جاهای دیدنی آفریقا جنوبی
جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقای جنوبی | South Africa

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی آفریقای جنوبی

در این مقاله از وب سایت  تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی آفریقای جنوبی آشا خواهیم کرد . با ما همراه باشید تا درباره این کشور زیبا و توریستی بیشتر بدانید.

این کشور جنوبی ترین کشور در قاره آفریقا است. آفریقای جنوبی بسیار توریست پذیر بوده زیرا دارای طبیعتی بکر و غنی است. این کشور از تمامی جوانب با سایر کشور های آفریقایی تفاوت دارد برای همین هم است که دارای جاذبه های بسیاری است و برای سفر به آفریقای جنوبی بسیار توریست پذیر بوده همینطور به دلیل داشتن توریست از تمامی نقاط دنیا درآمد کشور بر این اساس است پس خوب است بدانید سفر به آفریقای جنوبی و تماشای جاهای دیدنی آفریقای جنوبی می تواند برایتان هر هزینه باشد.

آفریقای جنوبی دارای موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی (( آبراه کیپ )) خوبی نیز است به همین دلیل هم اروپاییان بسیاری حتی به این کشور مهاجرت می کنند . اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید سفر به این کشور برایتان راحت است زیرا زبان رایج در آفریقای جنوبی انگلیسی است . برای سفر به آفریقای جنوبی بدانید که این کشور بزرگ دارای سه پایتختت به نام های پرتوریا ، کیپ تاون و بلوم فونتین است که به ترتیب قوه مجریه ، پارلمان و قوه ی قضاییه در آنجا برگزار می شوند و هرکدام با توجه به این مراکز نقشی دارند اما در بین تمام این شهرها پرجمعیت ترین شهر این کشور ژوهانسبرگ است هرچند که به طور کلی تقسیم بندی در این کشور به صورت 9 استان است .

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


 کیپ تاون (Cape Town)

کیپ تاون همواره به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته و معرفی شده است که در آن هر نوع سرگرمی را می‌توان یافت. کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی بوده و یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سفر به آفریقای جنوبی محسوب می‌شود.

این شهر در نقطه‌ی تلاقی اقیانوس هند و اقیانوس اطلس واقع شده است و می‌توان گفت که تمامی آنچه که برای یک خوش‌گذرانی نیاز دارید را در خود دارد. در کیپ تاون که با نام « شهر مادر » نیز شناخته می‌شود، می‌‌توانید سواحل زیبا، بنادر شگفت‌انگیز، باغ‌هایی دوست داشتنی و همچنین مناظر هیجان‌انگیزی را در نزدیکی کوه تیبل (Table Mountain)‌ مشاهده کرده و از آن‌ها نهایت لذت را ببرید. علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی، کیپ تاون شهری سرشار از انرژی است که زندگی شبانه همواره در آن جریان دارد.

کیپ تاون طبیعت وحش و زیبایی‌های خاصی دارد که در سایر نقاط جهان به سختی می‌شود نظیر آن را پیدا کرد. حیات وحش، مکان‌های زیبای ساحلی و کوهستانی و پوشش گیاهی متنوع در کنار هم باعث می‌شود که با سفر به این شهر، مبهوت و مجذوب آن شوید. کیپ تاون بدون شک در هر لیستی از توریستی‌ترین شهرهای آفریقای جنوبی وجود خواهد داشت.

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی
معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

غار کنگو

این غار بزرگ‌ترین سیستم غاری را در قاره‌ آفریقا دارد و یکی از جاهای دیدنی آفریقای جنوبی و نماد آن است. قدمت این غار را حداقل ۲۰ میلیون سال تخمین می‌زنند. سالن‌های متوالی در این غار ساختار آهکی جالبی دارند و شما می‌توانید به صورت گروهی در میان آن‌ها به کاوش بپردازید. به منظور تأمین امنیت گردشگران و سهولت گردش در غار، مسیرهای پیچیده غار با استفاده از چراغ‌های متعددی روشن و نورانی شده است.

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی
معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

پارک ملی کروگر، استان های لیمپوپو و پومالانگا

پارک ملی کروگر، یکی از معروف‌ترین پارک‌های سافاری در دنیا و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های حیات‌وحش در آفریقای جنوبی به حساب می‌آید. بخش‌هایی از این پارک، در استان «لیمپوپو» و «امپومالانگا» یا همان «پومالانگا» واقع شده و 3.5 تا 4.5 ساعت با ماشین تا شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند «5 حیوان بزرگ» (Big Five) را از نزدیک در آن تماشا کنند.

این 5 حیوان در آفریقا شامل شیر، پلنگ آفریقایی، کرگدن، فیل و بوفالوی آفریقایی می‌شود و این عبارت را شکارچیانی ابداع کرده بودند تا به 5 حیوان خطرناکی اشاره کنند که شکارشان با پای پیاده، کار بسیار سختی به شمار می‌رفت. البته حیوانات این پارک به همین موارد محدود نمی‌شود و علاوه بر بازدید از محوطه‌های باستان‌شناسی این منطقه می‌توانید با بالن، به تماشای طبیعت زیبای اطراف بروید.

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی
معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

پارک ملی فیل‌های آدو

بهترین مکان برای مشاهده فیل‌های آفریقایی است. با قرار گرفتن در نزدیکی بندر الیزابت، این منطقه یکی از ۱۹ پارک ملی آفریقای جنوبی به‌شمار می‌رود و از نظر ابعاد، سومین مقام را در میان آن‌ها دارد. در این پارک ملی حضور فیل‌ها را می‌توان همه جا احساس کرد. حضور فیل‌ها به ویژه در نزدیکی گودال‌ها، فرصتی عالی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تا یکی از دلپذیرترین صحنه‌های عاطفی جهان را تجربه کنند: فیل‌های ماده‌‌ای که در حال رسیدگی و راهنمایی بچه‌های خود هستند.

اگرچه این پارک نام فیل‌ها را یدک می‌کشد؛ اما تنها زیستگاه این مخلوقات آرام و سربزیر نیست. علاوه بر فیل‌ها، اینجا زیستگاه گونه‌های دیگری همچون گاو کوهی آفریقایی، بوفالو، میرکت، خدنگ، بز کوهی آفریقایی قرمز و البته سوسک‌های کمیاب سرگین است که از قدرت پرواز کردن بی‌بهره‌ هستند.

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی
معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

کوه تیبل (Table Mountain) از دیدنی های آفریقا جنوبی

کوه تیبل یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون به حساب می‌آید که علاقمندان به کوهنوردی،‌ در سفر به کیپ تاون آن را از دست نمی‌دهند. با بالا رفتن از این کوه با مناظری شگفت‌انگیز مواجه خواهید شد که باعث می‌شوند خستگی کوهنوردی را فراموش کنید. کوه تیبل، که به معنی « کوه میز » است،‌ به دلیل قله مسطح خود با این نام خوانده می‌شود.

قله مسطح این کوه که گستره‌ای حدود ۳ کیلومتری را در برمی‌گیرد، اغلب توسط ابر یا مه سفید غلیظی موسوم به «رومیزی» که به هنگام وزش باد از سمت جنوب شرقی ایجاد می‌شود، پوشیده شده است و سرسبزی پوشش گیاهی فلات این کوه نیز بیشتر ناشی از همین موضوع است. با رسیدن به بالای این کوه ۱۰۸۶ متری می‌توانید شهر را با منظره‌ای ۳۶۰ درجه‌ای از دید پرندگانی که در بالای کوه تیبل پرواز می‌کنند مشاهده کنید.

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی
معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

گاردن روت (Garden Route)

اگر در کیپ تاون وارد اتوبان N2، بین کیپ شرقی و کیپ غربی شوید، با یکی از زیبایی‌ها و شگفتی‌های آفریقای جنوبی به نام گاردن روت مواجه خواهید شد. گاردن روت مجموعه‌ای از زمین‌های گلف مدرن، جنگل‌های کهن‌سال، املاک زیبا، تفرجگاه‌های مدرن و مراکز تفریحی، کوهنوردی و ساحلی است. همه این زیبایی‌های طبیعی و ساخته شده کنار هم باعث شده‌اند که گاردن روت زبانزد عام و خاص در آفریقای جنوبی شده و تبدیل به یکی از توریستی‌ترین مناطق دیدنی آفریقای جنوبی شود که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.

 پارک ملی گاردن روت که با زنجیره‌ای از دریاچه‌ها و مناطق حفاظت شده با گل‌ها و گیاهان فراوان، جنگل‌های باستانی و سواحل ناآرام پارک ملی Tsitsikamma را به پارک ملی Wilderness متصل می‌کند، نیز ترکیبی جالب و دلربا از اکوسیستم‌ها است. این پارک به خاطر زیبایی‌های متعدد خود در بین توریست‌ها معروف بوده و به راحتی نیز از کیپ تاون قابل دسترسی است.

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی
معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

کنیسنا (Knysna) یکی از دیدنی آفریقا جنوبی

همان طور که اشاره شد گاردن روت یکی از دلفریب‌ترین مناطق دیدنی آفریقای جنوبی است که جاذبه‌های گردشگری زیبای متعددی دارد. یکی از این جاذبه‌ها کنیسنا است که در میان جنگل‌های سرسبز و ساحل یک آبگیر آرامش‌بخش قرار گرفته است. کنیسنا یکی از شهرهای مورد علاقه توریست‌ها در تعطیلات است که با خانه‌های بزرگ در تپه‌ها، قایق‌های چوبی و ساحلی انباشته با رستوران‌ها، کافه‌ها، بارها و بوتیک‌های فراوان خود شناخته می‌شود. در این منطقه می‌توانید در تپه‌های سرسبز پیاده‌روی کنید و یا سوار قایق‌ها شده و از زیبایی آب‌ها آبی رنگ لذت ببرید و یا اینکه به جنگل کنیسنا رفته و به ماجراجویی بپردازید.

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی
معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

ژوهانسبورگ و پرتوریا، گائوتنگ

ژوهانسبورگ، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی و موتور اقتصادی این کشور به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از موزه آپارتاید، «تپه‌ی قانون اساسی» (Constitution Hill) و پارک گلدریف سیتی در این شهر را از دست ندهید. اگر ژوهانسبورگ، قلب کشور آفریقای جنوبی باشد، شهرهای «سووتو» (Soweto) روح آن هستند. سووتو در زبان انگلیسی، مخفف «شهرهای جنوب غربی» است و تورهای راهنمای آن معمولاً بازدید از «موزه‌ی ملی نلسون ماندلا» را شامل می‌شوند.

 پرتوریا نیز مانند 2 شهر پیشین، در استان گائوتنگ واقع شده و از آن جایی که قوه‌ی مجریه در پرتوریا مستقر است، آن را پایتخت اداری کشور به شمار می‌آورند. همچنین پرتوریا، شهر باغ‌ها و پارک‌ها به حساب می‌آید و «پارک آزادی» (Freedom Park) و «بنای یادبود وورترِکِر» (Voortrekker Monument)، در این مکان قرار دارند.

معرفی بهترین جاهای دیدنی آفریقا جنوبی

استلنبوش، کیپ غربی

استلنبوش، یکی از تماشایی‌ترین شهرها در آفریقای جنوبی است و بعضی از بهترین رستوران‌ها و کافه‌های آفریقا نیز در این شهر قرار دارند. بنابراین استلنبوش علاوه بر دوستداران طبیعت، مقصد مناسبی برای شکموها نیز به حساب می‌آید. دوستداران تاریخ هم می‌توانند از «موزه‌ی روستا» (Village Museum) و «موزه‌ی روپرت» (Rupert Museum) دیدن کنند و طبیعت‌دوستان نیز می‌توانند سری به باغ گیاه‌شناسی واقع در دانشگاه استلنبوش بزنند و در «پارک حفاظت‌شده‌ی یونکرس هوک» (Jonkershoek Nature Reserve) به دوچرخه‌سواری یا کوهنوردی بپردازند.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)