بهترین کشورها برای مهاجرت

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین کشورها برای مهاجرت

همه کسانی که قصد زندگی در خارج از کشور را دارند همواره به دنبال یافتن مناسب ترین کشورها برای مهاجرت هستند. همه مهاجران رویای سفر به مرفه ‌ترین، امن ‌ترین و بهترین کشور را دارند. معیارهای هر فردی با دیگری متفاوت است و در نتیجه شاید بهترین کشور در نظر من ژاپن، اما در نظر شما سوئد یا نروژ باشد.

بهترین کشورها برای مهاجرت

به طور کلی هر شخصی با توجه به داشته‌های خود چه از لحاظ علمی، سابقه کاری و سرمایه، کشور مقصد خود را انتخاب می‌کند. قطعاً برای این کار معیارهای دیگری نیز وجود دارند که در وجه مقابل شرایط ما، یعنی امکانات کشور مقصد هستند. از مهمترین فاکتورها برای ارزیابی یک کشور خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


  • امنیت اجتماعی
  • امنیت و ثبات شغلی
  • رفاه زندگی
  • رشد اقتصادی
  • بیمه درمانی
  • میزان درآمد
  • نرخ تورم و نرخ بیکاری
  • میزان مالیات
  • امکان پیشرفت شغلی
  • امکان تحصیل رایگان
  • آینده فرزندان

همه ما به عنوان مهاجر قبل اقدام برای دریافت هر نوع ویزایی، موارد فوق را بررسی می‌کنیم تا کشوری را که شرایط و امکاناتش در بهترین حالت قرار دارد و به شرایط ما نزدیکتر است را انتخاب کنیم. به طور کلی کشورهای حوزه اتحادیه اروپا، کانادا و استرالیا، جزو بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان هستند.

بنابراین ما در هر مقاله تلاش می‌کنیم تا اطلاعات کلی را در مورد این کشورها در اختیار شما قرار دهیم تا راحتتر بتوانید تصمیم بگیرید. در سال‌های گذشته میزان تقاضا برای کار و تحصیل در نروژ به شدت زیاد شده و به همین دلیل این مقاله را به مهاجرت به نروژ اختصاص داده‌ایم. اگر کشور دیگری مد نظر شماست باید منتظر مقالات بعدی ما باشید.

 مهاجرت به نروژ

جمهوری نروژ، کشوری ثروتمند در حوزه اتحادیه اروپا و جزو کشورهای حوزه اسکاندیناوی است. نرخ بیکاری پایین، رفاه بالا، امنیت اجتماعی و شغلی، دانشگاه‌های مدرن، معتبر و … بسیاری از افراد را به مهاجرت به نروژ ترغیب می‌کند. به همین دلیل نروژ یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت است. مانند بسیاری از کشوهای دیگر، برای اینکه بتوانید اقامت نروژ را دریافت کنید باید از روش‌هایی مانند پیشنهاد کاری و تحصیل در نروژ، سرمایه گذاری در نروژ، خرید ملک، ازدواج و تولد فرزند اقدام کنید. در بین این روش‌ها معمولاً 2 روش کار و تحصیل در نروژ بیشترین میزان تقاضای برای دریافت ویزا و سپس مهاجرت به نروژ را دارد. به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم تا بیشتر روی این دو مورد تمرکز کنیم.

بهترین کشورها برای مهاجرت

تحصیل در نروژ

برای تحصیل در نروژ می‌توانید از سن 6 سالگی نیز برای فرزند خود اقدام کنید. لازم به ذکر است که فرزندان زیر 18 سال برای تحصیل در مدارس نروژ نیازمند یک قیم قانونی هستند چون این کشور به والدین ویزای همراه اعطا نمی‌کند. اما اگر فرزند شما به یکی از مدارس شبانه‌روزی این کشور برود، دیگر نیازی به قیم نداشته و مدرسه سرپرستی او را بر عهده می‌گیرد.

برای تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، می‌توانید با ارائه مدارک و مستندات لازم برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید. لازم به ذکر است که تحصیل در نروژ به اخذ اقامت دائم کمکی نمی‌کند و فارغ‌التحصیلان باید وارد بازار کار شوند.

کار در نروژ

نروژ به فارغ‌التحصیلان خارجی خود به مدت 1 سال اقامت موقت می‌دهد تا بتوانند شغل مرتبط با رشته خود را تصدی کنند. اما اگر در این کشور تحصیل نکرده‌اید، باید از طریق سیستم Skilled Workers و با داشتن یک پیشنهاد کاری از سوی یکی از کارفرماهای این کشور، اقدام به دریافت ویزای کاری نروژ کنید. در این شرایط می‌توانید ویزای 3 ساله دریافت کرده و پس از این مدت نیز برای اقامت دائم نروژ اقدام کنید. لازم به ذکر است که در این مدت نباید کارفرمای شما تغییر کند در غیر این‌صورت تنها 6 ماه فرصت دارید تا شغل جدیدی تصدی کنید و قرارداد ببندید.

ما برای تهیه مقاله و به جهت معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت، سایت‌های مهاجرتی بسیاری را مطالعه کردیم و در این میان اطلاعات سایت موسسه حقوقی و مهاجرتی صبا پلن را کامل‌تر و جامع‌تر دیدیم. اگر مایل هستید اطلاعات مفصل‌تری از مهاجرت به نروژ، کار و تحصیل در نروژ بدست آورید می‌توانید به آدرس https://sabaplan.com/ مراجعه کنید. اگر نیاز به مشاوره دارید کارشناسان و وکلای حقوقی خبره صبا پلن راهنمای شما خواهند بود.

بهترین کشورها برای مهاجرت



 الی گشت    

                تور کیش