باغ موزه پروانه ها
باغ موزه پروانه ها

آشنایی با باغ موزه پروانه ها ، اصفهان | Butterfly Garden

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ موزه پروانه ها

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ موزه پروانه ها اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این باغ موزه در اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری دشوار است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد.

همه با شنیدن نام اصفهان جاذبه های شاخص این شهر چون میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و .. را به یاد می آورند. شهر زیبای اصفهان علاوه بر شمار بسیار زیاد آثار تاریخی، دیدنی های دیگری نیز دارد. از جمله این مکان ها باغ موزه پروانه های اصفهان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

باغ موزه پروانه ها (Butterfly Garden) فضایی به وسعت 2000 مترمربع است که در آن، هم با یک باغ زیبا مواجه می شوید و هم می توانید از گونه های مختلف پروانه های اتاله شده (تاکسیدرمی) بازدید کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این باغ موزه در پارک جنگلی ناژوان قرار دارد و این تنها یکی از گزینه های جذاب پارک جنگلی ناژوان است و در این پارک مجموعه ای از دیدنی ها و تفریحات مانند شهربازی، تله سیژ، موزه صدف، باغ خزنده ها، آکواریوم و … انتظار شما را می کشند.

در این باغ موزه این مجموعه فرصت آشنایی با بیش از ۱۰۰ گونه گل و گیاه را دارید که از جمله آنها می توان به درختچه فردوس، سیکاس، لیندا، انواع فیکوس­ ها، انواع بگونیا و .. اشاره کرد. پروانه ها نیز در سه نقطه از این باغ به نمایش درآمده اند. حدود 2200 پروانه اتاله شده در ۴۸ عدد قاب در بخش های مختلف باغ خودنمایی می کنند.

اتاله مقدماتی (تاکسیدرمی) یا روشی که سابقا برای انتقال پروانه ها از صحرا به آزمایشگاه مورد استفاده قرار می گرفت شامل الصاق سنجاق حشره به داخل بدن پروانه ها پس از مرگ و چیدن نمونه های سنجاق زده شده با بالهای بسته به داخل جعبه های چوبی بود.

نمونه های خشک شده را برای مدت یک تا سه روز در ظرف مرطوب کننده قرار داده تا دوباره نرمی خود را به دست آورند و آن گاه اتاله نهایی و نصب اتیکت روی نمونه انجام می گرفت.

Photo: Zahra Baghban

یکی از جذاب ترین دیدنی های اصفهان، باغ پروانه هاست و یکی از بهترین مراکزی است که باعث آشنایی بیشتر شما و به خصوص آشنایی کودکان با انواع پروانه ها و حشرات می شود. پس بازدید از آن را در سفر به اصفهان از دست ندهید.

باغ موزه پروانه ها
باغ موزه پروانه ها

آدرس: ایران، اصفهان، اتوبان شهيد حبيب اللهی، ميدان سهروردی، خيابان الفت، پارک جنگلی ناژوان

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 08:30 الی 19:00

هزینه بازدید: برای هر نفر 7000 تومان

شماره تماس: 031-37780050

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨