پارک جنگلی کبودوال ، علی آباد کتول | Kaboodwall

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک جنگلی کبودوال

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با پارک جنگلی کبودوال آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این پارک جنگلی زیبا در استان مازندران با ما همراه باشید.

پارک جنگلی کبودوال در فاصله سه کیلومتری جنوب علی آباد کتول، در استان گلستان قرار دارد و با مناظر طبیعی بکر و زیبا، گردشگران را از استان و دیگر شهرهای کشور به خود جذب می‌کند. درختان برگ‌ریز و برگ‌پهن تمام این منطقه جنگلی و سرسبز را پوشانده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به درختان آزاد، توسکا، انجیلی و بلوط اشاره کرد.

پارک جنگلی کبودوال
پارک جنگلی کبودوال

همچنین تنها آبشار خزه‌ای ایران، آبشار کبودوال در این منطقه قرار دارد. در ابتدای ورودی این جنگل و در امتداد جاده ، دریاچه سد مخزنی واقع می‌باشد که از یک چشمه اصلی در بالادست مجموعه آبشارها و رودخانه زرین گل آبگیری میگردد. در ادامه مسیر و با ورود به بخش جنگلی و در دامنه کوه هارون در میان دره اصلی مجموعه آبشارهای کوچک و بزرگی مشاهده میگردد که تقریبا تعداد آنها به هفت عدد می رسد، اما آبشار اصلی آبشاری تمام خزه ای است که پنجمین آبشار از این مجموعه بوده و قدمتی چند میلیون ساله و مربوط به دوران پالئوژن دارد که حدودا ۲۵ الی ۵۰ میلیون‌ سال پیش تشکیل شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک جنگلی کبودوال
پارک جنگلی کبودوال

هر سال با شروع فصل سرما عمر خزه های این آبشار به پایان رسیده و‌ با شروع بهار در سال جدید خزه های جدید و‌ سرسبز تمام آبشار را فرا میگیرد. آبشارهای کوچک و بزرگ زیادی در امتداد رودخانه‌ی کبودوال خودنمایی می ‌کنند که در زیر هر آبشار حوضچه های جالبی بوجود آمده که جوانان منطقه از آن برای شنا و آبتنی استفاده می­‌کنند.

پارک جنگلی کبودوال از امکاناتی نظیر جاده آسفالت، شبکه آب و برق، فروشگاه مواد غذایی، سرویس بهداشتی سنگ فرش بودن مسیر دسترسی به آبشار و امکان پیاده روی راحت، نمازخانه، وجود آلاچیق و سکوی استراحت به همراه تاسیسات مکانیکی و برقی محوطه و محوطه سازی و پارکینگ مناسب در ابتدای مسیر جنگلی و … جهت استفاده گردشگران بهره مند است.

پارک جنگلی کبودوال
پارک جنگلی کبودوال

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨