چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) برویم ؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) برویم ؟

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره اینکه چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) برویم ؟ خواهیم گفت. برای آشنایی با راه های دسترسی، هزینه و شرایط آن با ما همراه باشید.

مشهد بعد از تهران دومین شهر پراهمیت، بزرگ و پرجمعیت کشور به شمار می رود. این شهر پایتخت معنوی و مذهبی ایران است و همواره به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران مطرح بوده و هست. در طول سال افراد زیادی از شهرهای مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر برای زیارت و همچنین تفریح به مشهد سفر می کنند.

اگر در سفر به مشهد می خواهید بلافاصله پس از نشستن پروازتان به حرم مطهر امام رضا بروید، باید بگوییم که راه های بسیار راحت و حتی مقرون به صرفه و بسیار ارزان پیش روی خود دارید. در ادامه در مورد اینکه چگونه از فرودگاه مشهد به حرم امام رضا (ع) برویم خواهیم گفت. لازم به ذکر است که فاصله فرودگاه مشهد تا حرم امام رضا در حدود 10 کیلومتر است و با وجود برقرار بودن وسایل حمل و نقل عمومی از جمله مترو، اتوبوس، تاکسی و… دغدغه مسافران برای طی کردن این مسیر برطرف شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


راه های دسترسی فرودگاه مشهد به حرم امام رضا (ع)

1- مترو

زمانی که به فرودگاه مشهد می رسید و قصد دارید در بدو ورود به این شهر، به زیارت حرم حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) بروید، وسایل حمل ونقل عمومی از فرودگاه تا حرم برای شما مهیاست. راحت ترین و ارزان ترین وسیله حمل و نقل برای شما مترو است. در حال حاضر مترو مشهد دارای دو خط فعال است که خط 1 آن دو نقطه شرقی و غربی را به هم متصل می کند و شما با استفاده از آن می توانید از فرودگاه بین المللی مشهد به حرم امام رضا (ع) برسید.

برای استفاده از مترو و رفت و آمد در خطوط مختلف هم می توانید از «من کارت» استفاده کنید که قابل شارژ است و هم می توانید بلیط تک نفره تهیه کنید. اما پیشنهاد می کنیم من کارت بخرید زیرا در مسیرهای دیگر در شهر به دردتان میخورد. لازم به ذکر است که مترو مشهد از ساعت 6 صبح تا 22:30 دقیقه شب فعال است.

برای رسیدن به حرم مطهر از ایستگاه فرودگاه مشهد سوار قطار شوید و 5 ایستگاه بعد، در ایستگاه بسیج از قطار پیاده شوید. حالا شما در خیابان روبه روی حرم هستید، در این خیابان ایستگاه های اتوبوسی تعبیه شده است که زائران را تا جلوی درب ورودی حرم می رساند. برای سوار شدن به اتوبوس ها نیز می توانید از همان من کارت خود استفاده کنید.

همچنین اگر همین خط مترو شماره 1 را سوار شوید و تا ایستگاه آخر بروید، به پارک جنگلی وکیل آباد، سه راهی طرقبه و شاندیز خواهید رسید. خط 2 مترو مشهد هم از بلوار طبرسی شروع می شود و در انتها به خیابان کوهسنگی و ایستگاه کاوه می رسد.

چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) برویم ؟
چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) برویم ؟

2- تاکسی 

همانطور که گفتیم فاصله فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد تا حرم مطهر امام رضا (ع) در حدود 10 کیلومتر است و شما برای طی کردن این مسافت می توانید از تاکسی های فرودگاه استفاده کنید که در خارج از ترمینال منتظر شما هستند. در حدود 300 تاکسی در این قسمت در حال خدمت رسانی هستند که بر اساس نوبت مسافران را سوار می کنند.

اگر بار زیادی دارید، برای حمل راحت تر آنها تاکسی گزینه بهتری برای شماست. همچنین یک راه حل بهتر برای شما آن است که از فرودگاه بیرون آمده و از تاکسی های گذری و غیر رسمی فرودگاه استفاده کنید؛ زیرا این کار از نظر قیمتی به صرفه تر است.

3- اتوبوس 

ممکن است تاکسی و مترو وسیله نقلیه مورد علاقه شما برای رفتن به حرم مطهر نباشد؛ در این صورت شما می توانید از گزینه اتوبوس برای رفت و آمد خود استفاده کنید. در صورتی که قصد داشته باشید به وسیله اتوبوس از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سمت حرم مطهر امام رضا (ع) بروید، باید از خط 77 شرکت اتوبوس رانی استفاده کنید. این خط مسیر فرودگاه تا حرم را طی می کند و هر 20 دقیقه یک اتوبوس در آن قرار می گیرد.

4- تاکسی های اینترنتی 

در ایران چندین شرکت هستند که اقدام به راه اندازی تاکسی های اینترنتی کرده اند. تاکسی هایی که در ظاهر عملی مشابه با تاکسی تلفنی دارند، اما از طریق اپلیکیشن و اینترنت درخواست داده می شوند. تاکسی اینترنتی ها به سبب استفاده راحت و آسان و هزینه کمتر از برخی وسایل حمل و نقل عمومی، محبوبیت بسیاری زیادی دارند.

زمانی که به فرودگاه مشهد می رسید، به راحتی می توانید با درخواست دادن یک تاکسی اینترنتی (چون اسنپ و یا تپسی) به حرم مطهر بروید. سرعت در رسیدن به مقصد، مشاهده قیمت، پرداخت نقدی و یا اینترنتی و استفاده از نقشه مشهد از جمله دلایل مهم محبوبیت تاکسی های اینترنتی است.

5- تاکسی تلفنی 

از جمله وسایل حمل و نقل عمومی که مدتی است کمتر از آن استفاده می شود، تاکسی تلفنی است. با این حال هستند بسیاری از افراد هستند که برای تردد در شهر از آژانس استفاده می کنند. تاکسی های تلفنی از وسایل تردد خصوصی در شهرها هستند که مسافران را به صورت ویژه و با هزینه ای مشخص از مبدا به مقصد می رسانند. هزینه استفاده از تاکسی تلفنی هر چند گران تمام می شود، ولی به سبب راحتی که برای مسافران دارد، برخی از افراد از آن استفاده می کنند.

چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) برویم ؟
چگونه از فرودگاه مشهد به حرم مطهر امام رضا (ع) برویم ؟

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨