پارک جنگلی فین چالوس ، مازندران | Chalus

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک جنگلی فین چالوس

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با پارک جنگلی فین چالوس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این جنگل زیبا در استان مازندران با ما همراه باشید.

چالوس از شهرهای کهن استان مازندران است که در جلگه میانی کرانه دریای خزر جای گرفته ‌است. این شهر یکی از شهرهای مهم و پرطرفدار است که از محبوبیت بالایی در میان بازدیدکنندگان برخوردار است و جاذبه های بسیار زیادی دارد. چالوس یکی از مهمترین قطب های گردشگری ایران است. در ادامه به معرفی پارک جنگلی فین چالوس میپردازیم.

پارک جنگلی فین (Fian Park) یا پارک جنگلی چالوس در قسمت جنوب شهر چالوس و در ۶ کیلومتری محور اصلی جاده چالوس -کرج بعد از پلیس‌راه چالوس واقع‌ شده است. این پارک یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی منطقه و حتی کشور به شمار می‌رود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک جنگلی فین در کیلومتر هفت جاده چالوس به تهران واقع ‌شده است و به دلیل موقعیت قرارگیری، هرساله به‌خصوص در تابستان، سیزده به در و ایام تعطیل پذیرای مسافران زیادی است. در واقع خود جاده چالوس به تنهایی یکی از مکان های دیدنی چالوس است. ممکن است برخی افراد بدون آن‌ که بخواهند به مازندران و شمال کشور برسند به دل این جاده بزنند. بعد از استراحت و تفریح در جایی مثل پل خواب به محل زندگی خود بازگردند. پارک جنگلی در جنوب شهر چالوس قرار گرفته است.

پارک جنگلی فین چالوس
پارک جنگلی فین چالوس

نکته جذاب در مورد این پارک این است که رودخانه چالوس نیز از داخل آن می‌گذرد و به نوعی پارک جنگلی چالوس در جوار رودخانه چالوس به وجود آمده است که این موضوع آن را خاص‌تر و زیباتر می‌کند.

در دل جنگلهای انبوه و سر سبز این پارک تالابی پوشیده از نی و گیاهان مردابی که سطح و اطراف آن پوشیده از نیلوفر آبی می باشد، قرار دارد. پیشنهاد می شود برای دیدن زیبایی های این پارک و مرداب کندوچال چالوس اردیبهشت ماه به آنجا سفر نمایید.

امکانات

در این پارک آلاچیق، کلبه و کومه‌هایی مخصوص گردشگران در نظر گرفته شده است که آن‌ها می‌توانند در این آلاچیق‌ها چادر برپا کرده و از امکانات و زیبایی شب مانی در جنگل بهره‌مند شوند. کلبه‌های کوچک و جذاب برای اقامت نیز در پارک جنگلی فین در چالوس قرار دارد که به گفته مسافران قیمت اجاره یک شبانه روز این کلبه‌ها با توجه به شرایط جوی و زمان سفر و شلوغی پارک بین 50 تا 400 هزار تومان متغیر است.

در این پارک جنگلی انواع مغازه‌ها نیز برای رفاه حل مسافران عزیز در نظر گرفته شده است تا برای به دست آوردن مواد مورد نیاز خود نیاز به خارج شدن از پارک و رفتن به جاده و یا شهر را نداشته باشند. انواع رستوران‌ها مختلف نیز وجود دارد که مسافرانی که قصد ندارند دو روز سفر خود را به آشپزی و ظرف شستن اختصاص بدهند بتوانند از این رستوران‌ها استفاده کنند.

پارک جنگلی فین چالوس
پارک جنگلی فین چالوس

دسترسی

اگر با خودروی شخصی از سمت چالوس به سمت پارک فین حرکت کنید بعد از تقریبا 8 دقیقه به محل مورد نظر می‌رسید. این پارک جنگلی در 6 کیلومتری شهر چالوس قرار دارد. و اگر از تهران قصد سفر به این جنگل زیبا را دارید باید حدود 190 کیلومتر فاصله را طی کنید که البته این جاده آنقدر زیبا و دیدنی است که بخشی از سفر لذت بخش شما محسوب خواهد شد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨