جاهای دیدنی نایروبی
جاهای دیدنی نایروبی

بهترین جاذبه های دیدنی نایروبی ، کنیا | Nairobi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی نایروبی

در این مطلب از مجله  تاپ توریست شما را با با جاهای دیدنی نایروبی در آفریقای جنوبی آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

نایروبی پایتخت کشور آفریقایی کنیا است. نایروبی در سال ۱۸۹۹ به عنوان یک اردوگاه بر سر خط راه‌آهن بنیاد شد و در سال ۱۹۰۷ به عنوان پایتخت برگزیده شد. این شهر همچنین مرکز استان نایروبی است. شهر نایروبی در کنار رودخانه نایروبی در جنوب کنیا قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا ۱۶۶۱ متر است.

نایروبی با ۳ تا ۴ میلیون نفر جمعیت، بزرگ‌ترین شهر شرق آفریقا به ‌شمار می‌آید. این شهر امروزه از شهرهای اصلی قاره آفریقا و از مراکز اصلی مالی، سیاسی و اجتماعی آن است.نایروبی جاذبه‌های جهانگردی و موزه های متعددی دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک ملی نایروبی

پارک ملی نایروبی اولین پارک ملی کشور کنیا است که در ۷ کیلومتری مرکز نایروبی قرار دارد. در این پارک حدود ۵۰ گونه از حیواناتی که در معرض خطر انقراض هستند؛ نگهداری می شوند.

در این پارک می توان موجوداتی مانند کرگدن های سفیدی که در خطر انقراض هستند را دید، علاوه بر این حیوانات دیگر مثل شیر، بوفالو، چیتا، زرافه، شتر مرغ و بیشتر از ۴۰۰ گونه پرنده زیست می کنند. طبیعت این پارک اعجاب انگیز است و سافاری در آن یکی از بهترین تجربه های زندگی هر کسی می تواند باشد.جاهای دیدنی نایروبی

موزه ملی نایروبی

همه‌چیز در کنیا به طبیعت وحشی ختم نمی‌شود؛ آن‌هایی که عاشق موزه و موزه‌گردی هستند می‌توانند از موزه ملی کنیا بازدید کنند. خانه‌ای در میان چمن‌های سبز که نمایشگاه‌ها و برنامه‌های مختلفی را برای بازدیدکنندگانش ترتیب داده است.

در بیرون این ساختمان و میان درخت‌های سبز، مجسمه‌های زیادی خواهید دید اما مهم‌ترین مجسمه‌ای که باید ببینید احمد است، فیلی که در سال 1980 در اوج بحران و شورش علیه شکارچیان، نماد ملی کنیا شد. در داخل موزه می‌توانید بازدید خود را از تالار کنیا شروع کنید.جاهای دیدنی نایروبی

گروه حیات وحش دیوید شلدریک

در دروازه های اصلی پارک ملی نایروبی، یک مرکز مخصوص برای بچه فیل های یتیم وجود دارد که دیدنش برای عشاق حیوانات ضروری است. دافنه شلدریک این مرکز را به عنوان یادبودی از شوهرش، دیوید، در سال 1977 تاسیس کرد.

مرکز دیوید شلدریک از فیل ها و کرگدن های رها شده و یتیم محافظت می کند و سعی می کند که حیوانات را به حیات وحش برگرداند. هزینه ای که برای بازدید از این مکان می شود، برای محافظت از حیوانات و محیط زیست خرج می شود.جاهای دیدنی نایروبی

مرکز نگهداری از زرافه ها

مرکز نگهداری از زرافه های کنیا (جیراف سنتر) در سال 1979 توسط یک شهروند کنیایی-برتانیایی تبار و همسرش، «جاک لزلی ملویل» و «بتی لزلی ملویل»، بنیانگذاری شد. آنها پس از این که از وضعیت بحرانی نسل زرافه های آفریقایی آگاه شدند، تصمیم به تاسیس این سازمان گرفتند.

طی سالها تلاش شبانه روزی، در حال حاضر بیش از 300 زرافه از گونه های مختلف در این مکان زندگی می کنند. همچنین این موسسه دارای یک مرکز آموشی و کلاس هایی درباره ی حفاظت از حیات وحش و طبیعت می باشد و بطور سالیانه آموزش هزاران کودک کنیایی را بر عهده دارد.

این منطقه ی حفاظت شده با 60 هکتار طبیعت چشم نواز و امکان بازدید از زرافه ها، غذا دادن و عکاسی از آنها، به یکی از جاذبه های گردشگری کنیا و شهر نایروبی تبدیل شده است.جاهای دیدنی نایروبی

بازار ماسای (Masai Market)

این بازار هر روز هفته به جز روزهای دوشنبه دایر است و در این بازار شلوغ پلوغ می توانید وسایل و اشیا رنگارنگ و جالب زیادی پیدا کنید فقط باید کمی وقت بگذارید و همه جای آن را بگردید و اگر دوست دارید یک جای واقعا آفریقایی را ببینید، هیچ جا بهتر از این بازار نمی توانید پیدا کنید. به جز این اگر بخواهید هدیه ای برای خودتان و یا دوستانتان بخرید آن هم با قیمت های بسیار پایین بازار ماسای اولین انتخاب است.جاهای دیدنی نایروبی

تور کیبرای نایروبی (Kibera Tour)

یکی از جالب ترین و شاید دردناک ترین جاذبه های گردشگری نایروبی توری به نام تور کیبرا است. جایی در نایروبی که در مساحتی حدود ۲٫۵ کیلومتر مربع ۱ میلیون انسان در خانه های حلبی شکل زندگی می کنند، این جمعیت تقریبا یک سوم جمعیت نایروبی را تشکیل می دهد.

در نایروبی تورهای روزانه ای وجود دارد که شما را به دیدن یکی از بزرگترین محله های فقیر نشین آفریقا می برد تا بتوانید حتی برای چند لحظه هم که شده با این نحوه ی زندگی آشنا شوید. برای ما باور این موضوع که حتی بتوان در چنین خانه هایی زندگی کرد هم سخت و غیر ممکن است اما دیدن آن واقعا تجربه ای است که در زندگی هر کسی ممکن است یکبار اتفاق بیفتد.جاهای دیدنی نایروبی

خانه و موزه‌ی کارن بلیکسن

کارن بلیکسن نویسنده‌ی دانمارکی برای دیدن شوهرش به کنیا رفت و در آن‌جا ماند. در آن دوران او مجبور به انتخاب عشق به شوهرش یا رشد فردی بود و با مشکلات زیادی رو‌به‌رو شد. فیلم Out of Africa با بازی مریل استریپ طبق زندگی‌نامه کارن بلیکسن ساخته شده است که لوکیشن فیلم‌برداری آن در نزدیکی خانه‌ی اصلی اوست.

جاهای دیدنی نایروبی
جاهای دیدنی نایروبی


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)