برج میلاد تهران
برج میلاد تهران

آشنایی با برج میلاد تهران | Milad Tower

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

برج میلاد تهران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با برج میلاد تهران آشنا خواهیم کرد. برای دیدن اطلاعات و تصاویر این برج در شهر تهران در ادامه با ما باشید.

تهران پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ایران، مرکز استان تهران و شهرستان تهران است. با ۸٬۶۹۳٬۷۰۶ تن جمعیت، بیست و چهارمین شهر پرجمعیت جهان و پرجمعیت‌ترین شهر باختر آسیا به‌ شمار می‌رود. کلان‌شهر تهران نیز سومین کلان‌شهر پرجمعیت خاورمیانه است. تهران یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران به حساب می‌آید. یکی از مکان های معروف برج میلاد است که به شاخصه شهر تهران تبدیل شده است. در ادامه بیشتر راجع به این برج خواهیم گفت.

برج میلاد نام برج مخابراتی چندمنظوره ایست که در شمال غربی تهران، پایتخت ایران قرار دارد. این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است. این برج با ۱۳ هزار متر زیربنا از نظر وسعت کاربری سازهٔ رأس برج در میان تمامی برج‌های مخابراتی دنیا مقام نخست را دارد. برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران به‌شمار می‌آید. برخی بر این باورند که این برج روی سامانه گسل شهرک غرب ساخته شده‌است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


برج میلاد چشم انداز بی نظیری از تهران را پیش روی تان قرار می دهد. تفریحات متعددی را در خود جای داده است که از جمله آنها می توان به دلفیناریوم، زیپ لاین، پل معلق، سینما گیم و … اشاره کرد. این مکان مقصد خوبی برای تفریح کودکان است و بخشی به نام کاربازیا را برای فرزندان شما در نظر گرفته است و میزبان جشنواره های متنوع و بسیاری است. برج میلاد رستوران ها و کافه های جذابی در خود دارد که رستوران گردان برج میلاد از منحصر به فردترین رستوران های ایران است.

پیشینه برج میلاد تهران

دربارهٔ بیشینهٔ طراحی و ساخت این برج دو دیدگاه عمده وجود دارد. در برخی از منابع سخن از ایدهٔ ساخت یک برج مخابراتی آمده‌است که مختصات و مشخصات اجرای آن الزاما برج میلاد امروزی نیست و ساخت یک برج مخابراتی را بخشی از طرحی بسیار بزرگ‌تر به نام شهستان پهلوی قلمداد می‌کند.

برج میلاد تهران
برج میلاد تهران

از سوی دیگر منابعی نیز طراحی و ایدهٔ ساخت آنرا تماماً متعلق به بعد از انقلاب ایران می‌دانند: طرح و ایدهٔ ساختن یک نماد جدید برای شهر تهران، در اوایل دههٔ ۷۰ مطرح گردید و از همان زمان شهرداری تهران تحقیقات گسترده‌ای برای پیدا کردن محلی مناسب برای ساخت و طراحی آن آغاز کرد. در مطالعات اولیهٔ برج میلاد، ۲۱ نقطه از تهران برای احداث برج مورد بررسی قرار گرفتند که از میان آنها ابتدا چهار نقطه و سپس در نهایت تپه‌های کوی نصر انتخاب و پروژهٔ طراحی و ساخت برج میلاد آغاز شد.

در لیستی که از بلندترین برج های مخابراتی جهان منتشر شده است. نام برج میلاد تهران در میان 7 برج مخابراتی بلند جهان قرار گرفت. برج میلاد در جایگاه ششم در میان بلندترین برج های مخابراتی جهان قرار دارد.

برج میلاد تهران چند طبقه است و چند پله دارد؟

برج میلاد ۱۶۹۳ پله دارد و از سه بخش اصلی تشکیل شده. ساختمان پای برج (لابی)، بدنه اصلی و ساختمان بالای برج (راس) این سه قسمت را تشکیل می‌دهند که هر کدام کاربری و کارایی خاص خود را دارند.

ساختمان پای برج میلاد (لابی): این ساختمان در پایین برج قرار گرفته و ۶ طبقه و ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد. طبقات اول و دوم زیر طبقه همکف، متعلق به امکانات تاسیساتی و مرکز داده‌های برج است. طبقه همکف هم محل پذیرش بازدید کنندگان از برج است.

مرکز خرید برج میلاد در این قسمت قرار گرفته و با ۸۳ واحد تجاری همه روزه از ساعت ۱۲ تا ۲۴ بروی عموم مردم باز است. در طبقات بعدی این ساختمان رستوران، کافه تریا و یک نمایشگاه هم قرار گرفته.

بدنه اصلی: بدنی اصلی برج میلاد که به شفت هم معروف است، فقط برای عبور تاسیسات و آسانسورهای پرسرعت طراحی شده. ۶ آسانسور در این ساختمان تعبیه شده که ساختمان لابی را به ساختمان راس وصل می‌کند. البته سنسورهایی مانند سنسور اندازه گیری آلودگی هوا و دوربین‌های کنترل ترافیک هم در این قسمت نصب شده اند.

ساختمان بالای برج (راس): این ساختمان که لقب” بزگترین سازه راس” در بین برج‌های مخابراتی دنیا را هم با خود به یدک می‌کشد، ۱۲ طبقه و ۱۲ هزار متر مربع وسعت دارد. طبقه اول این ساختمان منطقه‌ای امن در مواقع آتش سوزی و بحران است و در طبقه دوم هم تاسیسات مکانیکی و برقی قرار گرفته. از طبقه سوم به بعد هم موزه‌ها و رستوران‌هایی وجود دارند که مکانی فوق العاده برای وقت گذراندن و صرف غذا هستند.

برج میلاد تهران
برج میلاد تهران

برج میلاد مکان ها و تفریحات متعدد و زیادی در داخل و بیرون خود دارد که در ادامه از آنها نام میبریم و تصاویری از برخی فضاها را خواهیم داشت؛

  •  دلفیناریوم برج میلاد
  • کنسرت های برج میلاد
  • زیپ لاین و پل معلق برج میلاد
  • جشنواره ها و کنسرت های فضای باز
  • دهکده اقوام ایرانی
  • نمایشگاه های دیدنی برج میلاد
  • سینمای برج میلاد
  • سینما گیم برج میلاد
  • لیزریوم برج میلاد
  • پینت بال برج میلاد
  • مرکز خرید برج میلاد
  • فودکورت برج میلاد
  • سکوی دید بسته و موزه شهرداری
  • سکوی دید باز
  • کافه تریا
  • رستوران گردان برج میلاد
  • گنبد آسمان

همچنین تفریحات متعدد دیگری در فضای بیرونی وجود دارد از جمله بانجی جامپینگ، دوچرخه سواری، کالسکه با اسب پونی، نمایش های عروسکی، جنگ های شادی به مناسبت های مختلف، بالن سواری بر فراز برج میلاد، نمایش سیلک من ها و دیگر شخصیت ها، سرسره بادی و بادبادک بازی که می توانید از تجربه آن با خانواده خود لذت ببرید.

آدرس برج میلاد تهران ؛ تهران، بزرگراه شیخ فضل الله نوری، ورودی بزرگراه شهید همت، کنارگذر اختصاصی برج میلاد

هزینه ورودی برج میلاد تهران ؛ورود به مجموعه رایگان , بازدید از سکوی دید باز 12000 تومان , بسته بازدید کامل 35000 تومان

ساعت بازدید برج میلاد تهران ؛ همه روزه از ساعت 10:00 تا 22:00 – زمان بازدید از برج میلاد در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 18 الی 1 می باشد.

راه‌های دسترسی

از دیدگاه راه‌های دسترسی و حمل و نقل، برج میلاد دارای شرایط بسیار مطلوب و استثنایی است. این مجموعه در میان چهار بزرگراه اصلی تهران یعنی بزرگراه‌های همت، چمران، حکیم و شیخ فضل‌الله نوری قرار دارد، همچنین ایستگاه خط ۷ مترو برای آن پیش‌بینی شده‌است. راه‌های دسترسی:

  1. تهران – بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری – ورودی بزرگراه شهید همت – کنارگذار اختصاصی برج میلاد
  2. تهران – بزرگراه حکیم غرب – بعد از بزرگراه چمران – ورودی اختصاصی برج میلاد
  3. تهران – بزرگراه همت شرق – خروجی بزرگراه شیخ فضل‌الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

مقالات بیشتر درباره تهران بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨