مسجد جامع راین ، کرمان | Rayen

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مسجد جامع راین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با مسجد جامع راین آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مسجد تاریخی در شهر راین استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

راین (Rayen) شهری تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار است. این شهر مرکز بخش راین از توابع شهرستان کرمان است و در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌ است. شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوا و ییلاقی استان کرمان محسوب می‌شود.  یکی از مکان های دیدنی در شهر راین، مسجد جامع راین است که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

مسجد جامع راین در میدان اصلی شهر قرار دارد و قدمت بنای اولیه آن به هشتصد سال قبل بازمی‌گشت. در نزدیکی مسجد، چنارهای هزارساله جای گرفته‌اند. چنارهای بسیار بزرگی که بیش از هزار سال قدمت دارند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این بنا دارای سردری بسیار زیبا، صفه و شبستانهای بلند با معماری قدیم و جایگاه بسیار مناسبی برای نمازگزاران و دسته جات سینه زنی بوده است. روی دیوار و در کتار سردر ورودی در داخل مسجد سنگ حکاکی شده ای نصب شده است که موقعیت و تاریخ ساخت بنا را مشخص می سازد.

همچنین در سالهای نه چندان دور توسط میراث فرهنگی کاشی کاری ستونها و سردر ورودی و نماها و دیوارهای اطراف شبستان ها انجام و پایان یافت که این امر بر زیبایی بنا به نحو چشمگیری می افزود.

متاسفانه این بنای تاریخی به بهانه ساخت مسجد جدیدی به سبک امروزی تخریب گردید که میشد مسجد فعلی در زمین و جای دیگری ساخته شود و باعث از بین رفتن آن بنای تاریخی و با عظمت نگردد.

آدرس: ایران، استان کرمان، راین، میدان اصلی شهر

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨