شهر زیبای وروتسواف در لهستان و دیدنی های آن

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر وروتسواف لهستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره شهر وروتسواف لهستان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

لهستان کشوری زیبا و دارای فرهنگی غنی است و پایتخت آن شهر زیبای ورشو است. این کشور که یکی از خاستگاه‌های تئاتر مدرن و سینمای هنری به شمار می‌آید، در جنگ جهانی دوم به تمامی به اشغال آلمان درآمد. از این روی در آن زمان مهاجران زیادی از لهستان به ایران آمدند و ارتباطات بسیاری میان فرهنگ و مردم این دو کشور برقرار شد. یکی از شهرهای زیبا و محبوب این کشور شهر وروتسواف است.

وروتسواف (Wrocław) شهری در جنوب غربی لهستان است که در گذشته بخشی از آلمان، اتریش و… بوده‌ است. این شهر چهارمین شهر پرجمعیت لهستان بعد از ورشو، کراکوف و ووچ به‌ شمار می‌رود و یکی از گرمترین شهرهای لهستان است. از بین تمام شهرهایی که در لهستان می شناسید، شهر وروتسواف یکی از تماشایی ترین هاست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تاریخ این شهر است که بیشتر بازدیدکنندگان را به سوی خود می کشاند. وروتسواف بزرگترین شهر در غرب لهستان است که در کنار رودخانه اودر واقع شده و به مروارید لهستان معروف است. وروتسواف محبوب ترین شهر بین دانشجویان در اروپاست و همین موجب شده تا در بین جوانترین شهرهای این کشور نیز جای بگیرد.

در سال 2015، این شهر در بین بهترین شهرهای جهان برای زندگی انتخاب شد. وجود خانه های رنگارنگ، میادین زیبا و قدیمی، کلیساهای زیبا و قلعه های قرون وسطی همگی باعث شده اند تا این شهر چهره ای متفاوت و زیبا داشته باشد. این شهر یکی از بزرگترین و پرانرژی ترین شهرهای لهستان است.

آب و هوا

همانطور که گفتیم این شهر یکی از گرمترین شهرهای لهستان و دارای آب و هوای معتدلی نسبت به شهرهای اطراف خود است. میانگین دمای سالانه 9٫8 درجه سانتی گراد است. همچنین دما در سردترین ماه به میانگین -0٫5 درجه و در گرمترین ماه به میانگین 19٫9 درجه سانتی گراد می رسد. گرچه زمستان های این شهر سرد است، اما غیر قابل تحمل نیست. در ژانویه که سردترین ماه سال در این شهر است درجه حرارت هوا بسیار افت می کند و از تعداد گردشگران هم کاسته خواهد شد.

تابستان در وروتسواف دیدنی است، گرچه ماه جولای مرطوب ترین زمان سال است و ممکن است باران های فصلی شما را اذیت کند، اما بدون در نظر گرفتن باران های فصلی به علت جشنواره های گوناگون و رویدادهای فرهنگی زمان محبوبی برای بازدید از شهر است. به طور کلی بهترین موقع سال برای بهره مند شدن از جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهر، فصل پاییز و بهار است.

شهر وروتسواف لهستان
شهر وروتسواف لهستان

جاذبه های دیدنی شهر وروتسواف

بخش قدیمی شهر (Ostrow Tumski) تاریخی ترین قسمت شهر و درواقع جزیره ای است که با رودخانه اودر احاطه شده و قدمت آن به قرن دهم باز می گردد. امروزه در آن ساختمان ها و بناهای تاریخی بسیاری را می توان دید که از اهمیت بالایی برخوردارند.

علاوه بر اینها، این قسمت شهر توسط رودخانه اودر (Oder River) احاطه شده است و قدم زدن در این منطقه از بایدهای سفر شماست. قدیمی ترین ساختمان این منطقه کلیسایی است که به سبک گوتیک ساخته شده است. علاوه بر اینها مجسمه های برنزی، باغی زیبا و پل هایی جذاب و دیدنی نیز از دیدنی های این بخش از شهر به شمار می روند.

از جمله نقاط دیدنی معروف و محبوب شهر میدان بازار وروتسواف (Wrocław Market Square) است. این میدان قدیمی و قرون وسطایی در اوایل قرن 13 شکل گرفته است و امروزه یکی از شاداب ترین و شلوغ ترین نقاط شهر همچنین یکی از بزرگترین میادین در اروپا نیز به شمار می رود.

در تاریخ های مختلف و رویدادای گوناگون در این میدان جشن و کنسرت برگزار می شود. همچنین قدیمی ترین رستوران اروپا نیز با نام Piwnica Swidnicka در این میدان قرار دارد. پیشنهاد می کنیم امتحان کردن غذاهای محلی در این بخش تاریخی شهر را هرگز از دست ندهید.

کلیسای سنت جان (Cathedral of St John the Baptist) یکی دیگر از مهم ترین و تاریخی ترین بناهای شهر است که در قرون وسطی و قرن 13 ساخته شده است. کلیسای جامع سنت جان اولین ساختمان آجری در لهستان به شمار می رود.

هر چند پیش از ساخت این کلیسا ، در محل آن در قرن دهم کلیسای دیگری قرار داشت که این کلیسای جدید جایگزین آن شد. اما این کلیسا با تزئینات شگفت انگیز داخلش و ابهت بیرونی اش یکی از مهمترین جاهایی است که باید حتما ببینید.

باغ اوسولینئوم (Ossolineum) یکی از زیباترین مکان ها در مرکز شهر و مکانی آرام است که بسیاری از مردم شهر برای ریلکس کردن و دور شدن از فضای شلوغ شهری به آن پناه می برند.

این باغ در قرن های 17 و 18 در جایگاه یک صومعه قدیمی قرون وسطا ساخته شد. در اوایل قرن 19، ساختمان اصلی این باغ به دانشگاه سپرده شد. امروزه این باغ یکی از دیدنی هایی است که نباید در شهر وروتسواف ‏از دست داد.

شهر وروتسواف لهستان
شهر وروتسواف لهستان

از دیگر جاذبه های دیدنی این شهر زیبا می توان فواره مولتی مدیا (Multimedia Fountain)، تالار سنتنیال ( Centennial Hall)، موزه ملی وروتسواف (National Museum in Wrocław)، موزه آب هیدوپلیس (Hydropolis)، نقاشی پانورامای جنگ راکلاویکا (Panorama of the Battle of Racławice)، بنای یادبود رهگذر ناشناس (Monument of an Anonymous Passer-by)، مجسمه های کوتوله های افسانه ای (Wroclaw Dwarves)، باغ وحش وروتسواف (ZOO Wrocław sp.z o.o.) و… را نام برد.

این شهر با 12 جزیره، 130 پل و پارک های مشرف به رودخانه، موقعیتی عالی برای توریستان عاشق سفر است. عشاقی که از تماشای سبک معماری گوتیک لذت می برند و از قدم زدن در یک شهر نیمه روستایی اروپایی سیر نمی شوند، بدون شک وروتسواف را در صدر فهرست گردشگری خود می گذارند.

در عین حال این شهر یک مرکز فرهنگی پر جنب و جوش است که بر اساس جمعیت فراوان دانشجویی خود، تئاترها و جشنواره های بزرگی را میزبانی نموده است. زمانی وروتسواف به عنوان «شکوفه مقدس اروپا» شناخته می شد. گرچه این شهر در طول تاریخ سیطره کشورهای گوناگونی از قبیل چک ، اتریش، مجار و آلمان را بر خود دیده اما اصالت خود را حفظ نموده است و بدین ترتیب امروز یهودیان، ایتالیایی ها و لهستانی ها با ادیان و فرهنگ های گوناگون در این شهر در کنار یکدیگر با آرامش زندگی می کنند.

شهر وروتسواف لهستان
شهر وروتسواف لهستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨