پارک جنگلی دلند ، استان گلستان | Golestan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک جنگلی دلند

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک جنگلی دلند آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این منطقه دیدنی و زیبا در استان گلستان در ادامه با ما همراه باشید.

پارک جنگلی دلند (Daland Forest Park) یکی از جاهای تفریحی استان گلستان است. این پارک جنگلی در 13 کیلومتری آزادشهر قرار دارد. یکی از خوبی های این پارک این است که در مسیر اصلی مشهد-گرگان و ساری قرار دارد و فضای زیبایی را برای استراحت و گردشگری فراهم آورده است.

دَلَنْد یکی از شهرهای استان گلستان ایران است. این شهر از توابع شهرستان رامیان این استان است. واژه دلند به معنی منطقه‌ای که پوشیده از جنگل‌های انبوه است، می‌باشد. از جمله مناطق دیدنی مهم این شهر پارک جنگلی دلند است که همه ساله مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد. وجود جاده آسفالته دسترسی به پارک را راحت‌تر کرده است و ایست و بازرسی ورودی پارک به امنیت پارک می‌افزاید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این پارک پوشیده از درختان با ارزش جنگل های شمال مانند بلوط، افرا و انجیلی است و از امکانات تفرجگاهی مانند شبکه آبرسانی و برق رسانی، فروشگاه مواد غذایی، پارک بازی بچه ها، سرویس بهداشتی، سکوه های برداشت آب  کمپ چوبی و … برخوردار است. همینطور مجتمع اقامتی و تالار پذیرایی در نزدیکی پارک موجود است.

پارک جنگلی دلند
پارک جنگلی دلند

پارک جنگلی دلند نزدیک زمین های زراعی است که در این زمین ها محصولات کم یابی مانند توت فرنگی، خیار، گرجه و برنج کشت می شود. در این  پارک جنگلی حیواناتی چون خوک وجود دارد. داخل پارک دو تپه تاریخی است که بخشی از تاریخ کهن آن پارک به حساب می آید.

دسترسی به پارک جنگلی دلند

پارك جنگلی دلند در كنار جاده اصلی ارتباطی تهران –شمال (بزرگراه چهاربانده ) قرار دارد. اين راه پارك جنگلی را با شهرهای كوچك و بزرگ استان نظير دلند (1/5 كيلومتر)، خان ببين (10 كيلومتر)، آزادشهر (10 كيلومتر) و گرگان و گنبد ارتباط می دهد. اين جاده اخيرا به بزرگراه تبديل شده و از كيفيت بسيار عالی برخوردار است. در طول اين راه خدمات پليس راه در حد بسيار عالی وجود دارد. در كنار پارك جنگلی دلند يك پاسگاه سيار پليس راه و در 8 كيلومتری شرق (دو راهی راميان) نيز پاسگاه اصلی پليس راه وجود دارد.

به غير از راه فوق راه های اصلی ديگری در سطح شهرستان وجود دارد. راه دسترسی شهر راميان به بزرگراه به عنوان راه اصلی ديگری به طول تقريبی 10 كيلومتر وجود دارد. ادامه اين راه به طرف جنوب آن را با فلات داخلی ايران (از طريق شاهرود) وصل می كند.

پارک جنگلی دلند
پارک جنگلی دلند

آدرس: استان گلستان، شهرستان رامیان، ۱۱ کیلومتری غرب آزاد شهر در مسیر جاده ساری به مشهد (گرگان به بجنورد) و در شرق شهر دلند

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨