دیدنی های کشور مونته نگرو ، بهشت پنهان اروپا | Montenegro

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های مونته نگرو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های مونته نگرو آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور کوچک زیبا و بهشتی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مونته نگرو (Montenegro) کشوری در جنوب خاوری اروپا به پایتختی پودگوریتسا است و در کرانه دریای آدریاتیک قرار دارد. این کشور با کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، صربستان، کوزوو و کرواسی همسایه است. مونته نگرو از تاریخ ۲۸ ژوئن ۲۰۰۶ در سازمان ملل متحد عضو است. این کشور همچون بهشتی کوچک می ماند و هر ساله گردشگران زیادی به دلیل سواحل فریبنده، کوه‌های سرسبز و شهرهای تاریخی آن که تصاویرشان همچون کارت پستال می‌مانند، به سوی آن روانه می‌شوند.

مونته نگرو در سال ۲۰۰۶ به عنوان کشوری مستقل تاسیس شد و به سرعت تبدیل به یک مقصد گردشگری پرطرفدار شد. این کشور با طبیعت بی نظیر و حیرت آوری که دارد مقصدی بسیار عالی برای یک سفر ساحلی است. سواحل آبی و زلال و هتل های لوکس می توانند یک سفر خاطره انگیز برای شما بسازد. در ادامه این مقاله با مهمترین جاذبه های گردشگری مونته نگرو آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های دیدنی مونته نگرو

 شهر پودگوریتسا – Podgorica 

پایتخت رسمی کشور مونته ­نگرو، شهر پودگوریتسا است. این شهر مرکز تجاری و فرهنگی این کشور نیز می­باشد. این شهر در میان پنج رودخانه مهم این کشور، ساخته شده است. بیشترین نواحی شهر در دوران جنگ جهانی دوم نابود شد، بنابراین پودگوریتسا، با ساختمان های مدرن، پارک­ها و فضای سبز شهری نسبتا جدید است.

شهر کوتور – Kotor

کوتور یکی از زیباترین جاذبه های مونته نگرو و شهری متعلق به قرون‌وسطی در ساحل دریای آدریاتیک است که تا حدود زیادی دست‌نخورده حفظ شده است. این شهر مستحکم در مجاورت کوه‌های پرشیب در حوالی کانال‌های عمیق خلیج کوتور شکل گرفته است. معماری کوتور بیانگر امپراتوری‌های مختلفی است که در این منطقه حکومت کرده‌اند. کوتور به خاطر ظاهر قدیمی و شبیه ونیز خود معروف شده است و آن را مدیون کلیسای جامع سینت تریفون (Saint Tryphon) در قرن ۱۲ میلادی است.

دیدنی های مونته نگرو
دیدنی های مونته نگرو

کلیسای جامع سنت تریفون – Cathedral of Saint Tryphon

کلیسای جامع کوتور در سال 1166 افتتاح شد. این ساختمان اصلی ترین جاذبه شهر ساحلی کوتور و همچنین معبد اصلی مسیحیان کاتولیک است. کلیسای جامع سنت تریفون یکی از قدیمی ترین کلیساهای سواحل آدریاتیک است. اگر به شهر کوتور سفر کردید، نه تنها بازدید از این کلیسا بلکه بازدید از گوشه و کنار شهر را از دست ندهید.

شهر پراست – Perast

شهر پراست با چشم‌انداز آبدره‌ مانند زیبای خود در شمال غرب شهر کوتور واقع شده است. این شهر زیبا به دلیل ویلاهای سنگی و کلیساهای تاریخی خود شهرت دارد. پراست دو کلیسای زیبا دارد که بر روی جزایر کوچک بنا شده‌اند. با بالا رفتن از برج ناقوس کلیسای نیکولا (Nikola) می توان چشم‌اندازی دیدنی از خلیج و شهر را دید.

دیدنی های مونته نگرو
دیدنی های مونته نگرو

شهر ستینیه – Cetinje

شهر ستینیه در قرن پانزدهم تاسیس شد و در بین اروپایی‌ها به عنوان پایتخت مونته‌نگرو شهرت دارد. این شهر در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تبدیل به نقطه‌ای استراتژیک برای امپراتوری عثمانی شد. امروزه قصرهای زیبای ستینه با سبک معماری اقلیمی خود تبدیل به موزه، آکادمی‌ها و ساختمان‌های اداری شده‌اند. از دیدنی‌های جالب دیگر این شهر می‌توان به کلیسای ولا (ٰVlah) که نرده‌های آن را تفنگ‌های عثمانی‌ها تشکیل داده‌اند و صومعه ستینه با مجموعه‌ای از آثار دوران ابتدایی مسیحیت اشاره کرد.

شهر اولتسینی – Ulcinj

اولتسینی بندرگاهی باستانی است که به عنوان مقر دزدان دریایی در دریای آدریاتیک شناخته می‌شود. این مکان دیدنی در جنوب مونته‌نگرو در نزدیکی مرز آلبانی واقع شده است. امروزه این شهر به دلیل سواحل زیبای بسیارش مشهور شده است. یکی از این سواحل شنی معروف پلاژه ماهد (Plazhe e Mahed) است. از دیگر جاذبه‌های خاص این شهر مسلمان‌نشین، مناره‌های مساجد آن است. در ساحل این شهر حتما باید طعم بی‌نظیر کباب و قهوه آن را چشید.

دیدنی های مونته نگرو
دیدنی های مونته نگرو

شهر بودوا – Budva

بودوا در نقطه مرکزی خط ساحلی مونته‌نگرو واقع شده است. بودوا شامل شهری قدیمی و چشم‌نواز، سواحل متعدد و چند بنای فرهنگی مهم از جمله خانه کودکی استفان میترو (Stefan Mitrov)، نویسنده و سیاستمدار صربستانی است. اما آنچه که بودوا را مکانی محبوب برای گردشگران در مونته‌نگرو کرده است، شب‌های زیبای آن است. بودوا ۳۵ ساحل دیدنی و آرام هم دارد. اما کسانی که به دنبال آرامش بیشتری می‌گردند بهتر است حتما سری به ساحل شنی و زیبای بسیسی (Becici) بزنند.

اسوتی استفان – Sveti Stefan

اسوتی استفان مکانی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده زیبا در بودوا ریوریا (Budva Riviera) است که بر روی جزیره‌ای سنگی جای گرفته است؛ جزیره‌ای که پر از خانه‌هایی با سقف سفالی است. در دهه ۱۹۵۰ تصمیمی گرفته شد تا این روستای کوچک ملی شود. درنتیجه ساکنان محلی آن به اجبار از روستا بیرون شدند و اسوتی استفان تبدیل به شهری با اقامتگاه‌های بسیار شیک شد. این مکان زیبا تنها یک اشکال دارد و آن هم این است که حتما باید در هتل اقامت داشته باشید تا بتوانید وارد روستا شوید. اما خوشبختانه همه افراد می‌توانند از دو ساحل ماسه‌ای آن استفاده کنند و لذت ببرند.

دیدنی های مونته نگرو
دیدنی های مونته نگرو

صومعه استراگ – Ostrog Monastery

صومعه استراگ در بالای صخره‌ای عظیم بنا شده است و غیرعادی‌ترین بنای مونته‌نگرو محسوب می‌شود. این صومعه از جمله اصلی‌ترین زیارتگاه‌های مسیحیان است. تمام این بنا در دل یک غار کنده‌کاری شده است و از بیرون تنها یک نمای سفید از آن قابل دیدن است. این صومعه در قرن ۱۷ به عنوان پناهگاهی در برابر امپراتور عثمانی ساخته شده است. جسم بی‌جان سازنده این بنا، یعنی اسوتی واسیله (Sveti Vasilje) از سال ۱۶۷۱ در این مکان آرمیده است.

پارک ملی بیوگرادسکا گورا – Biogradska Gora

پارک ملی بیوگرادسکا گورا بین دو رود تارا (Tara) و لیم (Lim) در مرکز مونته‌نگرو قرار گرفته است. پارکی با دریاچه‌های چشم‌نواز، رودهای پرخروش، علفزارهای سرسبز و یکی از جنگل‌های قدیمی اروپا که خوشبختانه هنوز از بین نرفته است. اگرچه این پارک یکی از کوچک‌ترین پارک‌های ملی در مونته‌نگرو محسوب می‌شود، اما تنوع خوبی از جانوران و گیاهان و حتی درختانی با قدمت ۵۰۰ سال در آن دیده می‌شود. در دل این پارک دریاچه‌ای یخی وجود دارد که  اکثر گردشگران به خاطر آن هم که شده بازدید از این پارک را از دست نمی‌دهند.

دیدنی های مونته نگرو
دیدنی های مونته نگرو

پارک ملی دورمیتور – Durmitor

پارک ملی دورمیتور در حوالی روستای کوهستانی زابلجک (Zabljak) واقع شده است. این پارک ملی که با جنگل‌های انبوه فراوان بهشتی زمینی برای دوستداران طبیعت ساخته است، در رشته‌کوه آلپ قرار گرفته است و شامل قله‌های بسیار مرتفع دورمیتور، ۱۸ دریاچه که از یخچال‌های طبیعی جاری شده‌اند و همچنین رود تارا (Tara) که دومین دره عمیق دنیا را دارد، می‌شود. اسکی و اسنوبرد اصلی‌ترین فعالیت‌های زمستانی آن هستند و در روزهای گرم تابستان قایق‌رانی در آب های مواج و کوهنوردی، گردشگران را به سوی آن می‌کشاند.

دریاچه اسکادار – Skadar Lake

دریاچه اسکادار جایی است که شما می توانید پرندگان غیر معمول و نادر را ببینید که در میان آنها نه تنها در اینجا زندگی می کنند بلکه همچنین کسانی هستند که برای زمستان به اینجا می آیند. در آبهای دریاچه بیش از 40 گونه ماهی وجود دارد. و زیبایی سواحل، حتی در بعضی از نقاط و تالاب ها، یک احساس پریایی ایجاد می کند.

دیدنی های مونته نگرو
دیدنی های مونته نگرو

کوه لاوسن – Lovcen

اگر طبیعت‌گرد هستید پس نمی‌توانید به مونته نگرو سفر کنید و از کوه لاوسن ۱۷۰۰ متری دیدن نکنید. این کوه به عنوان یکی از برترین جاذبه های گردشگری مونته نگرو محسوب می‌شود که دو قله بزرگ گرانیتی در بالای آن دیده می‌شود. در واقع این کوه به نوعی سمبل این کشور است، چراکه از بالای آن می‌توانید به کل منطقه اشراف داشته باشید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨