بهترین زمان سفر به شهر ساحلی بدروم ، ترکیه | Bodrum

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین زمان سفر به بدروم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین زمان سفر به بدروم خواهیم گفت. برای آشنایی با آب و هوای این شهر ساحلی و بهترین فصل سفر در ادامه با ما همراه باشید.

بُدروم (Bodrum) شهری ساحلی و توریستی در کشور ترکیه است که در استان موغله واقع شده ‌است. بدروم دارای یک فرودگاه بین المللی بسیار مجهز است و همچنین با شهر ازمیر که سومین شهر بزرگ ترکیه است ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد. بندر بدروم با جاذبه‌های تاریخی، سواحل زیبا و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از  محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه است.

شهر ساحلی بدروم پر از هتل‌، کافه‌ و رستوران‌های جذاب است و جاهای دیدنی بدروم نیز بی شمارند. این شهر ساحلی فیروزه ای ترکیه، شهری سرزنده و شاد است که گردشگران متعددی را به سوی خود می کشاند. یکی از مهمترین انتخاب ها برای سفر زمان سفر می باشد. در ادامه با بهترین فصل های سفر به بدروم برای داشتن تجربه ای عالی آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بهترین زمان سفر به بدروم

بهترین زمان سفر به بدروم بر اساس آب و هوا

بهترین زمان سفر به بدروم بر اساس آب و هوا، فصل بهار و پاییز یعنی پنجم مارس تا سوم ژوئن (اواسط اسفند تا اواسط خرداد) و اول اکتبر تا نهم دسامبر (اواسط مهر تا اواسط آذر) می باشد.

دمای میانگین در بدروم در زمان‌های مختلف سال بسیار متغیر است. با توجه به رطوبت، به غیر از چند هفته گرم در فصل تابستان، بقیه سال هوا بسیار دلپذیر است. بدروم در میان دیگر مقاصد گردشگری جهانی، از نظر آب و هوا، رتبه ۵۴ از ۱۰۰ را داراست.

اگر به‌ دنبال سفر در گرم‌ترین ماه‌های سال هستید، در ماه های ژوئن، جولای و اوت (خرداد، تیر و مرداد) به این شهر سفر کنید. گرم‌ترین زمان سال در اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) با دمای میانگین 37 درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای 24 درجه سانتی‌گراد در شب‌ هاست.

بهترین زمان سفر به بدروم
بهترین زمان سفر به بدروم

بهترین زمان سفر به بدروم بر اساس فصل

فصل بهار (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد) یکی از زیباترین و بهترین فصل‌های سال برای سفر به شهر بدروم است. ترکیب رطوبت و دما در فصل بهار، منجر به آب و هوایی معتدل در این شهر می‌شود. دمای میانگین در این فصل در محدوده ۱۷ تا ۲۸٫۹ درجه سانتی‌گراد است و هرچه که به تابستان نزدیک‌تر می‌شویم، هوا گرم‌تر می‌شود.

فصل تابستان (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور) شلوغ‌ترین فصل و زمان طلایی سفر به بدروم است. میزان گردشگران در این فصل 2 الی 3 برابر فصل‌های بهار و پاییز است. از آن‌جا که ماه‌های ژوئن تا آگوست (خرداد تا اواسط شهریور)، فصل داغ گردشگری از نظر حضور گردشگران در بدروم هستند، ممکن است با افزایش قیمت در هزینه هتل‌ها و پروازها در این فصل روبه‌رو شوید. تفریحات دریایی، گشت‌های شبانه و کنسرت‌های ساحلی بخشی از تفریحات جذاب در روزهای تابستان شهر بدروم هستند.

فصل پاییز (۱۰ شهریور تا ۹ آذر) در شهر بدروم دمای هوا در محدوده 20 تا 33 درجه سانتی‌گراد است که با توجه به میزان رطوبت و وزش باد، آب و هوایی فوق‌العاده برای گشت و گذار در این شهر تاریخی فراهم می‌کند. در این فصل به دلیل بارش برف یا باران شدید و گاها ملایم، تفریحات آبی و دریایی کاهش یافته و طرفداران زیادی ندارد. با توجه به آب و هوا، پاییز فصل خلوت گردشگری بدروم است، بنابراین قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما ارزان‌تر از فصل‌های بهار و تابستان است.

فصل زمستان (۱۰ آذر تا ۹ اسفند) با دمای میانگین 15 تا 18 درجه سانتی‌گراد هوای بدروم کمی سرد است و اغلب به دماهای کمتر نیز می‌رسد. اگر به هوای سرد و برفی علاقه‌ای ندارید و ترجیح می‌دهید تعطیلات خود را در یک منطقه آرام و خوش آب و هوا بگذرانید، پیشنهاد می‌کنیم در فصل زمستان به بدروم سفر نکنید. فصل زمستان خلوت‌ترین فصل گردشگری در بدروم است. به همین دلیل کلیه هتل‌ها قیمت پایین‌تری به نسبت باقی فصل‌های سال دارند.

بهترین زمان بر اساس جمعیت گردشگران

شلوغ‌ترین ماه‌های گردشگری بدروم، جولای (تیر ماه) و سپس می و ژوئن (اردیبهشت و خرداد) هستند. قیمت هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما در این ماه‌ها در حداکثر مقدار خود قرار دارند؛ البته اگر از چند ماه قبل مکان اقامتی و پرواز مورد نظر خود را رزرو کنید، می‌توانید کمی هزینه‌های خود را کاهش دهید. خلوت‌ترین ماه گردشگری بدروم، نوامبر (اواسط آبان تا اواسط آذر) و فصل زمستان است؛ زمانی که با ارزان‌ترین قیمت هتل‌ها روبه‌رو می‌شوید.

بهترین زمان بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

فستیوال‌های مذهبی

فستیوال‌های مذهبی طبق تقویم قمری مسلمانان در بدروم جشن گرفته می‌شوند. بزرگ‌ترین فستیوال این شهر، ماه رمضان است که در طول آن مسلمانان روزه می‌گیرند و در پایان آن به سه روز جشن عید فطر (Seker Bayram) می‌پردازند. پس از آن عید قربان یکی دیگر از این فستیوال‌ها در بدروم است که با رفتن به خانه اقوام و دوستان نزدیک شناخته می‌شود.

فستیوال‌های ملی

فستیوال پیروزی در تاریخ ۳۰ اوت (۸ شهریور)، فستیوال جمهوری، فستیوال لیبراسیون و بسیاری از رویدادهای دیگر در تقویم فستیوال‌های ملی بدروم وجود دارند. این جشنواره‌ها به‌طور کلی با مشارکت زیبک‌ها (zeybeks) و سیمن‌ها (seymens) همراه با لباس‌های ویژه آن‌ها مشخص می‌شوند. یک مراسم رسمی نیز وجود دارد که از مشخصه‌های آن می‌توان به رقص‌های محلی و نواختن طبل‌ها اشاره کرد.

فستیوال‌های فصلی

فستیوال‌های فصلی بسیاری با تغییر فصول در بدروم جشن گرفته می‌شوند. در میان آن‌ها می‌توان به جشن روز خضر (یکی از روزهای جشن سه‌گانه شیعیان علوی) و نوروز اشاره کرد که در یک زمان جشن گرفته می‌شوند.

در برخی از قسمت‌های استان، افزایش تعداد قوچ‌ها در ابتدای پاییز و در دیگر بخش‌ها، در پایان پاییز جشن گرفته می‌شود. روز خضر، نوروز و جشن زعفران از فستیوال‌های بهاری هستند. فستیوال انقلاب تابستانی (Solstice) و جشن سال نو در میانه‌های زمستان نیز از رویدادهای جذاب بدروم به شمار می‌آیند.

به غیر از رویدادهای ذکر شده، فستیوال مهاجرت، باغبان میوه، باغبان انگور، چینه‌زنی (Crop grower)، فستیوال جوانه‌ها، افزایش قوچ‌ها یا گوسفندان و فستیوال زنجیره چوپان‌ها نیز در فصول مختلف برگزار می‌شوند.

فستیوال دوچرخه

فستیوال دوچرخه هر سال در ماه می (اواسط اردیبهشت) با سازماندهی کلوب ورزشی طبیعی بدروم، برگزار می‌شود. در طول این فستیوال شرکت‌کنندگان در مسیر مشخص‌ شده‌ای در شهر به مسابقه دوچرخه‌سواری می‌پردازند. فعالیت‌های دیگری چون نمایش‌های رقص و اجرای موسیقی زنده در این رویداد برای سرگرم کردن بازدیدکنندگان وجود دارد.

کاپ چوبی قایقرانی بدروم 

هر سال در ماه اکتبر (اواسط مهر)، رویداد کاپ چوبی قایقرانی بدروم میزبان قایق‌هایی از سراسر جهان است. افراد آماتور و حرفه‌ای می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند. این مسابقه هر سال محبوبیت بیشتری در میان گردشگران پیدا کرده است.

بهترین زمان سفر به بدروم
بهترین زمان سفر به بدروم

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨