فاصله زنجان تا تهران ؛ با انواع راه های زمینی و هوایی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فاصله زنجان تا تهران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با فاصله زنجان تا تهران و انواع راه های آن آشنا خواهیم کرد. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اگرچه فاصله زنجان تا تهران به نسبت کم است اما چنانچه شما بخواهید این مسافت را با وسیله شخصی خود طی کنید، باید حدوداً مسافتی معادل ۳۳۸ کیلومتر را طی 4 ساعت بپیمایید. علی رغم فاصله کم این دو منطقه، افراد زیادی تمایل دارند از وسیله شخصی خود برای سفر استفاده کنند تا بتوانند از جذابه‌های گردشگری میان راه نیز بازدید کنند.

البته این امکان برای شما وجود دارد برای طی کردن این مسافت از انواع و اقسام وسایل عمومی مانند هواپیما، اتوبوس و قطار نیز استفاده کنید که وقت کم‌تری از شما می‌گیرد و طی ۱ الی ۲ ساعته می‌توانید این مسافت را طی کنید.

فاصله زنجان تا تهران
فاصله زنجان تا تهران

فاصله زنجان تا تهران با وسیله شخصی

اگر از هیایوی و شلوغی تهران خسته شده‌اید می‌توانید با پیمودن ۳۳۸ کیلومتر به استان زنجان سفر کنید که از جاذبه‌های گردشگری زیبایی برخوردار است. اگر قصد سفر به زنجان را دارید می‌توانید با طی کردن مسیر ۴ ساعته به این شهر برسید و علاوه بر آن از جاذبه‌های گردشگری میادن راه نیز دیدن کنید. بهترین فصل برای سفر کردن جاده‌ای بین این دو شهر فصل‌های بهار و تابستان است؛ زیرا هوا بسیار خوب و خوشایند است ولی در فصل زمستان و پاییز امکان دارد شما در ترافیک‌های سنگین گرفتار شوید؛ چون امکان بسته شدن راه براساس باریدن برف وجود دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


برای این که از تهران به زنجان سفر کنید باید از استان تهران راهی اتوبان کرج شوید و سپس به سمت نظر آباد برانید. بعد از طی کردن ۲ ساعته این مسیر شما به شهر قزوین خواهید رسید که می‌توانید برای دیدن جاذبه‌های گردشگری این شهر که شامل عمارت فرنگی، موزه قزوین و همچنین طبیعت زیبای این شهر لذت ببرید. پس از از گذشت از شهر قزوین مسیر جاده‌ایی خلوت‌تر خواهد شد تا این که شما به شهر تاکستان معروف به شهر انگورها خواهید رسید که می توانید برای استراحت و دیدن باغ‌های انگور چند ساعتی سفر خود را توقف کنید و از زیبایی آن‌ها لذت برید. بعد از طی کردن این مسافت به شهر تاریخی و توریستی ابهر خواهید رسید که جزء استان زنجان است که می‌توانید از جذابه‌های گردشگری آن مانند معبد داش کسن، آبشار گله خانه و قلعه تپه دیدن کنید.

سفر با قطار

یکی از پرترددترین مسیرهای زنجان به تهران می‌تواند شامل راه‌های ریلی یا همان قطار باشد. سفر کردن با قطار در فصل‌های زمستان و پاییز در بین این دو شهر بهترین گزینه است، زیرا شما بدون هیچ گونه توقفی در ترافیک‌های سنگین که براثر شرایط جوی به وجود می‌آید، معطل نخواهید شد. اگر این مسیر را با قطارهای معمولی طی می کنید پس از ۴ الی ۵ ساعت به شهر مقصد خود خواهید رسید، ولی اگر از قطارهای تند رو استفاده می‌کنید پس از گذشت ۳ ساعت به مقصد خود می‌رسید. شما براساس بودجه‌ای که دارید می‌توانید بلیط سفر خود را تهیه کنید؛ که می‌تواند با خرید بلیط تهران- تبریز و یا تهران- زنجان به سفر خود ادامه دهید. شما در طی این سفر از ایستگاه‌های شهرهای کرج، هشتگرد، آبیک، قزوین، خرمدره، بناب و سلطانیه خواهید گذشت.

قیمت بلیط‌های قطار به عوامل مختلفی بستگی دارد که بعضی از آن‌ها شامل نوع قطار که به دو صورت تندرو و معمولی است، تعداد تخت، کیفیت و ارائه خدمات، ساعت حرکت و… بستگی دارد که شما می‌توانید براساس بودجه‌ایی که دارید، بلیط مورد نظر خود را به دو صورت حضوری و یا اینترنتی ثبت کنید.

سفر با اتوبوس

اگر می‌خواهید هزینه‌های سفر خود را کاهش دهید می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌هایی که از شهر تهران به سمت شهرهای غربی کشور در حال حرکت هستند، به زنجان سفر کنید؛ زیرا تمام اتوبوس از این شهر عبور خواهند کرد. مسیرهایی که از آن‌ها اتوبوس گذر می‌کند شامل آزادراه تهران- کرج، کرج- قزوین و همچنین قزوین- زنجان است. با گذشت زمان ۴ ساعته شما از تهران به زنجان و یا بلعکس می‌توانید سفر کنید، این گزینه یکی از کم خرج‌ترین و راحت‌ترین راه برای سفر کردن بین این دو شهر است. اتوبوس‌های تهران به شهرهای غربی در تمام طول هفته وجود دارد؛ ولی بهتر است قبل از وارد شدن به ترمینال بلیط خود را به صورت اینترنتی سفارش داده باشید.

زنجان یکی از زیباترین شهرهای ایران محسوب می‌شود که از آن به عنوان شهر ۴ فصل نیز یاد می‌کنند؛ زیرا جاذبه‌های دیدنی این شهر در هر فصل از سال حرفی برای گفتن دارد. ولی بهترین زمان برای سفر کردن به این شهر زیبا می‌تواند فصل بهار باشد؛ زیرا دارای هوای بسیار معتدل و خنکی است که سفر میان جاده‌ایی را برای شما لذت بخش می‌کند.

قیمت بلیط اتوبوس همانند قطار به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن به نوع و کیفیت اتوبوس و همچنین ارائه دادن خدمات است که معمولا این گونه اتوبوس‌ها نسبت به اتوبوس‌های عادی دارای بلیط گران‌تری هستند.

فاصله زنجان تا تهران
فاصله زنجان تا تهران

سفر با هواپیما

سفر با هواپیما به دلیل این که مسافت را خیلی کوتاه‌تر می‌کند مورد توجه خیلی از مسافرها می‌باشد. هزینه بلیط هواپیما نسبت به وسیله‌های عمومی دیگر اندکی بیشتر است به همین دلیل تمام افراد نمی‌توانند از آن استفاده کنند. فاصله زمانی زنجان تا تهران به صورت هوایی حدود نیم ساعت الی چهل دقیقه است، ولی به این نکته توجه داشته باشید سفر هوایی بین این دو شهر وجود چون مسافت سفر برای ارتفاع بسیار پایین تر از حد نرمال است.

کلام آخر

اگر قصد سفر بین این دو شهر دارید می‌توانید از سه وسیله برای طی کردن این مسافت استفاده کنید که شامل وسیله شخصی، اتوبوس و قطار است که هر سه آن‌ها این راه دو طرفه را در بازه زمانی ۴ الی ۵ ساعت طی می‌کنند. اگر می‌خواهید در میان راه از جاذبه‌های گردشگری دیدن کنید بهتر است با وسیله شخصی خود سفر کنید که بهترین موقعیت برای سفر جاده‌ایی در فصل تابستان و بهار است.

ولی اگر قصد سفر در فصل‌های سرد از سال دارید بهترین گزینه برای شما استفاده از قطار است تا از ترافیک‌های سنگین جلوگیری شود. یکی بهترین و کم هزینه ‌ترین گزینه‌ها برای طی کردن این مسافت با اتوبوس است، که شما طی ۴ الی ۵ ساعته به مقصد خود خواهید رسید. فاصله جاده‌ایی بین این دو شهر ۳۳۸ کیلومتر است به همین دلیل خط پرواز ندارد، چون مسافت پرواز از حد نرمال بسیار پایین تر است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨