بازار بزرگ رشت ، گیلان | Rasht

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازار بزرگ رشت

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بازار بزرگ رشت خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با بزرگترین بازار روباز ایران در رشت در ادامه با ما همراه باشید.

رشت یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان گیلان است. از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار یاد می‌کنند. این کلانشهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان و بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

رشت، یکی از شهرهای بی نهایت زیبا و پرطرفدار است. این شهر محبوب در خطه ای کاملا سبز از شمال ایران قرار دارد و هرچه از طبیعت زیبا، جاهای دیدنی بکر، جاده های رویایی و مناظر آن بگوییم کم است. یکی از مکان هایی که حتما باید به آن سر بزنید بازار رشت است.

بازار رشت (Rasht Bazaar) بازاری است قدیمی واقع در مرکز شهر رشت در منطقه ۲ رشت و مرکز کلیه فعالیت‌های بازرگانی استان گیلان به حساب می‌آید. روزانه هزاران نفر از ساکنین شهرها و روستاهای استان گیلان و استان‌های مجاور، برای داد و ستد در این بازار حضور می یابند. بازار رشت برای گردشگران نیز همواره جذاب و دیدنی بوده‌است. این بازار بزرگ‌ترین بازار روباز کشور است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


گشت و گذار در بازار محلی رشت به اندازه ای جذاب و دلچسب و دلنشین است که می تواند خاطره شما از بازارگردی در ایران را به طور کامل تغییر دهد. تنوع محصولات، کیفیت و تازگی آنها یکی از مهمترین دلایل محبوبیت این بازار بین مردم و گردشگران است.

بازار بزرگ رشت
بازار بزرگ رشت

زمانی که در این بازار هستید، رفتن به یکی از رستوران ها، قهوه خانه ها یا سفره خانه های داخل بازار را فراموش نکنید. رشت یکی از جذاب ترین شهرها در باران برای شکم گردی ست و رستوران های بازار نیز به دلیل اینکه به مواد تازه و اولیه دسترسی دارند یکی از خوشمزه ترین و تازه ترین غذاها را می توانند در اختیارتان قرار دهند. هرچند ظاهر رستوران ها ممکن است چندان باب دل تان نباشد؛ اما طعم خوش غذای شان باعث می شود چیزهای دیگر در مورد آنها را فراموش کنید.

از جمله محصولاتی که می توانید در این بازار بخرید عبازتند از؛ میوه و تره بار، انواع ترشیجات، ادویه ها و چاشنی های غذا، آجیل و خشکبار، لبنیات محلی، انواع ماهی، برنج، انواع پوشاک، وسایل سفره عقد، زیورآلات مصنوعی و اجناس چینی، شیشه، بلور و وسایل تزئینی خانه، ظروف پلاستیکی و …

معماری

در بافت ۲۴ هکتاری بازار رشت، ۱۴ کاروانسرا وجود دارد که توسط راسته‌های مختلف به هم مرتبط هستند. این کاروانسراها در دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی به عنوان کانون‌های بازرگانی ساخته شده‌اند. بازار سنتی رشت شامل میدان بزرگ، میدان کوچک، چهارسوق‌ها و کاروانسراها است.

تعدادی از آنها عبارتند از: طاقی‌های بزرگ و کوچک، سعادت و کاروانسراهای محتشم، چینی چیان، ملک و غیره. طاقی بزرگ این کاروانسرا در ضلع جنوبی کاروانسرای طاقی کوچک و راسته دوم زرگرها و ضلع غربی سرای قیصریه فخر، در ضلع جنوبی راسته میدان کوچک و ضلع شرقی راسته پلاستیک فروش‌ها ساخته شده است.

طاقی کوچک و ۱۳ کاروانسرای دیگر نیز در بافت ۲۴ هکتاری بازار رشت، توسط راسته‌های مختلف به هم مرتبط هستند و در دوره قاجاریه و اوایل پهلوی ساخته شده است.

بازار بزرگ رشت
بازار بزرگ رشت

جاذبه های اطراف

اگر برای خرید و بازدید به بازار رشت رفتید جاذبه های زیادی در اطراف شما هستند که می توانید بعد از بازارگردی سری به آنها بزنید. از جمله مهمترین جاذبه های دیدنی اطراف بازار می توان به این موارد اشاره کرد؛ میدان شهرداری و پیاده راه علم الهدی، پارک سبزه میدان، باغ محتشم، بلوار گلسار و پارک ملت رشت.

دسترسی

ورودی اصلی بازار رشت در خیابان امام و نزدیک میدان شهرداری قرار دارد. هرجای شهر که هستید به سوی میدان شهرداری راه بیفتید تا در نهایت به بازار رشت برسید. گرچه برای رسیدن به بازار رشت مسیرهای متفاوتی پیش پای شماست. بسته به اینکه بخواهید به کدام بخش بازار دسترسی داشته باشید باید از قسمت های مختلف شهر رشت راهی اینجا شوید. خیابان های مطهری، امام، میدان شهرداری و خیابان شریعتی بهترین مسیرها برای رفتن به بازار رشت محسوب می شوند.

بازار بزرگ رشت
بازار بزرگ رشت

آدرس: استان گیلان، رشت، خیابان امام، بازار بزرگ رشت

ساعت بازدید: از ساعت 07:00 تا ساعات انتهایی شب

هزینه ورودی: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨