طرز تهیه مربای آلبالو
طرز تهیه مربای آلبالو

طرز تهیه مربای آلبالو خانگی | Cherry jam

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

طرز تهیه مربای آلبالو

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با طرز تهیه مربای آلبالو آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

مربای آلبالو یکی از انواع مرباهای خوشرنگ و خوشمزه ایرانی است که مانند دیگر مرباها به عنوان صبحانه سرو میشود. طعم مربای آلبالو به دلیل اینکه این میوه طعمی ترش دارد و ملس می باشد به کسانی که عاشق طعم ترش و شیرین هستند توصیه می شود.

این مربا یکی از محبوب‌ترین انواع مرباها است که در وعده صبحانه مصرف می‌شود و حتی در بعضی شهرها با بعضی از غذاها خورده می‌شود. درست کردن مربای آلبالو کار دشواری نیست اما برای داشتن مربای خوش رنگ و شفاف و خوشمزه باید نکاتی را رعایت کنیم که در ادامه توضیح خواهیم داد.طرز تهیه مربای آلبالو

مواد لازم :

آلبالو : ۱ کیلوگرم

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شکر : ۱ و نیم کیلوگرم (اگر آلبالوها شیرین هستند ۱ کیلوگرم شکر کافی است)

آبلیمو : ۱ قاشق غذاخوری

وانیل : نوک قاشق چایخوری

طرز تهیه :

برای درست کردن مربا آلبالو خانگی ابتدا آلبالوها را بشورید و با دست یا دستگاه هسته‌گیر هسته آن‌ها را بگیرید. سپس به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت آلبالوها را در شکر بخوابانید.

بهتر است شکر را لا به لای آلبالوها بریزید. در این مدت حتما مخلوط آلبالو و شکر را در یخچال نگهداری کنید تا حسابی آب بیندازند و مربای شما لعاب‌دار شود.

بعد از این مدت قابلمه را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا آب آلبالوها به دمای جوش برسد. در این فاصله مرتب کف روی آلبالوها را بگیرید و دور بریزید و ترکیب آلبالو و شکر را مرتب هم بزنید تا هم ته نگیرد و هم سر نرود.

زمانی که ترکیب آلبالو و شکر غلیظ شد و کمی قوام پیدا کرد آبلیمو و وانیل را هم اضافه کنید و هم بزنید. ۳۰ دقیقه زمان برای پخت مربا کافی است.

این نکته را هم باید بدانید که مربا بعد از سرد شدن غلیظ‌تر می‌شود. بعد از چند دقیقه قابلمه را از روی گاز بردارید و یک دم‌کنی روی قابلمه بگذارید تا مربا حسابی جا بیفتد و غلیظ شود.

وقتی مربا کاملا سرد شد آن را در شیشه‌های کاملا تمیز و کاملا خشک بریزید، درب شیشه را محکم ببنید و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.طرز تهیه مربای آلبالو

نکاتی برای تهیه مربا آلبالو :

 هنگام جدا کردن شربت آن دقت کنید که مربا کم آب نشود زیرا باعث خشکی و سفت شدن مربا می شود.

 اگر مربا و شربت گرم باشد و داخل شیشه بریزید باعث کپک زدن آن ها می شود.

 اضافه کردن آبلیمو باعث جلوگیری از شکرک زدن مربا می شود.

 خیلی مواقع شنیدید برای تهیه مربا آلبالو باید میزان شکر دو برابر آلبالوها باشد ولی این میزان باعث شیرین شدن و سفت شدن مربا آلبالو می شود. خوشمزگی مربا آلبالو به کمی ترش بودن آن است.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)