دیدنی های شهر راین کرمان | Rayen

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های راین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های راین آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با جاهای دیدنی راین در استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است. یکی از جاذبه های دیدنی و بسیار زیبا در استان کرمان شهر راین است. این شهر یکی از زیباترین شهرهای گردشگری این استان و مقصدی محبوب برای مسافران محسوب می شود.

راین (Rayen) شهری تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار است. این شهر مرکز بخش راین از توابع شهرستان کرمان است و در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌ است. شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوا و ییلاقی استان کرمان محسوب می‌شود. در ادامه جاذبه های گردشگری راین را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مسجد جامع راین

چنارهای بسیار بزرگی که بیش از هزار سال قدمت دارند، در کنار مسجد جامع راین واقع شده‌اند. همچنین در خیابان طالقانی این شهر در مقابل حرم امامزاده زید درخت سرو با قدمت ۴۰۰ سال وجود دارد. این چنارها زیبایی خاصی به شهر بخشیده‌اند. امامزاده شیرخدا و امامزاده سیدعلی نیز از امامزاده های دیگر این شهر هستند.

دیدنی های راین
دیدنی های راین

ارگ راین

ارگ تاریخی راین یکی بزرگ‌ترین ارگ‌های خشت‌ و‌ گلی ایران است که در شهر راین قرار دارد. قدمت این ارگ تاریخی، که تا ۱۵۰ سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت، به زمان حکومت ساسانیان برمی‌گردد. دور این قلعه حصاری بلند به ارتفاع ۱۰ متر قرار دارد و تنها راه ورود به آن از طریق در قسمت شرقی است که سردر باشکوهی هم دارد. شاه‌نشین، بازار، آتشکده، اعیان‌نشین، رعیت‌نشین و انبار از بخش‌های داخلی این ارگ‌اند.

آبشار راین

آبشار راین یا زر رود در ۱۴ کیلومتری جنوب غربی راین و در دامنه‌های کوه هزار واقع شده است. ریزش رودخانه‌ای که از ارتفاعات بالادست و از دل دامنه‌ها و دیواره‌های برف‌گیر هزار سرچشمه می‌گیرد، این آبشار را به‌وجود می‌آورد. شیاری در محل ریزش آب وجود دارد که حرکت کردن در پشت آبشار را بسیار جذاب می‌کند.

دیدنی های راین
دیدنی های راین

آبشار گیشیگان

روستای زیبا و ییلاقی گیشیگان در ۳۰ کیلومتری راین واقع شده است. رودخانه گیشیگان از ارتفاعات قله سرمشک سرچشمه می‌گیرد. صدای خروش آبشار در مسیرهای بالادست رودخانه تازگی و زیبایی را به ارمغان می‌آورد.

کوه هزار

کوه هزار در جنوب راین قرار دارد و مرتفع‌ترین قله استان کرمان است. انواع درختان جنگلی از جمله بنه، بادام و ارچن در این کوه رشد می‌کند؛ نوعی گیاه دارویی به نام هزار در دامنه‌های این کوه قرار دارد که علت نام‌گذاری این کوه نیز است.

دیدنی های راین
دیدنی های راین

روستای باب زنگی

روستای باب زنگی در بخش راین شهرستان کرمان در استان کرمان قرار گرفته است. این روستا با ارتفاع ۳۲۵۰ متر از سطح دریا بلندترین روستای کشور میباشد که در میانه کوه هزار قرار گرفته است.

چشمه های آب معدنی

در مسیر یکی از رودخانه های کوه هزار ، چشمه هاي آب معدنی از دسته آب‌هاي كلروره سديك بي‌كربنات كلسيك سنگين و مشابه آب معدني اورياژ ايزر فرانسه وجود دارد. آب این چشمه ها خوراکی نیست اما گفته می شود برای درمان خارجی بیماری های راشیتیسم ، لنفاتیسم و رماتیسم موثر هستند.

دیدنی های راین
دیدنی های راین

دهانه های آتشفشانی

دهانه‌های آتشفشانی در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر راین قرار دارند. ۱۴ دهانه آتشفشانی در حوالی روستاهای قلعه حیدر، توتک و قلعه حسنعلی وجود دارند که قطر بزرگ‌ترین آن‌ها هزار و دویست متر و عمق آن ۳۰۰ متر است. کارشناسان در ابتدا حدس می‌زدند این گودال‌ها بر اثر برخورد شهاب سنگ به وجود آمده‌اند اما با انجام تحقیقات بیشتر مشخص شد که این دهانه‌های انفجاری باقی‌مانده آثار آتشفشان‌هایی‌اند که بین پنج تا ده هزار سال پیش در این منطقه فعال بوده‌اند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨