردش‌ها باز هم چیز زیادی از بخارست را ندیده‌اید.

کلیسای دومنیتا بالاشا – Domnița Bălașa

چیزی که کلیسای قرن نوزدهمی دومنیتا بالاشارا با طراحی داخلی برگرفته از سنت معماری غربی جدا می‌کند، پنجره‌ای با شیشه‌های رنگی است که در آلمان ساخته شد. همچنین مجسمه‌های مرمری که از سنت مسیحیت ارتدکس به دور هستند نیز از ویژگی‌های متمایز این کلیسا به شمار می‌روند. این کلیسا به خاطر آکوستیک منحصر به فرد و نقاشی‌های رنگ روغن از هنرمندان وینی هم شهرت دارد. در حیاط یک مجسمه از شاهزاده بالاشا نیز نصب کردند که یکی از بهترین آثار مجسمه‌‌ساز رومانیایی «فردریک استورک» (Frederic Storck) محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی بخارست
جاهای دیدنی بخارست

رستوران کارو کو بره – Caru’ cu Bere

هم نمای خارجی بازمانده از دوران گوتیک و هم طراحی داخلی آرنوویی کارو کو بره یکی از معروف‌ترین رستوران‌های بخارست، بسیار خیره‌کننده هستند. این رستوران در محله قدیمی در «خیابان استاوروپولئوس» (Stavropoleos) واقع شده است و ساختمانش را معماری اتریشی به نام «زیگفرید کوفچینسکی» (Siegfrid Kofczinsky) طراحی کرد. اینجا بدون شک یکی از بهترین نقاط برای ورود به آشپزی و فرهنگ غذای رومانی است. هر چیزی که انتخاب کنید، پشیمان نخواهید شد. فقط به خاطر داشته باشید که حتماً از قبل میز رزرو کنید، زیرا این رستوران بین مردم محلی و گردشگران محبوبیت زیادی دارد.

جاهای دیدنی بخارست

کاخ کوتروچنی – Cotroceni Palace

کاخ کوتروچنی از سال ۱۹۹۱ اقامتگاه رئیس جمهور رومانی بوده و در تاریخ پرفراز و نشیب شهر نقش داشته است. این بنا که سابقا اقامتگاه سلطنتی شاه کارول اول بود، بلافاصله بعد از تأسیس حکومت کمونیستی در سال ۱۹۴۷ تسخیر شد و به عنوان دفتر مرکزی حزب کمونیست مورد استفاده قرار گرفت. امروزه بخشی از این کاخ که موزه شده، به روی مردم باز است. در این موزه مجموعه‌ای ارزشمند از کتاب‌ها، نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و تمثال‌ها را به نمایش گذاشته‌اند.

جاهای دیدنی بخارست
جاهای دیدنی بخارست

طاق نصرت – Arcul de Triumf

در اواخر قرن 19 بخارست تمام تلاش خود را به کار بست تا شبیه به پاریس شود. بنابراین جای تعجب نیست که كپي بنای طاق نصرت پاریس در بخارست وجود داشته باشد. بنای طاق نصرت در ابتدا به صورت چوبی در سال 1878 ساخته شد، اما در سال 1922 تصمیم گرفته شد که بنای این ساختمان تغییر کند و در سال 1936 طاق نصرت کنونی بخارست تکمیل شد. برخلاف طاق نصرت پاریس که نمادي برای جشن پیروزی ناپلئون است، این طاق به جشن تاسیس کشور رومانی در سال 1878 مربوط می‌شود.

باغ گیاه شناسی بخارست – Bucharest Botanical Gardens

باغ گیاه شناسی بخارست یکی از زیباترین فضاهای سبز شهر است. اینجا به نسبت پارک‌های معمولی خلوت‌تر بوده ولی فضایی به مساحت ۱۸ هکتار با بیش از ۱۰,۰۰۰ گیاه خارجی و بومی را به نمایش می‌گذارد. در تابستان باغ گل رز را نباید به هیچ عنوان از دست داد. در زمستان هم جنگل استوایی که در گلخانه قدیمی قرار دارد، بسیار دیدنی است. در اینجا تضاد جالبی با منظره برفی بیرون شکل می‌گیرد.

جاهای دیدنی بخارست
جاهای دیدنی بخارست

ترم بخارست – Therme Bucharest

ترم بخارست با مساحتی به اندازه ۲۵۰,۰۰۰ متر مربع، بزرگ‌ترین پارک آبی اروپا به شمار می‌رود که از آبگرم استفاده می‌کند. فضای سبزی شامل درختان نخل، ارکیده و سایر گیاهان غیربومی در این ناحیه در نظر گرفته شده و دمای محیط اغلب حوالی ۳۰ درجه سلسیوس است. البته دمای آب ۳ درجه گرم‌تر از این خواهد بود. به خاطر سرسره‌های آبی بزرگ، شاید بتوان این جاذبه‌های از همه بیشتر مناسب کودکان دانست.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)