شهر ساحلی بودوا ، نگین فیروزه ای مونته نگرو

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر بودوا مونته نگرو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با شهر بودوا مونته نگرو آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این شهر ساحلی زیبا و بهشتی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مونته نگرو کشوری در جنوب خاوری اروپا و در کرانه دریای آدریاتیک است و پایتخت آن شهر پودگوریتسا می باشد. این کشور با کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو و کرواسی همسایه است. این کشور همچون بهشتی کوچک می ماند و هر ساله گردشگران زیادی به دلیل سواحل فریبنده، کوه‌های سرسبز و شهرهای تاریخی آن که تصاویرشان همچون کارت پستال می‌ماند، به سوی آن روانه می‌شوند. کشور زیبای مونته نگرو با نام «جواهر دریای آدریاتیک» شناخته می‌شود.

بودوا (Budva) شهری ساحلی و بسیار زیبا در دریای آدریاتیک در کشور مونته نگرو است. این شهر باستانی با سواحل فیروزه ای زیبا و زلال، شب های زنده و پر زرق و برق، کافه رستوران ها و مرکز شهر باستانی یکی از مقاصد عالی برای توریست ها و عاشقان سفر است. تلاقی مدرن و باستانی این شهر را بسیار محبوب کرده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قایق های لوکسی که در آب های سواحل بودوا می بینید، زندگی لوکس و ثروت ساکنان این شهر را نشان می دهد. در حال حاضر بودوا به یکی از محبوب ترین تفرجگاه های توریستی مونته نگرو تبدیل شده است.

شهر بودوا مونته نگرو
شهر بودوا مونته نگرو

بودوا ۳۵ ساحل دیدنی و آرام دارد، اما آنچه بودوا را مکانی محبوب برای گردشگران در مونته‌نگرو کرده است، شب‌های زنده و زیبای آن با صدای موسیقی و کافه رستوران های شلوغ است.

همانطور که گفتیم این شهر ساحلی زیبا آمیخته و ترکیبی از دنیای مدرن و باستانی است و همین ترکیب آن را بیش از پیش محبوب کرده است. در ادامه ابتدا سواحل و تفریحات آبی جذاب بودوا را معرفی می کنیم و سپس به سراغ دیدنی های تاریخی بی نظیر چون شهر قدیمی و… می رویم.

جاذبه های دیدنی و تفریحات بودوا

دیدنی ها و تفریحات آبی

سواحل بودوا

سواحل بودوا با «ریکاردوا گلاوا» دقیقا از کنار شهر قدیمی آغاز شده و دارای امتدادی از سواحل خارق العاده است که انتظار شما را می کشند. بودوا انواعی از ساحل های مختلف شامل سواحل ماسه ای ، سنگی و ماسه صورتی دارد که خلیج های آرام را در دل خود جای داده اند. در کنار این سواحل نیز امکانات رفاهی و کافه های جالب قرار گرفته اند.

به هر صورت، ایده آل شما درباره ی ساحل هر چه باشد، در بودوا می توانید آن را بیابید. در امتداد سواحل بودوا می توانید انواعی از ورزش های آبی را انجام دهید که از جمله آنها می توان به پاراسیلینگ، اجاره جت اسکی، قایق های پدالی و… اشاره کرد. از بهترین سواحل این شهر می توان به ساحل ریویرا (Budva Riviera) و ساحل مورگان (Mogren beach) اشاره کرد.

شهر بودوا مونته نگرو | Photo: Ferenc Sipos
شهر بودوا مونته نگرو | Photo: Ferenc Sipos

غواصی در سواحل

در مرکز غواصی PADI مونته نگرو تنوع گسترده ای از امکانات و پکیج های مختلف برای تجربه غواصی وجود دارد. حتی اگر قبلا تجربه مشابهی نداشته باشید می توانید یک روزه آن را یاد بگیرید و در عرض 4 جلسه یک غواص حرفه ای شوید! اگر علاقه مند به غواصی و دیدن دنیای زیبای زیر آب هستید، این تجربه را از دست ندهید.

زیردریایی مونته نگرو – Semisubmarine Budva

اگر به بودوا سفر کردید به هیچ وجه بازدید از زیردریایی قرمز آن را که در تفرجگاه ساحلی توقف کرده از دست ندهید. زیردریایی مونته نگرو ارائه دهنده تورهای مختلف (در امتداد ساحل تا Becici) با قایق هایی است که کف آنها شیشه ای هستند. این تورها می تواند تجربه ای بسیار جالب و لذتبخش را برای شما فراهم کنند.

Photo: Anna Kiselman
Photo: Anna Kiselman

پارک آبی هتل مدیتران – hotel mediteran aqua park

در هتل مدیتران یک پارک آبی کوچک وجود دارد، این پارک دارای 7 استخر، یک رودخانه، سرسره ها و محدوده آفتاب گرفتن است. این پارک آبی می تواند یکی از تفریحات هیجان انگیز و لذتبخش در سفرتان به بودوا باشد. تفریحات هیجان انگیز، شنا، آفتاب گرفتن و نوشیدن یک کوکتل عالی مجموعه ای است که یک روز عالی برایتان می سازد.

آکوا پارک بودوا – Aquapark Budva

آکوا پارک بودوا یک پارک آبی جدید است که تابستان سال 2016 شروع به کار کرده است. این پارک دارای 12 سرسره، 4 استخر، یک رستوران، کافه و غرفه های VIP می باشد. شما با پرداخت بلیط ورودی می توانید یک روز کامل را در این پارک سپری کرده و از تمام امکانات آن لذت ببرید.

شهر بودوا مونته نگرو
شهر بودوا مونته نگرو

دهکده کراپینا – krapina village

دهکده کراپینا در فاصله 5 کیلومتری شهر قرار گرفته است، اما گویی دنیایی از آن فاصله دارد. این روستا دارای امکانات تفریحی و دیدنی چون زیپ لاین، حیوانات مختلف، مسیرهای پیاده روی، حفره های آب برای شنا، آبشار و یک رستوران بسیار زیبا و مسرت بخش است. این دهکده می تواند یک تفریح یک روزه عالی برای شما باشد.

دیدنی های تاریخی و باستانی

شهر قدیمی بودوا

بودوا را به خاطر سواحل عالی آن می شناسند، اما کارهای دیگری غیر از آفتاب گرفتن و لذت بردن از ساحل نیز می توان در این شهر انجام داد. شهر قدیمی یادواره ای از گذشته باستانی است که با سواحل سنگریزه ای پیرامون خود به هم آمیخته است. مانند شهر ساحلی کوتور (Kotor)، بودوا نیز دارای یک شهر قدیمی کوچک و فوق العاده فریبنده در نزدیکی آب است.

امروزه شهر پر از رستوران و بوتیک است و در ماه های تابستان پر از گردشگر و افراد محلی می باشد. در یک سمت شهر ساحل سنگی فوق العاده زیبایی وجود دارد که Ricardova Glava نامیده می شود و در طول تابستان بسیار شلوغ است. در سمت دیگر نیز یات های لوکس و قایق های ماهیگیری کوچک قرار دارند.

موزه بودوا – City Museum of Budva 

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بودوا یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های ساحل آدریاتیک است. در سال 1938 دو گورستان رومی و یونانی در این منطقه و کنار شهر قدیمی شناسایی شدند که منسوب به قرن دوم قبل از میلاد هستند. در عین حال شواهدی وجود دارد که بودوا را یک سکونتگاه منسوب به قرن پنجم قبل از میلاد معرفی می کند. موزه بودوا دارای نمایشگاه های دائمی از مجموعه های باستانی و قومی است.

مجموعه باستانی دارای آثاری متنوع شامل اسلحه، ابزار، جواهرات و اشیا روزمره است که توسط یونانی ها، رومی ها، بیزانسی ها و اسلاو هایی که ساکن اینجا بودند استفاده می شده است. در این مکان همچنین آثاری به نمایش در آمده اند که در سال 1938 کشف شدند. مجموعه قومی شامل آثاری از لباس ها و مبلمان سنتی و اشیا مورد استفاده روزمره هستند که 200 سال پیش مرسوم بوده اند.

ارگ بودوا – Budva Citadel

ارگ بودوا بخش حفاظت شده شهر به شمار می رود که ساخت آن به قرن پانزدهم میلادی باز می گردد. اینجا مکانی زیباست که دارای موزه و کتابخانه ای کوچک است. ضمن اینکه می توانید در حال تماشای ساحل، فنجانی قهوه نیز بنوشید.

بهتر است قبل از بازدید از این مکان درباره تاریخ آن جست و جو کنید و با اطلاعات نسبتا کامل از آن دیدن کنید تا لذت بیشتری ببرید. بهترین بخش درباره بازدید از ارگ، تماشای چشم اندازهای عالی از شهر و جزیره ی Sveti Nikola است. این جاذبه، مکانی عالی برای عکاسی و ثبت خاطرات بینظیر است.

دیوارهای تاریخی شهر – Budva City Walls

در نزدیکی ورودی ارگ، با ورودی به سمت دیوارهای شهر روبرو می شوید که می توانید دور آنها راه بروید. اینجا بهترین مکان برای گرفتن عکس هایی بی نظیر از شهر قدیمی بودوا است.

شهر بودوا مونته نگرو
شهر بودوا مونته نگرو

کلیسای سنت ایوان – The Church of Sveti Ivan (St. John)

کلیسای سنت ایوان یا سنت جان یک کلیسای کاتولیک منسوب به قرن 17 میلادی است، البته بخش هایی از آن در قرن نهم میلادی ساخته شده است. ساعات کاری و بازدید از این کلیسا منظم نیست.

کلیسای ترینیتی مقدس – The Holy Trinity

کلیسای ترینیتی یکی دیگر از کلیساهایی است که در بین دیوارهای شهر قرار دارد. این کلیسای ارتودوکس در سال 1804 ساخته شده و نقاشی های دیواری بسیار زیبایی زینت بخش جداره های آن هستند.

کلیسای سنت ماری – Santa Maria in Punta Church

کلیسای سنت ماری سومین کلیسا از کلیساهایی است که داخل دیوارهای شهر می توانید ببینید. این کلیسا منسوب به سال 804 میلادی است اما به ندرت در آن باز می شود.

Photo: Yury Issarevich
Photo: Yury Issarevich

گاری هنرهای مدرن – Jovo Ivanovic Modern Gallery

یکی دیگر از دیدنی های شهر ساحلی بودوا، گالری هنرهای مدرن می باشد. اگر به هنر علاقمند هستید، گالری هنرهای مدرن برگزار کننده نمایشگاه هایی از آثار هنر مدرن هنرمندان محلی است.

بازار دست دوم – Second hand market

داخل شهر، یک بازار دست دوم وجود دارد که دارای 6 غرفه می باشد. در این غرفه ها می توانید هر چیزی از ساعت های قدیمی تا کلاهخود های ارتش یوگوسلاوی، سکه و… پیدا کنید. اینجا مکانی مناسب برای جست و جو درباره تاریخ اخیر مونته نگرو است. ضمن اینکه شاید بتوانید سوغاتی خاصی نیز در آن پیدا کنید.

اقامت در بودوا

این شهر ساحلی به هتل های لوکس، شب های زنده و پرزرق و برق خود معروف است. لوکس بودن هتل های شهر باعث شده که افراد زیادی برای اقامت راحت آنها را انتخاب و از انتخاب خود راضی باشند. هتل مجستیک بودوا (Hotel Majestic Budva) یک هتل 4 ستاره لوکس و یکی از بهترین انتخاب ها برای شماست. این هتل علاوه بر فضای داخلی بسیار زیبا، تراس های زیبا و امکانات عالی، فاصله ای بسیار کم، حدود 3 دقیقه پیاده روی تا ساحل دریای مدیترانه دارد.

هتل ها همگی امکانات لازم را دارند که میتواند خیالتان را بابت اقامتی راحت جمع کند. اگر به دنبال هتل مقرون به صرفه تر هستید، هتل آپارتمان ساکی (Saki Apartmani) یک هتل آپارتمان با فضای خانگی آرام و دلنشین است. همچنین هتل گارنی فینسو (Garni Hotel Fineso) یک هتل 3 ستاره تمیز با امکانات خوب و کارکنان خوش رفتار است.

شهر بودوا مونته نگرو | هتل مجستیک بودوا (Hotel Majestic Budva)
شهر بودوا مونته نگرو | هتل مجستیک بودوا (Hotel Majestic Budva)

رستوران های شهر بودوا

غذاهای مونته نگرو به طور کلی از ایتالیا، ترکیه، صربستان، عراق، مجارستان و اروپای مرکزی الهام گرفته اند. در این میان، غذاهای ترکی بیشترین تاثیر را در ذائقه ی غذایی این کشور گذاشته است. در حالی که در پخت نان های خانگی، ایتالیا بیشترین تاثیر گذاری را در مونته نگرو داشته است.

اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید باید بگوییم اینجا بهترین مکان برای خوردن انواع ماهی ها و میگوهای متنوع است که با طعم های خاصی آنها را میپزند. رستوران ورد (Verde) رستورانی باکیفیت و ارزان قیمت است. رستوران کزینا (Kuzina) غذاهای عالی مدیترانه ای سرو می کند و در رستوران فرسیج (Forsage Gastro Lounge) هم غذاهای دریایی با طعم خاص برای مشتریان آماده میشود.

همچنین در قسمت شهر قدیمی رستوران های خیلی خوبی قرار دارند که می توانند تمامی سلیقه ها را پوشش دهند. در رستوران کونوبا استاری گراد (Konoba Stari Grad) شما می توانید انواعی از بشقاب های گوشتی و غذاهای دریایی خاص را سفارش دهید. ضمن اینکه اگر قصد خروج از شهر را دارید، آنجا نیز گزینه های بسیار هیجان انگیز و خاصی انتظار شما را می کشند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨