دیدنی های فشم
دیدنی های فشم

آشنایی با طبیعت زیبای فشم ، تهران | Fasham

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های فشم

فَشَم یا شهر اوشان-فشم-میگون یا همان شهر قصران (معرب کوهسران) از شهرهای استان تهران در ایران است. این شهر در بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات قرار دارد و در گفتار عامیانه بیشتر با نام اوشون-فشم مشهور است. شهرستان شمیران که مشتمل از چهار شهر تجریش، لواسان ، شمشک و فشم است منطقه یک تهران را تشکیل می‌دهد. در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با دیدنی های فشم بیشتر آشنا شوید.

اوشان-فشم-میگون (قصران) باغ شهری در ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شهر تهران با مرکزیت فشم و در مسیر جاده لشگرک قرار گرفته است. اوشان، فشم، میگون دارای باغ‌های میوه بسیار هستند و هوای آن در بهار و تابستان معتدل است. عموما شهر کوهپایه ای و سردسیری است. لذا در اطراف آن سه پیست اسکی قرار دارد. روستاهای ایگل، آهار و شکراب در مسیر اوشان و همچنین روستاهای امامه در مسیر فشم و پس از آن در مسیر راست از دوراهی فشم روستاهای روته، زایگان (زاگون)، لالان (لالون)، آبنیک (اونک)، گرمابدر، جانستون و در مسیر چپ از دوراهی فشم روستاهای میگون،دربندسر (نگین زیبای قصران)، شمشک از مناطق تفریحی‌اند.

بهترین زمان برای سفر به فشم

انتخاب معیارهای بهترین زمان برای سفر به هر منطقه و شهر برای افراد مختلف با هم فرق دارد و اگر دوست دارید بیشتر از سایه ی درختان فشم در روز های گرم تهران لذت ببرید و چند ساعت را در طبیعت آرام سپری کنید، قطعا بهار و تابستان می تواند زمان خوبی باشد. در مقابل، افراد زیادی هستند که ورزش های زمستانی را ترجیح می دهند که در این صورت، آب و هوای کوهستانی و وجود پیست اسکی در نزدیکی فشم تهران، شرایط را برای داشتن روزهای فوق العاده زیبا فراهم میکنند. اما اگر دوست دارید آلبومی بی نظیر از چهره ی پاییزی طبیعت داشته باشید، کافیست دوربین عکاسی تان را بردارید و پاییز به فشم بروید. شک نکنید که تجربیات خارق العاده ای در انتظارتان خواهد بود.دیدنی های فشم

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی فشم تهران

فشم که در دامنه ی رشته کوه البرز واقع شده است، دارای تنوع بالایی در دشت و آبشار می باشد و هر یک می توانند دلیلی برای داشتن سفرهای یک روزه به آن باشند.

آبشار لاوان 

یکی از بهترین جاذبه های این منطقه، آبشار لاوان است که حدود ۱۲ کیلومتر از شرق فشم فاصله داشته و در دره ای به همین نام قرار گرفته است. در این دره علاوه بر تماشای آبشار، می توانید از صعود به قله ی ۴۲۰۰ متری، استراحت در کنار باغ های زیبا و نوشیدن آب معدنی از چشمه های روان لذت ببرید.

آبشار لارمحله فشم

آبشار لارمحله یکی دیگر از آبشارهای معروف منطقه ی فشم بوده و حدود ۱۳ کیلومتر از شرق آن فاصله دارد. بهترین زمان برای رفتن به این آبشار فصل بهار می باشد، چون طبیعت کوه کاسونک که آبشار لارمحله از آن سرچشمه میگیرد، در این فصل بسیار زیبا و سرسبز است و شرایط مناسبی برای طبیعت گردی های خانوادگی دارد.دیدنی های فشم

آبشار لالون

آبشار لالون فشم در استان تهران واقع است. دره لالون نیز همانند سایر دره های کوهستانی دامنه جنوبی البرز، نقطه ای فوق العاده از حیث تعدد جاذبه های طبیعت گردی به حساب می آید که از آن جمله می توان از دیدنی های خاص این دره شامل: باغستان، تنگه، سرچشمه، چشمه آب گازدار و معدنی، آبشار، قله، برفچال و … نام برد که جملگی آن ها را می توان طی یک برنامه طبیعت گردی در این دره به نظاره نشست. از تهران در جاده جاجرود، با عبور از فشم، رو به شرق می رویم و با طی ۱۰ کیلومتر به آبادی زایگان رسیده و از این نقطه با طی ۳ کیلومتر به آبادی لالون می رسیم.دیدنی های فشم

آبشار دربندسر

یکی از زیباترین جاذبه های تفریحی و گردشگری فشم، آبشار دربندسر است.این آبشار در دره زیبایی در حدود سه کیلومتر بعد از شمشک به طرف جاده دیزین در کنار یک پیچ ۱۸۰ درجه ای در سمت راست جاده واقع شده است. امتداد این آبشار به روستای دربندسر میرسد.دره کوهستانی آبشار دربندسر فاقد باغ است ولی پوشش سبزه زار و بوته های گلپر به زیبایی آن افزوده است و وزش بادهای خنک در هنگام تابش شدید آفتاب در تابستان محیط مناسبی را برای گذراندن اوقات فراغت در آخر هفته و تعطیلات برای پایتخت نشینان فراهم نموده است.

دره آهنگرک فشم

دره آهنگرک یکی از جاهای دیدنی فشم است که بین کوه آهنگرک و حاجیه آفتاب کوه قرار گرفته است. چیزی که این دره را خاص کرده است، طبیعت زیبای آن است که پوشیده از مزارع و درختان سرسبز است که این منطقه را برای یک سفر یک روزه مناسب کرده است. اگر به طبیعت گردی و عکاسی علاقه دارید، حتما به این منطقه بروید چون دست خالی از آن برنخواهید گشت.

برای رفتن به این دره باید به میدان فشم بروید سپس راه خود را به سمت شمشک کج کنید. بعد از این که به روستای میگون رسیدید، می توانید این دره را پیدا کنید. در نزدیکی این دره، دشت لار هملون قرار دارد که می توانید به آن ها هم سر بزنید. پس از گذر از کوچه باغ های زیبا و سرسبز این منطقه می توانید در ادامه راهتان به دره الله بند برسید که در کنار آن قله های بلند و سر به فلک کشیده قرار دارد.دیدنی های فشم

دشت جانستون

دشت جانستون یا جانِستان، دشتی زیبا با مناظر دل‌انگیز است که در شمال تنگ آبنیک (آب نیک) در ارتفاع حدود ۲۷۵۰ تا ۳۰۰۰ متری قرار دارد. برای دسترسی به این دشت باید از روستای آبنیک گذر کرد. روستای آبنیک در ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از روستاهای زایگان و لالان واقع شده و از توابع بخش رودبار قصران شهرستان شمیرانات به شمار می‌رود.با پیاده‌روی یک ساعته در روستای آبنیک و عبور از رودخانه و طی مسیری صخره‌ای که شیب نسبتاً تندی دارد، می‌توان به دشت جانستون رسید.دیدنی های فشم

آبشار یخی آبنیک فشم

آبشار یخی آبنیک فشم در موقعیت جغرافیایی E513657 N355856 در استان تهران واقع است. روستای آبنیک بعد از لالون در مسیر گرمابدر واقع است. آبشار یخی آبنیک در انتهای دره آبنیک، در کنار یک تنگه زیبا، محل مناسبی جهت تمرین یخ نوردی در زمستان است. چشمه آبنیک چشمه معروفی است که آبی سفید و گوارا دارد و از قدیم به دلیل خواص آب این چشمه، مردمان آبنیک به تنومندی و خوش قامتی معروف بوده اند. در فصل بهار دامنه های کوه های این منطقه از قارچ های خوراکی و گیاهانی مانند والک و سیرک و تره کوهی پر می شود و عطری خوش این محیط زیبا را فرا می گیرد. در قسمت شمال غربی فشم نیز مسیری است که به میگون و دیزین منتهی می شود. در این مسید نیز آبشارهای بسیاری در فصل بهار دیده می شوند که از مهمترین آنها می توان به آبشار دربندسر اشاره کرد که در ۱۵ کیلومتری جاده فشم به دیزین واقع شده و از جلوه های طبیعی و زیبای منطقه فشم محسوب می شود.

دیدنی های فشم
دیدنی های فشم

راه‌های دسترسی به فشم

فشم راه‌های وردی و خروجی متعددی دارد. شما می‌توانید از جاجرود، تهران، کرج و حتی شهر چالوس در استان مازندران به فشم دسترسی داشته باشید.

  • جاجرود: جاده سد لتیان، روستای نیکنام ده، روستای برگ جهان، منطقه لواسان، روستای بوجان، روستای راحت آباد، روستای امامه، منطقه فشم
  • تهران: جاده لشگرک، روستای زرد بند، روستای کلوگان، روستای اوشان، منطقه فشم
  • کرج: روستای وینه، روستای واریان، روستای گچسر، شمشک، روستای میگون، منطقه فشم
  • چالوس: مرزن آباد، روستای سیاه بیشه، روستای گچسر، شمشک، روستای میگون، منطقه فشم

طول‌های مسیر ذکر شده با یکدیگر متفاوت است. مسیر تهران از دیگر مسیرها سریع‌تر است اما مسیرهای جاجرود و چالوس سرسبز‌تر و دیدنی‌تر هستند.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)