پارک وکیل آباد ، تفرجگاه محبوب شهر مشهد | Vakilabad Garden

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک وکیل آباد مشهد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک وکیل آباد مشهد صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این تفرجگاه قدیمی و محبوب در شهر مشهد در ادامه با ما همراه باشید.

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران و سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌ است. همچنین شهر مشهد پر از پارک ها و باغ های زیبا و تفرجگاه ها و مکان های تفریحی و بکر است که یکی از این مکان های تفریحی مشهد پارک وکیل آباد است.

پارک وکیل‌آباد از تفرجگاه‌های قدیمی و زیبای مشهد است که در جنوب غربی مشهد و انتهای بلوار وکیل‌آباد واقع شده است. وکیل‌آباد به علت قدمت خود و قرار گرفتن در دره‌ای با صفا و هوای مطبوع از دیرباز مورد توجه اهالی شهر و مسافران بوده است. این پارک جنگلی که در گذشته به نام میرطراز یا باغ وکیل‌آباد شناخته می‌شده، در سال ۱۳۴۸ شمسی توسط مالک آن، حسین آقای ملک، به‌صورت رسمی وقف استفاده عموم و به شهرداری مشهد واگذار شد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مساحت پارک وکیل آباد مشهد به بیش از ۷۰ هکتار میرسد و جزء یکی از بزرگترین ییلاقات عمومی شهر مشهد محسوب می‌گردد. پارک وکیل آباد مشهد دارای امکانات رفاهی متعددی همچون رستوران، پارک بازی کودکان، استراحتگاه، دریاچه، موزه، سینما ۵ بعدی، سرویس بهداشتی،اورژانس ، فوریت‌های پلیسی، پارکینگ و دیگر امکانات رفاهی میباشد.

می توان در این باغ زیبا از درخت های کهنسال نار و کاج و همچنین منظره ی فوق العاده ی رودخانه ی فصلی لذت برد. این پارک که بنابر طبیعت زیبا و همچنین جذابیت های طبیعی و آب و هوای مطبوع خود به عنوان ییلاق مورد توجه محلی های شهر بوده امروز از زیباترین نقاط گردشگری داخل شهر مشهد محسوب می شود و روزانه توسط مسافرین تورهای مشهد مورد بازدید قرار می گیرد.

پارک وکیل آباد مشهد
پارک وکیل آباد مشهد

آب و هوای غالب در این پارک به اندازه ای خوب است که به منطقه ییلاقی مشهد معروف شده است. علت آن هم این است که در نزدیکی طرقبه واقع می باشد به همین دلیل خیلی کم پیدا می شود فردی از سفر خود به این پارک ناراضی باشد. پارک وکیل آباد از جمله تفریحگاه‌های قدیمی و زیبای شهر مشهد می‌باشد . در این پارک محلی برای استراحت مسافران، شهر بازی بسیار بزرگی بنام کوهستان پارک شادی برای کودکان و یک باغ وحش وجود دارد.

پارک وکیل آباد که ۲۵۹۶۵۹ متر مربع مساحت دارد با آب چشمه آبیاری می‌شود. شهرداری با احداث خیابان و جدول بندی وکف سازی معابر و ایجاد آب نما و برق کشی و اقامتگاه‌ های موقت و وسایل بازی کودکان و کافه رستوران بر جاذبه‌های این پارک افزوده است. کنار پارک جنگلی وکیل آباد، باغ وحش وکیل آباد قرار دارد که دارای حیوانات گوشتخوار، علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان مختلف است.

در آبان ماه سال ۱۳۹۲ هجری شمسی با مصالح طبیعی، این پارک توسط شهرداری شهر مشهد مرمت و بازسازی شد. در مطالعات اولیه که توسط متخصصین شهرداری مشهد انجام گردید، مشخص شد سنگ بستر پارک جنگلی وکیل آباد از سنگ خارا یا گرانیت ساخته شده است و ضمن زیبایی، استحکام و مقاومت بالایی دارد. در کف سازی، پله‌ ها و نماکاری‌ های پارک از سنگ گرانیت استفاده شد. همچنین یک چشمه قدیمی و فعال با سه دهانه در پارک وجود داشت که بازسازی و ترمیم گردید و از برداشت غیر قانونی آب از آن جلوگیری شد.

باغ وکیل آباد مشهد
باغ وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد

باغ وحش وکیل آباد مشهد یکی از دیدنی ترین مناطق گردشگری می باشد که در نزدیکی این پارک واقع شده است، باغ وحش وکیل آباد در جوار پارک وکیل آباد می باشد. این باغ وحش دارای انواع حیوانات گوشتخوار و علف خوار، آبزی، خزنده و پرندگان می باشد که می‌توان به شیر، ببر، خرس، گراز، گربه وحشی، انواع پرندگان، چهار نوع گوزن، شامپانزه اشاره نمود. همین موضوع توانسته گام مهمی در جذب توریست به این منطقه در استان مشهد تبدیل بشود.

دریاچه پارک 

دریاچه ای به صورت فصلی در پارک جنگلی وکیل آباد وجود دارد، که آب آن از قنات وکیل آباد سرچشمه می گیرد. عده بسیاری در کنار این دریاچه می نشیند و اوقات خوشی را به همراه خانواده هایشان می گذرانند.

دریاچه پارک وکیل آباد مشهد
دریاچه پارک وکیل آباد مشهد

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨