صخره های موهر ایرلند
صخره های موهر ایرلند

صخره های موهر ( Cliffs of Moher) ، ایرلند

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

صخره های موهر ایرلند

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با صخره های موهر ایرلند ، یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری جهان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

صخره های موهر (Cliffs of Moher) یکی از برترین جاذبه های توریستی و گردشگری کشور ایرلند محسوب میشود. فاصله بلندترین نقطه صخره ها 214 متر از سطح دریا است و همچنین عرض این صخره ها به بیش از 8 کیلومتر در کناره اقیانوس آرام میرسند. صخره های موهر مناظر بسیار دیدنی و بدیع برای عکاسان از سرتاسر دنیا پدید آورده است.

صخره های موهر ایرلند

صخره‌های موهر با جذب تقریباً ۱ میلیون نفر بازدیدکننده در صدر مکان‌های توریستی در سال ۲۰۰۶ جای گرفت و یکی از خطرناک ترین مناطق گردشگری دنیا به شمار می رود و یک قدم اشتباه در لبه ی این پرتگاه می تواند منجر به سقوط از ارتفاع ۲۱۳ متری آن به درون اقیانوس اطلس شود. امن ترین راه برای تماشای زیبایی های این پرتگاه از طریق مسیر رسمی یا یکی از سه سکویی است که برای تماشای گردشگران در نظر گرفته شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نام صخره‌های موهر برگرفته از نام دژی قدیمی است که زمانی در هاگز هد در جنوبی‌ترین نقطهٔ این صخره‌ها قرار داشت. این دژ تا سال ۱۷۸۰ هنوز پابرجا بود و در گزارشی از جان لوید به‌نام گشتی کوتاه در کلر (۱۷۸۰) بدان اشاره شده بود. برجی که امروزه در نزدیکی مکان دژ پیشین قرار دارد یک برج نگهبانی است که در زمان جنگ‌های ناپلئونی ساخته‌شد.

صخره های موهر ایرلند

صخره‌های موهر عمدتاُ از بسترهای شیل ناموریانی و ماسه‌سنگ تشکیل شده‌است و قدیمی‌ترین سنگ‌ها در پایین این صخره‌ها قرار گرفته‌اند.

جانوران بسیاری بر روی صخره‌های موهر زندگی‌می‌کنند که بیشترشان را پرندگان تشکیل می‌دهند. تخمین زده می‌شود که ۳۰٬۰۰۰ پرنده از بیش از ۲۰ گونه در این مکان می‌زیند که از این میان می‌توان به پرندگانی همچون پافین اقیانوس اطلس اشاره نمود که در دستجاتی بزرگ در بخش‌های دورافتادهٔ صخره‌های موهر و در جزیرهٔ کوچک گوت زندگی می‌کنند.

صخره های موهر ایرلند

دسترسی

اگر میخواید به این صخره ی شگفت انگیز برید باید به ایرلند و از آن جا به شهر دوبلین برید. چرا که اکثر تورهای بازدید از این صخره از مقصد دوبلین حرکت میکنند.

از دوبلین تا صخره ها که در شهر لیسکانر (Lisconnor) استان کلر (Co. Clare) قرار دارد تقریبا سه ساعت یعنی 280 کیلومتر راه در پیش دارید .در طول مسیر از 4 شهر مختلف می گذرید و کم کم وارد جاده ی جنگلی زیبایی می شوید. بعد در پارکینگ مخصوص توقف می کنید و بازدید شما شروع می شود. بقیه ی مسیر را باید پیاده طی کنید. 

آدرس: ایرلند ، استان کلر ، شهر لیسکانر



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)