زیباترین دیدنی های بارسلونا اسپانیا
زیباترین دیدنی های بارسلونا اسپانیا

زیباترین دیدنی های بارسلونا اسپانیا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

زیباترین دیدنی های بارسلونا اسپانیا

زیباترین دیدنی های بارسلونا اسپانیا

بارسلون یا بارسلونا اسپانیا، یکی از زیباترین شهرهای جنوب اروپا و گردشگرپذیرترین شهر کشور اسپانیا به شمار می‌رود. بارسلون به دلیل همسایگی با دریا، نزدیک بودن به خط استوا و دارا بودن کوهستان و جنگل در کنار سواحل دریا، از زیباترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری در اروپا به ویژه در فصل های سرد سال است. به طور خاص خود اهالی اروپا، به ویژه در کشورهایی که در شمال اروپا قرار دارند، برای تجربه روزهای بلند و آفتابی، خود را به بارسلون اسپانیا می‌رسانند.

آب و هوای گرم و مطبوع بارسلون اسپانیا موجب می‌شود گردشگران هر ساله با خرید بلیط بارسلونا خود را به این شهر برسانند و از زیبایی های آن در هر فصل و هوایی بهره ببرند. تاریخ کهن بارسلون و معماری شگفت انگیز این شهر، موجب شده بارسلون از جهات مختلفی یک مقصد ایده آل برای گردشگری و جهانگردی باشد. اما گردشگران زیادی نیز از ایران به بارسلونا سفر می‌کنند و قصد بازدید از این شهر را دارند. هر چند ممکن است فصل هایی که ایرانیان برای سفر به اسپانیا انتخاب می‌کنند با الگوی سفر اروپایی‌ها تفاوت داشته باشد. در این نوشته با برخی از مشهورترین و مهمترین جاهای دیدنی بارسلونا آشنا می‌شویم:

ورزشگاه نیوکمپ بارسلون و موزه افتخارات باشگاه بارسلونا

زیباترین دیدنی های بارسلونا اسپانیا

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


برای فوتبال‌دوستان، نام شهر بارسلون با تیم فوتبال این شهر گره خورده و شناخته می‌شود. ورزشگاه نیوکمپ، ورزشگاه اختصاصی و خانگی باشگاه اف.سی.بارسلون است. این ورزشگاهی است که بازی‌های خانگی تیم بارسلونا در آن برگزار می‌شود. بسیاری از گردشگران دوست دارند به این ورزشگاه بیایند و یک مسابقه فوتبال با حضور تیمی مانند بارسلونا را تماشا کنند. اما همیشه نمی‌توان چنین برنامه‌ای را تنظیم کرد. ولی خود محیط درونی ورزشگاه برای بسیاری از گردشگرانی که به فوتبال علاقه دارند یک دیدنی فوق‌العاده تلقی می‌شود. علاوه بر خود ورزشگاه، موزه افتخارات باشگاه بارسلونا، دیگر دیدنی این مجموعه است. شما در اینجا می‌توانید جام‌های قهرمانی که بارسلونا برده است، سیر تحول طراحی پیراهن های این باشگاه در طول عمر آن و همچنین تصاویر و یادگارهایی از بزرگترین بازیکنان این تیم را در این موزه پیدا کنید.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگرادا فامیلیا یکی از بزرگترین، باشکوه‌ترین و در عین حال متفاوت‌ترین کلیساهای اروپا و جهان است. مهمترین شگفتی درباره ساگرادا فامیلیا اینست که با وجود نزدیک به گذشت دو سده از آغاز ساخت آن، هنوز به طور کامل تکمیل نشده است و چندین معمار روی آن کار کرده‌اند. طراح اولیه این کلیسا، آنتونی گائودی مشهور است که بسیاری از سازه‌های باشکوه بارسلون و اسپانیا را طراحی کرده است. ساگرادا فامیلیا جنگ های داخلی اسپانیا را پشت سر گذاشته و توانسته به لیست میراث جهانی یونسکو راه بیابد. در نقاشی‌های دیواری و تزئینات این کلیسا می‌توانید تاریخ مسیحیت و زندگی حضرت مسیح (ع) را مشاهده کنید. گائودی در این بنای باشکوه با برج های بلند و عظیمش تلاش کرده با استفاده از معماری، برداشت خود از اندیشه های مسیح را به نمایش بگذارد.

منطقه گوتیک کوارتر بارسلون

گوتیک کوارتر، یکی از محله ها و بخش‌های مرکز شهر بارسلون است که به عنوان تاریخی ترین بافت شهر شناخته می‌شود. گوتیک کوارتر همانگونه که از نامش پیداست، عناصری از دوران گوتیک در خود دارد. اما پیشینه آن به دوران حضور رومیان در اسپانیا بازمی‌گردد و هنوز آثار آن دوران باستانی در این منطقه دیده می‌شود از جمله یک گورستان رومی. طراحی کوچه‌ها و خانه‌ها به همراه کلیساها و موزه‌های متعدد، گوتیک کوارتر را تبدیل به مکانی ویژه و چشمگیر در برنامه کسانی کرده است که با بلیط هواپیما خارجی از https://safarmarket.com/flights/international به سفر بارسلون می‌روند. منطقه گوتیک کوارتر از کنار ساحل بارسلونا که آکواریوم بارسلون هم در آن قرار دارد آغاز می‌شود و تا آستانه میدان کاتالونیا ادامه می‌یابد. کلیسای جامع شهر بارسلون یکی از چندین دیدنی همین یک منطقه خاص در شهر بارسلونا است.

پارک گوئل

زیباترین دیدنی های بارسلونا اسپانیا

پارک گوئل در یک نقطه مرتفع از شهر و با چشم‌اندازی ویژه بر بارسلون شاخته شده است. این پارک روی زمینی متعلق به بازرگانی به نام گوئل ساخته شده و هنوز هم به نام او شناخته می‌شود. در طرح اولیه، این مجموعه یک شهرک مسکونی لوکس و متفاوت برای ثروتمندان بود. اما کسانی که قرار بود سرمایه ساخت خانه‌ها را تامین کنند، از این کار خودداری کردند و این پارک با دو خانه رها شد. خود گائودی تا زمان مرگش در این خانه سکونت داشت و دهه ها بعد، شهرداری این مجموعه را خریداری و به صورت یک گردشگاه همگانی درآورد. اکنون پارک گوئل با معماری زیبا، رنگارنگ و منحصر به فردی که در آن هیچ خط صافی استفاده نشده، یکی از جذاب ترین دیدنی های بارسلون است.

تپه مونجوئیک و دیدنی های آن

مشرف به ساحل بارسلون، تپه‌ای سربرآورده که در گذر زمان تبدیل به منطقه ای مهم از دید گردشگری و معماری شهری شده است. علاوه بر اینکه برج مخابراتی بارسلون بر فراز تپه مونجوئیک ساخته شده، دیدنی های مختلفی در این منطقه قرار دارد. قلعه مونجوئیک که نقشی استحکاماتی و نظامی برای شهر و برای مقابله با دزدان دریایی و مهاجمان خارجی را داشته، مشهورترین نماد این بخش از بارسلون است. باغ های گیاه شناسی بارسلون هم در این تپه جای گرفته‌اند. چندین ورزشگاه هم که برای مسابقات المپیک تابستانی بارسلون ساخته شده‌اند، در مونجوئیک هستند. روستای گردشگری پابلواسپانیول که یک منطقه گردشگری برای نمایش معماری، فرهنگ و اجتماع اسپانیا هست هم از دیگر جاذبه هایی است که باید به آن سر بزنید.

شهربازی تیبیدابو و کلیسای قلب مقدس

شهر بارسلون اسپانیا از یک منطقه کوهستانی با پوشش جنگلی چشمگیر برخوردار است که به زیبایی طبیعی این شهر افزوده است. در همین منطقه کوهستانی و جنگلی بارسلون، جاذبه های گردشگری و دیدنی هایی برای جلب گردشگران فراهم آمده است. در گام نخست، این منطقه چشم‌اندازی چشم‌گیر بر شهر بارسلون عرضه داشته است. یک مرکز ستاره‌شناسی و تلسکوپ نیز در این منطقه هست که برای علاقه مندان به ستاره شناسی باید جذاب باشد. ولی مهمترین دیدنی های این منطقه، شهربازی تیبیدابو و کلیسای قلب مقدس بارسلون است. شهربازی تیبیدابو با چرخ و فلک بزرگ آن شناخته می‌شود و نخستین پارک تفریحی بارسلون به شمار می‌رود. همچنین در کنار این شهربازی کلیسایی به نام قلب مقدس وجود دارد. کسانی که به پاریس سفر کرده‌اند می‌دانند که در این شهر نیز کلیسای بزرگی به همین نام وجود دارد. ویژگی اصلی کلیسای قلب مقدس، تندیس بزرگی از حضرت مسیح (ع) بر فراز این کلیسا است.

فواره های جادویی بارسلون

پیشتر با تپه مونجوئیک بارسلون آشنا شدیم. فواره های جادویی بارسلون که به Font Màgica de Montjuïc هم مشهور است، به نوعی بخشی از همین منطقه به شمار می‌رود. آبنمای بارسلون جایی در میان میدان اسپانیا و موزه ملی هنر کاتالونیا جای گرفته است. آبنمای بارسلون شب ها با نورپردازی و رقص آب همراه با موسیقی، منظره شگفت آوری را پدید می‌آورد. شب ها و با تاریک شدن تدریجی هوا، گردشگران و اهالی بارسلون برای تماشای این آبنما، دور محوطه آن گرد می‌آیند و از نمایش مسحورکننده آب و موسیقی و نور لذت می‌برند.

پارک سیتادلا بارسلون

یکی از پارک ها و بوستان های همگانی بارسلون که در نزدیکی ساحل نیز جای دارد، پارک سیتادلا نام دارد. این پارک صرفا به خاطر فضای سبزش محبوب نیست. بلکه در جای جای آن آبنماها، مجسمه‌ها و یادبودهای تاریخی با معماری چشمگیر وجود دارد. پارک ۲۸ هکتاری سیتادلا، بر روی ویرانه های دژی نظامی ساخته شده که در سده هجدهم میلادی ساخته شده بود. اکنون سیتادلا ترکیبی از معماری مدرن شهر بارسلون و نمادهای تاریخی این شهر است. همچنین در پارک سیتادلا باغ وحش و موزه علوم طبیعی این شهر هم جای دارد. بدین ترتیب پارک سیتادلا و باغ وحش بارسلون در کنار هم یک مجموعه دیدنی فوق العاده را برای کسانی که با بلیط هواپیما بارسلون به این شهر سفر می‌کنند را پدید آورده است.

منبع: safarmarket.com



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)