شهر پراست مونته نگرو ، جواهر دریای آدریاتیک

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر پراست مونته نگرو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با شهر پراست مونته نگرو آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این شهر ساحلی زیبا و بهشتی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مونته نگرو کشوری در جنوب خاوری اروپا و در کرانه دریای آدریاتیک است و پایتخت آن شهر پودگوریتسا می باشد. این کشور با کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو و کرواسی همسایه است. این کشور همچون بهشتی کوچک می ماند و هر ساله گردشگران زیادی به دلیل سواحل فریبنده، کوه‌های سرسبز و شهرهای تاریخی آن که تصاویرشان همچون کارت پستال می‌ماند، به سوی آن روانه می‌شوند. کشور زیبای مونته نگرو با نام «جواهر دریای آدریاتیک» شناخته می‌شود.

پراست (Perast) شهری زیبا و ساحلی در کشور مونته‌نگرو است که جمعیتی حدود ۳۴۹ نفر دارد. این شهر یکی از شهرهای بندری ونیزی است که شهرت خاصی در میان مردم یافته است و در دامنه های پر شیب خلیج کوتور (Kotor) قرار دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دو جزیره در نزدیکی این شهر از دیدنی های اصلی آن هستند. شهر ساحلی پراست در شمال غربی شهر ساحلی و زیبای کوتور واقع شده است. کوتور با طبیعت زیبایش، یکی از معروف ترین نقاط توریستی کشور مونته نگرو است. فاصله پراست تا شهر کوتور 12 کیلومتر و از شهر ساحلی بودوا 34 کیلومتر فاصله دارد.

شهر پراست مونته نگرو | Photo: Yury Issarevich
شهر پراست مونته نگرو | Photo: Yury Issarevich

دیدنی ها و تفریحات پراست

خانه ها و هتل های سنگی

پراست یک شهر بسیار دیدنی است که در آن ویلاهای سنگی و همینطور کلیساهای تاریخی بسیار بی‌نظیری وجود دارد. همین خانه های سنگی و معماری خاص آن باعث محبوبیت بسیار این مقصد توریستی شده است.

Photo: Srdjan Antic
Photo: Srdjan Antic

سواحل آبی و شفاف

از طرفی سواحل آبی، شفاف و تمیز این شهر از دیگر نقاط تفریحی و دیدنی پراست هستند که باعث معروفیت آن به عنوان یک تفرجگاه ساحلی زیبا با امکان شنا، آفتاب گرفتن، قایق سواری و… شده است.

شهر پراست مونته نگرو | Photo: Iryna М
شهر پراست مونته نگرو | Photo: Iryna М

دو جزیره معروف پراست

از دیگر دیدنی های مهم پراست دو جزیره معروف آن هستند. این دو جزیره که میزبان کلیساهای قدیمی هستند در نزدیکی شهر پراست قرار دارند و می‌توانید با قایق از آنها دیدن کنید. دو کلیسای زیبا و قدیمی که از جاذبه های مهم پراست هستند بر روی این دو جزیره کوچک بنا شده‌اند.

یکی از این جزایر سنت جورج (Sveti Juraj) و دیگری کلیسای بانوی سنگی ما یا گوسپا اود اشکریلا Our Lady of the Rocks (Gospa od Škrpjela) نام دارد. نکته جالب توجه این است که جزیره بانوی سنگی، تنها جزیره مصنوعی ساخته شده در دریای آدریاتیک می باشد و بر روی یک سنگ قرار گرفته است.

Photo: Zeljko Vujovic
Photo: Zeljko Vujovic

کلیسای نیکولا

کلیسای نیکولا (Nikola) از دیگر دیدنی های پراست و نمادی شاخص در این شهر است. با بالا رفتن از برج ناقوس کلیسای نیکولا می توان چشم‌اندازی دیدنی از خلیج و شهر را دید.

کافه رستوران های بی شمار

همچنین از دیگر جاذبه‌های این شهر، کافه رستوران های بی شمار آن است که قطعا یکی از لذت های سفر می باشد. رستوران‌های غذای دریایی با چشم‌اندازه خیره‌کننده‌ دریا تجربه ای بی نظیر به شما می دهد. کشتی کروزهای متعددی نیز در خلیج این شهر زیبا رفت و آمد می کنند.

شهر پراست مونته نگرو | Photo: Aleksandar Colovic
شهر پراست مونته نگرو | Photo: Aleksandar Colovic

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨