میدان اصلی بازار کراکوف

میدان اصلی بازار کراکوف ، لهستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

میدان اصلی بازار کراکوف

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با میدان اصلی بازار کراکوف در کشور لهستان آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کراکوف یکی از شهرهای بزرگ و قدیمی در کشور لهستان است که بعد از ورشو پایتخت این کشور جز پر بازدیدترین‌ها قرار گرفته است. این شهر ابتدا پایتخت لهستان بود و بعد از آن ورشو جای آن را گرفت. کراکوف یکی از شهرهای مهم فرهنگی در اروپا است و از زیباترین آن‌ها به شمار می‌آید. در سال ۲۰۰۰ این شهر پایتخت فرهنگی اروپا شد و از آن زمان به بعد بسیار مورد توجه گردشگران خارجی قرار گرفت. وجود ساختمان‌ها و مکان‌های قدیمی بسیار زیبا در این شهر باعث شده تا توجه همگان به آن جلب شود‌. یکی از این این مکان‌ها میدان اصلی کراکوف است.

میدان اصلی بازار کراکوف

میدان اصلی بازار (main market square krakow) یکی از معروف‌ترین دیدنی های لهستان محسوب می‌شود که در بافت تاریخی این شهر قرار دارد و هرساله میزبان گردشگرانی است که تور لهستان را برای گشت و گذار در این کشور زیبا انتخاب کرده‌اند. اگر به دنبال جایی منحصر به فرد برای عکاسی و قدم زدن می‌گردید، در شهر کراکوف بازدید از میدان اصلی را از دست ندهید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این میدان زیباترین و همچنین بزرگ‌ترین بازار میدان قرون وسطایی لهستان است. قدمت این میدان با ۴۰.۰۰۰ متر مربع وسعت، به قرن ۱۳ میلادی برمی‌گردد. اطراف این میدان تاریخی و مهم پر از خانه‌های زیبای قدیمی، رستوران و کافه است. مرکز این میدان با ساختمان رنسانسی کلاد هال (Sukiennice) مزین شده است.

میدان اصلی بازار کراکوف

پیشنهاد می‌شود حتما در تورهای اسب و کالسکه‌سواری شرکت و همچنین از غرفه‌های گل و بازار آخر هفته‌ عتیقه در این میدان دیدن کنید. این میدان علاوه بر کلاف هال، میزبان دو مورد دیگر از جاهای دیدنی کراکوف یعنی کلیسای سنت ماری (Kosciol Mariacki) و جدیدترین موزه‌ شهر است که شکوه و عظمت آنها نگاهتان را به خود خیره می‌کند و می‌توانید بخشی از وقت خود را به گشت و گذار در آن‌ها اختصاص دهید.

میدان اصلی بازار کراکوف

هر ضلع این میدان به سه خیابان می‌رسد که هر سه خیابان‌های اصلی شهر هستند و رسیدن به میدان از آن‌ها ساده‌تر است. خیابان Grodzka از بقیه قدیمی‌تر است که میدان را به قلعه واول وصل می‌‌کند. شما می‌توانید از میدان به این قلعه هم بروید. در ابتدا میدان اصلی کراکوف غرفه‌های کمی از بازاز و مغازه داشت ولی هم اکنون بسیار زیاد شده است و شما می‌توانید خرید خود را نیز از آن‌جا انجام دهید. این میدان رویدادهای تاریخی بسیاری را نیز دیده است و اتفاق‌های مهمی در آن افتاده که همه در تاریخ آن ثبت شده است‌.

میدان اصلی بازار کراکوف



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)