شهر پوزنان ، یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای لهستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر پوزنان لهستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره شهر پوزنان لهستان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر تاریخی زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

لهستان کشوری زیبا و دارای فرهنگی غنی است و پایتخت آن شهر زیبای ورشو است. این کشور که یکی از خاستگاه‌های تئاتر مدرن و سینمای هنری به شمار می‌آید، در جنگ جهانی دوم به تمامی به اشغال آلمان درآمد. از این روی در آن زمان مهاجران زیادی از لهستان به ایران آمدند و ارتباطات بسیاری میان فرهنگ و مردم این دو کشور برقرار شد. یکی دیگر از شهرهای قدیمی و زیبای این کشور شهر پوزنان است.

پوزنان (Poznań) یکی از شهرهای بزرگ و مهم لهستان است که در غرب این کشور، در نزدیکی مرز لهستان و آلمان واقع شده‌ است. این شهر از نظر جمعیت پنجمین شهر بزرگ لهستان است. «پوزن» نام آلمانی این شهر است. این شهر به دلیل رنسانس خود در Old Town و کلیسای جامع Ostrów Tumski شناخته شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این شهر تا قبل از پایان جنگ جهانی دوم جزئی از آلمان بود و بعد از شکست آلمان نازی در جنگ دوم، طی طرح پاکسازی قومی که توسط روس ها و لهستانی ها در ایالات آلمانی پروس و پومرانی و سیلزی انجام شد، اهالی آلمانی این شهر مجبور به ترک شهر خود شدند و به مناطق غربی مهاجرت کردند و این شهر با سکنه جدید لهستانی به بخشی از کشور لهستان بدل شد.

پوزنان شهری قدیمی و دانشجویی است. مسافران دانشجویی که مایلند همتاهای لهستانی خود را ملاقات کنند می‌توانند از شهر پوزنان دیدن کنند، شهری که سال‌ها به‌ عنوان مرکز آکادمیک شناخته شده و بزرگ‌ترین دانشگاه لهستان نیز در آن واقع شده است.

Photo: Ouerdia Ait Aider
Photo: Ouerdia Ait Aider

همانطور که گفتیم شهر پوزنان میزبان بزرگترین دانشگاه لهستان و یکی از شهرهای آکادمیک این کشور است. علاوه بر آن این شهر، دارای ۸ مرکز آموزش عالی دولتی است که ۴ مرکز به عنوان دانشگاه دولتی مشغول فعالیت می‌باشد. علاوه بر این ۱۷ مرکز آموزش عالی غیرانتفاعی نیز در این شهر وجود دارد.

آب و هوا

آب و هوای پوزنان در منطقه گذار بین آب و هوای مرطوب قاره ای و اقیانوسی، با زمستان های نسبتا سرد و تابستان های گرم است. برف در زمستان رایج است. در تابستان درجه حرارت ممکن است اغلب به 30 درجه سانتیگراد برسد. تعداد ساعات آفتاب از بالاترین میزان در کشور است و در کل در این شهر آب و هوای مرطوب قاره ای حاکم است.

شهر پوزنان لهستان
شهر پوزنان لهستان

جاذبه های دیدنی شهر پوزنان

پوزنان کرسی قدیمی ترین ادیان لهستانی است که هم اکنون یکی از پرجمعیت ترین مجمع الجزایر کشور می باشد. مشهورترین نقاط دیدنی این شهر شامل تالار شهر پوزنان، موزه ملی، تئاتر بزرگ، کلیسای فارا، کلیسای جامع پوزنان، قلعه امپریال و کلیسای سنت استانیسلاوس (Church St. Stanislaus)، یکی از نمونه های برتر معماری باروک است.

شهر پوزنان همچنین میزبان رویدادهای بین‌المللی بسیاری از جمله فستیوال بین‌المللی تئاتر مالتا که هر تابستان برپا می‌شود است. نقاط مهم این شهر به‌ راحتی با قدم زدن در مسیر رویال-امپریال که مخصوص گردشگران است قابل دستیابی هستند. ورزشکاران نیز می‌توانند به دریاچه مصنوعی مالتا بروند و از ورزش‌هایی همچون اسکی، هاکی، اسکیت و شنا لذت ببرند.

کلیسای سنت استانیسلاوس (Church St. Stanislaus)
کلیسای سنت استانیسلاوس (Church St. Stanislaus)

میدان بازار قدیمی پوزنان (Old Market Square) یکی از اصلی ترین و مهمترین جاذبه های شهر است. این میدان با ساختمان های رنگارنگ، ساختمان تالار شهر، بارها، کافه ها و رستوران های متعدد و شب های زنده از نقاطی است که گردشگران را به سمت خود می کشاند.

می توان گفت این میدان از نقاط اصلی شهر است که مردم محلی و توریست ها را گرد هم می آورد. اگر به شهر پوزنان سفر کردید هرگز نباید گشت و گذار در این میدان رنگارنگ و کافه رستوران های بی شمار آن را فراموش کنید.

Photo: Francisco Jose Puentes Iglesias
Photo: Francisco Jose Puentes Iglesias

این شهر اغلب به عنوان شهری با کیفیت و سطح زندگی بسیار بالا در رده بندی قرار دارد. همچنین از نظر ایمنی و کیفیت مراقبت های بهداشتی بسیار رتبه خوبی دارد. شهر پوزنان بارها و بارها جایزه ای را به دست آورده است که توسط “سوپربراندز” برای یک شهر با کیفیت بسیار بالا داده می شود.

در سال 2012 ، مرکز هنر و تجارت پوزنان “Stary Browar”  در مسابقه ای که توسط National Geographic Traveler برگزار شد برنده شد و به عنوان یكی از هفت “شگفتی های جدید لهستانی” جایزه اول را بدست آورد.

شهر پوزنان لهستان
شهر پوزنان لهستان

جاده نقاشی شده پوزنان

شهرداری پوزنان لهستان از نخستین “جاده نقاشی‌شده” شهر رونمایی کرده است که با تماشای آن می‌توان با جاذبه‌های محله‌های مختلف آشنا شد. این جاده ویژگی‌های مختلف ۴۲ منطقه آن را توصیف می‌کند.

طول این نقاشی افقی ۱۲۸ متر است که با نگاه کردن به آن در مورد خصوصیات و جاذبه‌های مناطق مختلف شهر پوزنان می‌توان اطلاعاتی به دست آورد. پروژه هنری “نقاشی جاده” نمونه‌ای از این است که چگونه یک شهر می‌تواند بدون استفاده از فناوری هوشمند، تمام ویژگی‌های خود را در یک قاب جالب و خلاق نشان دهد.

این پروژه با همکاری استودیوی خلاق شهر پوزنان و تیم شهر هوشمند آنها انجام شد. انتظار می‌رود این اثر هنری برای مدتی در شهر بماند و این شانس را پیدا کند که به یک جاذبه واقعی هنری خیابانی محلی تبدیل شود. گردشگران می‌توانند با دیدن این نقاشی که مانند یک نقشه اطلاعاتی است، تنها در یک نظر به تمام ویژگی‌ها و دیدنی‌های مناطق مختلف آگاهی پیدا کنند.

شهر پوزنان لهستان
شهر پوزنان لهستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨