چشمه های آب معدنی راین ، استان کرمان | Rayen

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چشمه های آب معدنی راین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با چشمه های آب معدنی راین آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این چشمه های آبگرم در شهر راین استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

راین (Rayen) شهری تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار است. این شهر مرکز بخش راین از توابع شهرستان کرمان است و در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌ است. شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوا و ییلاقی استان کرمان محسوب می‌شود.  یکی از جاذبه های طبیعی در شهر راین، چشمه های آب معدنی راین است که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

چشمه‌های آبگرم که منشاء اصلی جوشش آنها ریشه در زیر زمین دارد،‌ از نادرترین جلوه‌های طبیعی استان و کشور بوده که آبگرم با خواص گوگردی را برای مداوا و درمان بیماری‌ها به گردشگران هدیه می‌کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در مسیر یکی از رودخانه های کوه هزار ، چشمه های آب معدنی از دسته آب‌ های کلروره سدیک بی‌کربنات کلسیک سنگین و مشابه آب معدنی اوریاژ ایزر فرانسه وجود دارد. آب این چشمه ها آشامیدنی نیست اما گفته می شود برای درمان خارجی بیماری های راشیتیسم ، لنفاتیسم و رماتیسم موثر هستند.

چشمه های آب معدنی راین
چشمه های آب معدنی راین

ویژگی های طبیعی استان کرمان وجود چشمه های آب گرم متعددی است که در نقاط مختلف این استان وجود دارد. وجود این چشمه ها می تواند به رونق صنعت توریسم در استان کرمان منجر شود البته در صورتی که امکانات جانبی جذب گردشگر در مناطق دارای چشمه های آب گرم نیز ایجاد شود.

حدود 30 چشمه آب گرم و معدنی در استان کرمان وجود دارد که امکانات بالقوه‌ای هستند که می‌تواند در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و توسعه منابع مختلف استان نقش اساسی داشته باشد. خواص درمانی جالب توجه چشمه های آب گرم همیشه عاملی بوده است تا گردشگران استان کرمان برای شناساندن و افزایش امکانات گردشگری مناطق اطراف چشمه های آب گرم تلاش کنند.

چشمه های آب معدنی راین
چشمه های آب معدنی راین

بیشتر چشمه‌های این منطقه به سبب خروج از شكاف سنگ‌های آتشفشانی، سرشار از مواد معدنی مفید برای بدن هستند و در درمان دردهای مفصلی و روماتیسم، دردهای عصبی و تشنج، بیماری‌های دستگاه گوارش و همچنین بیماری‌های پوستی بسیار مفید هستند. آب این چشمه‌های آتشفشانی در آرامش‌بخشی و تسكین ناراحتی‌های روحی بسیار موثر هستند. چشمه معدنی غرغره (باباترش) در 40 كیلومتری راین قرار دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨