صخره پریکستولن نروژ
صخره پریکستولن نروژ

صخره پریکستولن نروژ ، صخره ای زیبا و دیدنی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

صخره پریکستولن نروژ

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با صخره پریکستولن نروژ آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این صخره مرتفع و شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید.

پریکستولن (Preikestolen) نام صخره ای بزرگ و مرتفع در کشور نروژ است. این صخره با ۶۰۴ متر ارتفاع، در منطقه لیسفوردن نروژ و در نزدیکی شهر استاوانگر که چهارمین شهر بزرگ نروژ به شمار می رود قرار گرفته و بین گردشگران داخلی و خارجی این کشور کاملا شناخته شده و پرطرفدار است.

صخره پریکستولن نروژ

بر فراز این صخره بزرگ؛ محوطه ای به ابعاد تقریبی ۲۵ در ۲۵ متر قرار دارد که کاملا مسطح است و با توجه به منظره استثنایی و غیرقابل وصف آن، همواره گردشگران مختلفی به این منطقه سفر می کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در حقیقت صخره های پریکستولن چین خوردگی های جوانی به شمار می روند که در حدود ده هزار سال پیش بر اثر حرکت یخچال های قطبی و یخ زدگی آب، شکل گرفته اند. پریکستولن که ترجمه انگلیسی آن Preacher’s Pulpit است، به معنی سکوی خطابه خوانی و موعظه است.

صخره پریکستولن نروژ

نحوه شکل‌گیری صخره پریکستولن

پریکستولن حدود ۱۰۰۰۰ سال پیش و در عصر یخبندان و بارسیدن یخچال‌های طبیعی به لبه پرتگاه پدید آمده است. طی این دوره آب یخچال در درز و شکاف‌های کوهستان منجمد شده و سرانجام به توده‌های سنگی بزرگ و زاویه‌دار شکسته شد که بعداً توسط جریان یخچالی جابه‌جا شدند. این فرایند علت شکل زاویه‌دار فلات یخچالی را تشریح می‌کند.

یکی از دلایل شهرت و محبوبیت پریکستولن، به جز چشم انداز زیبا و فوق العاده ی آن، نوع زاویه های تند صخره و لبه های تیز کناره آن می باشد. این یخ زدگی باعث ایجاد شکاف ها و ترک های زیادی در کوهستان شده که برخی از آن ها هنوز در صخره وجود داشته و فعال هستند و به همین دلیل این محل به صورت دوره ای مورد بازدید و بررسی زمین شناسان قرار گرفته و سلامت گردشگران و امنیت منطقه تائید می شود.

چشم انداز صخره بسیار زیبا و پوشیده از جنگل متراکم و رنگارنگی است که در ترکیب با رود عریض منتهی به صخره و درختانی که در لابه لای کوه سر به آسمان کشیده اند، به گردشگران این حس را القا می کند که این صعود سخت و پرزحمت ارزش دیدن این منظره را دارد.

صخره پریکستولن نروژ

بهترین زمان سفر 

آپریل تا سپتامبر بهترین زمان سفر به این صخره می باشد چرا که در فصل زمستان به خاطر بارش باران و برف واقعا لیز می شود و گاهی کاملا یخ می بندد و از طرف دیگر به خاطر این که مسیر شیبدار است، بالا رفتن از آن کاملا بستگی به درجه ی سختی دارد. شلوغ ترین ماه ها هم ماه های جولای و آگوست است بنابراین اگر از شلوغی خوشتان نمی آید و دوست دارید طبیعت خارق العاده پریکستولن را در آرامش بیشتری ببینید، ماه هایی غیر از این ۲ ماه را انتخاب کنید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)