دسرها و شیرینی های معروف کشور آذربایجان | Azerbaijan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شیرینی های معروف باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره شیرینی های معروف باکو صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با بهترین شیرینی ها و دسرهای باکو در ادامه با ما همراه باشید.

کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود. شهر باکو و کلا کشور آذربایجان علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و مکان های تاریخی منحصر به فرد، مقصدی بسیار عالی برای امتحان کردن غذاهای خوشمزه و لذیذ نیز می باشد. غذاهای آذری نیز مانند غذاهای ایرانی آوازه ای بلند دارند و بسیار شبیه غذاهای ایرانی هستند.

یکی از بهترین بخش های سفر علاوه بر امتحان کردن غذاها، خوردن دسرها و شیرینی های فرهنگی متفاوت است. دسرهای این کشور بسیار متنوع و خوشمزه هستند و شیرینی های منحصر به فرد و مخصوص خود را دارند. در ادامه با بهترین شیرینی های باکو بیشتر آشنا می شویم.

شیرینی، دسر و خوراکی های آذربایجان

گوگال – Gogal

گوگال یک نوع شیرینی سنتی تهیه شده از خمیر پف دار است که درون آن را با مواد مختلف پر می کنند. این شیرینی در دو نوع شیرین و شور تهیه می شود. برای مواد درون آن معمولا از مخلوط کره، آرد و شکر و یا مخلوط آجیل خردشده و شکر استفاده می شود. برای تهیه این شیرینی از خمیر 9 و یا 12 لایه استفاده می کنند، هر چه لایه های خمیر بیشتر باشد شیرینی تردتر و خوشمزه تر می شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شیرینی های معروف باکو
شیرینی های معروف باکو

باقلوا – Pakhlava

باقلوا هم دسر محبوبی است که از لایه‌های بسیار نازک خمیر و آجیل خردشده و عسل تهیه می‌شود. از قدیم باقلواهای آذربایجان را به شکل لوزی برش می‌دادند و در وسطش آجیل می‌گذاشتند. مردم آذربایجان بیشتر در ایام عید نوروز باقلوا درست می‌کنند.

شکر بورا – Shekerbura

شکربورا یکی از دسرهای پرطرفدار در آذربایجان است که در سراسر این کشور یافت می‌شود. این دسر، پای‌های شیرینی هستند که داخل آن‌ها را بادام، فندق، گردو و مخلوطی از شکر و عسل پر کرده‌اند.

شیرینی های معروف باکو
شیرینی های معروف باکو

بادام بورا – Badam-bura

بادام بورا یکی از شیرینی‌های مخصوص آذربایجان است که بیشتر در باکو تهیه می‌شود و اشکال مختلفی دارد و با شکر، دارچین و آجیل ریز خردشده پخته می‌شود.

حلوا – (Shaki baklava (halva

شهر شکی در آذربایجان خوراکی‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد. علاوه‌ بر آبگوشت معروفشان، حلوای بسیار لذیذی هم دارند. این حلوا که به آن باقلوای شکی هم می گویند از خمیر سرخ‌شده‌ی ویفر نازک، آجیل خردشده و عسل تهیه می‌شود. این حلوا بسیار خوشمزه است و ارزش سفر به شکی را دارد.

شیرینی های معروف باکو
شیرینی های معروف باکو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨