دشت سوسن در ایذه ، استان خوزستان | Izeh

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دشت سوسن در ایذه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره دشت سوسن در ایذه خواهیم گفت. برای آشنایی با این دشت زیبا در ایذه در استان خوزستان، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

استان خوزستان استانی در جنوب‌ غربی ایران است، که بر کرانهٔ خلیج فارس قرار دارد و مرکز تولید نفت و گاز ایران به‌شمار می‌آید. این استان پنجمین استان پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. شهر اهواز، مرکز استان خوزستان است.

استان خوزستان یکی از استان های زیبا و مقصد محبوب گردشگری است. علاوه بر جاهای دیدنی بسیار و منحصر به فرد در شهرهای مختلف، این استان از نظر طبیعی شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه ای است. این استان علاوه بر نخل ها و رود کارون دیدنی های زیادی دارد. جاذبه های طبیعی ای که با دیدن آنها به وجد می آیید و از زیبایی آنها لذت می برید. یکی از این مکان های طبیعی دشت سوسن ایذه است که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

دشت سوسن در ایذه در فاصله ۳۷ کیلومتری شهر ایذه در خوزستان قرار گرفته و فصل بهار و به خصوص ایام نوروز مسافران زیادی را به سمت خود جذب می کند. دشتی سبز و سراسر شقایق قرمز که رود خروشان کارون آن را به دو نیم تقسیم کرده است. از دو دهستان سوسن شرقی (با مرکزیت جنگه) و سوسن غربی (با مرکزیت ترشک) تشکیل شده است. بخش سوسن در منتهی‌الیه شرقی استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دشت سوسن در ایذه
دشت سوسن در ایذه

روستاهای زیادی در دشت سوسن در ایذه قرار گرفته اند و جالب است بدانید که زمین این منطقه حاصلخیز بوده و به دلیل آب فراوان و اقلیم خوبی که دارد شرایط برای کشت و باغذاری اهلی این منطقه بسیار مناسب است. مردم منطقه ایذه بسیار خونگرم هستند و شما هنگام سفر به دشت سوسن در ایذه احساس تنهایی و غربت نخواهید کرد.

دشت سوسن علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، دارای آثار تاریخی ارزشمندی همچون تپه‌ های باستانی، پل و بَرد گوری‌ ها (سنگ‌ مزار به شکل شیرهای سنگی که به عنوان نمادی از شجاعت و دلیری شخص متوفی بر روی مزارها نصب می‌ شده است) می‌ باشد. وجود دو عامل زمین‌ های حاصلخیز و راه‌ های ارتباطی با دیگر نقاط عامل مهمی در پیدایش آثار و اماکن متعدد در این ناحیه در دوران گذشته بوده است که اکنون در جای جای بخش سوسن  دیده می‌ شود.

دشت سوسن در ایذه
دشت سوسن در ایذه

بهترین زمان سفر

می توان از ایذه به عنوان سردترین شهر استان خوزستان نام برد، شهری با آب و هوای معتدل در بهار و تابستان و زمستان هایی بسیار سرد. بهترین زمان بازدید از این مکان فصل بهار علی به خصوص فروردین ماه می باشد.

اقامت

امکان اقامت در اقامتگاه بوم گردی پاپیلای روستای سوسن برای مسافران فراهم آمده است. این اقامتگاه دارای ۱۰ اتاق با سرویس های بهداشتی و حمام داخل هر اتاق، پذیرای مسافران هست. جهت اتراق و کمپینگ در این محل مکان‌هایی وجود دارد که برای این منظور مناسب است و از طرفی برای مردم محلی و زمین‌های کشاورزی مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. با وجود آب چشمه که از طریق لوله‌کشی به روستاها آورده شده، مشکلی برای تأمین آب وجود ندارد.

دشت سوسن در ایذه
دشت سوسن در ایذه

دسترسی

برای رسیدن به این منطقه زیبا پس از عبور از جاده خروجی ایذه (به سمت شمال) و گذشتن از پیان (Pian) به یک دو راهی می رسید که سمت راست به سمت دشت سوسن و سمت چپ شما را به سمت منطقه گلزار و بارگاه امام زاده سلطان ابراهیم در جوار دریاچه سد شهید عباسپور (کارون۱) می رساند.

با رهسپار شدن به سمت سوسن از روستای کشگلی (Kashgeli) یا همان کفش گلی به گفته محلی ها عبور کرده و پس از طی ۵ کیلومتر به دو راهی دیگری می رسید که هر یک شما را به طرفین دشت سوسن راهنمایی می کند.

برای رسیدن به شمالی ترین و آخرین بخش دشت سوسن که در واقع دشت تمام شده و تنگه و رود کارون شکل می گیرد می بایست از مسیر سمت چپ به سمت روستای ده شیخ راهی شده و برای عبور از عرض رودخانه سوار قایق شد.

همه جای دشت سوسن در بهار دیدنی است اما دیدنی های ثریا و ده حوض بی مانند است. در ده شیخ که آخرین نقطه سوسن است پیاده شده با قایقی به آن سوی رود کارون بروید و مسیر روستاهای آن سوی دشت را در پیش بگیرید، اولین روستا ثریاست که روستایی زیبا و پلکانی است. با گذر از ثریا و یک پیاده روی سبک در جاده خاکی به ده حوض می رسید. بالاتر از ده حوض روستای دانیال و ده کهنه نیز در مسیر است.

آدرس دشت سوسن در ایذه: ایران، استان خوزستان، 37 کیلومتری شمال غرب شهر ایذه، بعد از پیان و روستای کشگلی

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨