بقعه دانای علی رشت ، گیلان | Rasht

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بقعه دانای علی رشت

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بقعه دانای علی رشت خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با جاذبه مذهبی در رشت در ادامه با ما همراه باشید.

رشت یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان گیلان است. از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار یاد می‌کنند. این کلانشهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان و بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است. یکی از مکان های مذهبی که حتما باید در شهر رشت به آن سر بزنید بقعه دانای علی رشت است.

بقعه دانای علی (Danaye Ali) نام آرامگاهی است در شهر رشت مرکز استان گیلان. مردم شهر رشت اعتقاد و تعصب خاصی نسبت به این بقعه دارند. این بقعه در محله چمارسرا واقع شده است. دانای علی از اهالی روستای سیاه اسطلخ شهر رشت بود. مقبره او همه روزه میزبان ده‌ها زائر از استان گیلان و سایر منطقه‌های کشورمان است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


درحدود 200 سال پیش در منطقه عینک یا سیاه اسطلح که در حومه شهر رشت است مردی که اصالت زنجانی داشت زندگی میکرد. شغل وی مانند سایر افراد در آن زمان کشاورزی و فروش علوفه به صاحبان حیوانات بود و از این طریق امرار معاش میکرد. این مرد به علت زهد و تقوی و یاری به نیازمندان و صفات رفتاری مانند این دارای کراماتی مانند طی الارض بود.

بقعه دانای علی رشت
بقعه دانای علی رشت

به روایت قدما دانای علی انسانی بود که دارای قابلیت‌های منحصر بفردی از جمله حضور هم‌زمان در دو مکان بوده است که این نکته علاوه بر دانش بالای این فرد در زمان خودش او را متمایز از دیگران ساخته بود. همچنین در روایات آمده است که هنگامی که راز فارغ از زمان و مکان بودن او توسط سایر افراد کشف شد دانای علی برای همیشه ناپدید گردید و برخی نیز فوت او را به این واقعه نسبت می‌دهند.

از نکات جالبی که پس از دیدن این مقبره توجه شما را جلب می‌کند، این است که این آرامگاه در وسط خیابان قرار گرفته و با وجود برنامه‌های پهن کردن خیابان و بازسازی انجام شده، موقعیت این مقبره دست‌نخورده باقی مانده است.

بقعه دانای علی رشت
بقعه دانای علی رشت

آدرس: استان گیلان، رشت، خیابان طالقانی

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨