دیدنی های دشت آزادگان
دیدنی های دشت آزادگان

جاذبه های گردشگری دشت آزادگان | Dashte Azadeghan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های دشت آزادگان

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست به توضیح مختصری درباره دیدنی های دشت آزادگان خواهیم پرداخت. در ادامه همراه ما باشید.

شهرستان دشت آزادگان با ۵۸۴۴ كيلومتر مربع مساحت در باختر استان خوزستان و كنار مرز ايران و عراق واقع شده و مركز آن شهر دشت آزادگان ( سوسنگرد) است. اين شهرستان از شمال به شهرستان شوش و استان ايلام، از جنوب باختر به كشور عراق و از خاور به شهرستان اهواز محدود می باشد. بلندی اين شهرستان از سطح دريا ۱۰ متر و هوای آن بسيار گرم است. راه هاي سوسنگرد – دهلران، سوسنگرد – اهواز و سوسنگرد – هويزه از راه های اين شهرستان به شمار مي‌رود و فاصله هوايی آن تا تهران ۹۴۱ كيلومتر است.

دشت‌آزادگان در ابتدا به دشت میسان یا سهل میسان و بعد از آن به بنی طرف معروف بود. در سال هزار و سیصد و چهارده خورشیدی بنا به تصویب هیأت وزیران به «دشت میشان» تغییر نام یافت و در سال‌های اخیر «دشت آزادگان» نام‌‌گذاری شد.ساكنان این منطقه را عشایر عرب زبان تشكیل می‌دهند. این شهرستان تا سال هزار و سیصد و بیست و سه خورشیدی جزء شهرستان اهواز بود و بعد از آن با پیوستن به بخش بستان به شهرستان دشت میشان و دشت‌‌آزادگان تبدیل شد.هورالعظیم يكی از مراكز ديدنی شهر می‌باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مضیف بردیه

در دشت آزادگان در میانةراه سوسنگرد به بستان، در روستای بردیه بنایی متفاوت و باشکوه از نی ساخته شده که به آن «مُضیف» میگویند,مضیف بردیه با طول11متر و عرض3متر و نیم و ارتفاع 4متر ساخته شده است.در زمان قدیم 99 درصد خانه‌های عرب ها، محلی مخصوص برای پذیرایی از مهمانان خود داشتند. به همین دلیل خوزستانی‌ها همواره درصدد ساخت مکانی خنک در تابستان و گرم در زمستان بودند تا از مهمانان خود پذیرایی ویژه ای کنند.دیدنی های دشت آزادگان

مضیف همان اتاق پذیرایی عربی نشیمنگاه مردمان عرب در روزگاران قدیم است که امروزه جایگاه خود را به اتاق پذیرایی‌های مدرن و به روز داده است.مضیف در میان مردمان عرب از احترام و جایگاه خاصی برخوردار است .مضیف مثل مکان‌های مقدس داری آداب مخصوض خود می‌باشد .دیدنی های دشت آزادگان



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)