سبزه میدان رشت ، گیلان | Rasht

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سبزه میدان رشت

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره سبزه میدان رشت خواهیم گفت. برای آشنایی بیشتر با قدیمی ترین میدان شهر رشت در ادامه با ما همراه باشید.

رشت یکی از کلان‌شهرهای ایران و مرکز استان گیلان است. از رشت به عنوان شهر همیشه بیدار یاد می‌کنند. این کلانشهر همچنین پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیه دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشین جهان و بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود. رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

رشت، یکی از شهرهای بی نهایت زیبا و پرطرفدار است. این شهر محبوب در خطه ای کاملا سبز از شمال ایران قرار دارد و هرچه از طبیعت زیبا، جاهای دیدنی بکر، جاده های رویایی و مناظر آن بگوییم کم است. یکی از مکان هایی که حتما باید در شهر رشت به آن سر بزنید سبزه میدان رشت است.

سبزه میدان (Sabzeh Meydan) نام میدانی قدیمی در رشت است که در نزدیکی میدان شهرداری این شهر قرار دارد. این میدان به وسیله خیابان علم الهدی به میدان شهرداری متصل میشود. این میدان در زمان حکومت محمدولی خان تنکابنی در زمان سلطنت ناصرالدین شاه قاجار بازسازی و بهسازی شد و از همان زمان گردشگاه عمومی شد. نام این میدان پیش از انقلاب اسلامی به نام شهبانو فرح پهلوی، پارک فرح نامگذاری گردید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سبزه میدان رشت همیشه جزو اولین انتخاب‌های گردشگرانی است که به رشت سفر کرده‌اند. میدانی سبز و قدیمی در مرکز شهر که صدای بال کبوترانش همیشه به گوش می‌رسد. مکانی که در بین اهالی رشت جایگاه ویژه ای دارد.

سبزه میدان رشت
سبزه میدان رشت

تاریخچه سبزه میدان

این میدان قدیمی رشت اتفاقات بسیاری مانند اعلام جمهوری میرزاکوچک خان جنگی و … را به خود دیده است. سبزه میدان اسم ناحیه ای بود که در زمان های قدیم بین دو محله استاد سرا و کیاب رشت قرار داشت. این محل به صورت سبزه زار بود و تا محله چمارسرا ادامه داشت. در کنار این سبزه زار ها یک استخر کوچک قرار داشت که در کنار این استخر قبرستانی بود که مجرمان را پس از اعدام در انجا دفن میکردند. در زمان مظفر الدین شاه این قسمت شاهد تغییراتی اساسی شد.

بعدها در زمان مظفرالدین شاه، فردی به نام محمد ولی خان تنکابنی، حکومت رشت را بر عهده گرفت و تصمیم گرفت این منطقه را به عمران و آبادانی برساند. از اولین اقدامات وی می‌توان به باغچه‌بندی، درختکاری و خیابان‌بندی این ناحیه اشاره کرد، وی نام این بخش را سبزه میدان نامید و گورستان آن را نیز متروک اعلام کرد.

تندیس های سبزه میدان

امروزه در سبزه میدان کتابخانه، فضای سبز، مراکز تجاری و غیره به چشم می‌خورد و به یکی از نقاط مهم شهر بدل گردیده است. در داخل میدان مجسمه‌هایی از مشاهیر گلانی همچون دکتر محمود بهزاد، پروفسور مجید سمیعی، شیون فومنی شاعر بزرگ گیلانی، پروفسور حسن اکبر زاده و غیره دیده می‌شود که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

سبزه میدان رشت
سبزه میدان رشت

تفریحات اطراف سبزه میدان

در اطراف میدان مغازه‌های بستنی‌فروشی و خوراکی فروشی بسیاری دیده می‌شود که می‌توانید خودتان را به یک بستنی خنک در زیر سایه درختان میدان میهمان کنید. پاساژها و فروشگاه‌های شیک اطراف میدان و یا نزدیک به آن نیز فرصت خوبی فراهم می‌کند تا به گشت و گذار و خرید آنچه دوست دارید بپردازید. انواع پوشاک، کفش و کیف را می‌توانید با قیمتی مناسب در سبزه میدان رشت پیدا کنید. گشت و گذار در پیاده راه علم الهدی نیز حال و هوای خود را دارد، همین‌طور که پیاده‌روی می‌کنید، می‌توانید به میدان معروف شهرداری رشت برسید و عکس‌هایی زیبا در مقابل عمارت شهرداری بگیرید.

آدرس سبزه میدان: استان گیلان، رشت، نزدیک میدان شهرداری

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨