جاهای دیدنی ماهنشان
جاهای دیدنی ماهنشان

مکان های گردشگری ماهنشان ، زنجان | Mahneshan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی ماهنشان

اين ديار كهن و سرزمين گنج هاي پنهان واقع در غرب استان زنجان می باشد . اين شهرستان از موقعيت جغرافيايي ويژه و ممتازي به لحاظ قرارگيري و ارتباط با ساير نواحي برخوردار مي باشد بطوريكه از شمال به استان آذربايجان شرقي، از غرب با آذربايجان غربي از جنوب با استان كردستان و از شرق با شهرستانهاي زنجان و ايجرود محدود مي شود اوضاع جوي و شرايط اقليمي منطقه كوهستاني و اغلب سال پوشيده از برف و داراي آب و هواي نسبتاً سرد مي باشد .ماهنشان، با طبیعت بکر و زیبایش در حاشیه رودخانه قزل اوزن دوره های تاریخی متعددی را تجربه کرده است و وجود قلعه ها و بناهای تاریخی ماهنشان را به عنوان منطقه ای غنی گردشگری معرفی می کند. در اد امه همراه تاپ توریست باشید تا با جاهای دیدنی ماهنشان بیشتر آشنا شوید.

تپه های رنگین ماهنشان

نام محلی این تپه های چشم نواز به آلا داغ لار معروف است که در بخشهایی از غرب استان زنجان قرار گرفته اند. کوههای رنگی یکی از مناظر زیبای طبیعی استان زنجان است. این مناظر آنقدر نادر و عجیب‌ هستند که گاهی تصور می‌کنیم در حال دیدن مناظری از یک سیاره در یک منظومه شمسی دیگر هستیم. وجود رنگهایی همچون قرمز، قهوه ای، سبز، نارنجی، زرد و سفید چشم های انسان را خیره می کند.این کوه ها و تپه های رسی به سبب رنگشان به ویژه رنگ قرمز، قهوه ای، سبز، زرد، سفید و نارنجی در شرایط نور مناسب خصوصا پس از یک بارندگی اندک که خاکها را کمی خیس می کند با آنcontrast زیبا، سوژه بی نظیری برای عکاسان، فیلمسازان و طبیعت گردان به شمار می رود.

جاهای دیدنی ماهنشان
جاهای دیدنی ماهنشان

قلعه بهستان یا کهن دژ

قدمت قلعه بهستان یا کهن دژ به دوره هخامنشیان برمی‌گردد. قلعه بهستان یکی از ۲۰ قلعه تاریخی شهرستان ماهنشان در استان زنجان است که قدمت آن به قرن پنجم هجری قمری تخمین زده می‌شود. به علت شرایط زمانی خاص آن دوره، حاکمان جهت دفاع از خود و مردم اقدام به ساخت این قلعه کرده‌اند.طبقات بالای قلعه بهستان جهت دفاع و طبقات پایین‌تر به عنوان زاغه و محل نگهداری آذوقه مردم مورد استفاده قرار می‌گرفت. قلعه بهستان که در دل کوهی از جنس خاک سفت و سخت بنا شده است به علت وزش بادهای تند و فرسایش و همچنین عبور رودخانه قزل اوزن از کنار قلعه در حال تخریب است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی ماهنشان
جاهای دیدنی ماهنشان

دودکش جن

دودکش جن را در ۲۰ کیلومتری شهـر ماهنشان به طرف زنجان و ۱۰۰ کیلومتـری زنجـان می‌توان پیدا کرد. دودکش جن دقیقا همان‌جایی است که ماهنشان را شهری افسانه‌ای می‌کند و خیلی‌ها با وجود آن‌که از زنجان گذر کرده‌اند، ولی تا به حال نه آن را دیده و نه درباره‌اش شنیده‌اند.

جاهای دیدنی ماهنشان
جاهای دیدنی ماهنشان

دریاچه شورگلی (دریاچه پری)

دریاچه طبیعی شورگلی که در کنار روستای خندق‌لو و پری واقع شده است. به همین دلیل به آن دریاچه پری یا خندق‌لو هم می‌گویند. چشم‌انداز بسیار زیبایی میان یک دشت وسیع ایجاد کرده است که هر گردشگری را به خود جذب می‌کند.وسعت دریاچه حدود نیم کیلومتر مربع است و جهت آن شمالی ـ جنوبی دارد. طول دریاچه در حدود ۱.۲ کیلومتر و عرض آن ۵۰۰ متر است. این دریاچه تنها دریاچه طبیعی استان زنجان است. اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان به تازگی سایتی تفریحی در حاشیه این دریاچه را طراحی کرده است که به زودی کار ساخت آن آغاز خواهد شد.

جاهای دیدنی ماهنشان
جاهای دیدنی ماهنشان

منطقه قارقالان

یکی از مکان‌های جذاب برای گردش و تماشای زیبایی‌های ماه‌نشان بازدید از منطقه کوهستانی و ییلاقی قارقالان در روستای علم‌کندی است. به دلیل نزدیکی به روستا،‌به این ییلاق «علم‌کندی» هم می‌گویند. کوه‌های قارقالان در منطقه علم‌کندی، زیبایی خاصی دارد که هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. قارقالان منطقه‌ای است کوهستانی، ییلاقی و زیبا در شهرستان ماه‌نشان است.

جاهای دیدنی ماهنشان
جاهای دیدنی ماهنشان

منطقه حفاظت ‌شده انگوران

منطقه حفاظت ‌شده و پناهگاه حیات ‌وحش انگوران درشمال غرب کشور در ناحیه‌ای کوهستانی در رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته است. این منطقه در جنوب غرب استان زنجان در مرز سه استان آذربایجان شرقی و غربی و کردستان واقع شده و از نظر تقسیمات کشوری قسمت عمده‌ای از شمال، شرق و جنوب آن در دو بخش انگوران و مرکزی و قسمتی از جنوب غرب منطقه در بخش افشار شهر تکاب در استان آذربایجان غربی قرار گرفته است. منطقه حفاظت شده انگوران در مساحتی معادل ۹۰ هزارهکتار و پناهگاه حیات وحش انگوران با مساحت ۳۵ هزار هکتار، دارای انواع پوشش گیاهی، بوته‌ها و درختچه‌ها، فورب‌ها و پهن برگ‌ها و گندمیان و شبه گندمیان است.

جاهای دیدنی ماهنشان
جاهای دیدنی ماهنشان


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)