بهترین شهرهای کانادا

بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کشور کانادا است، اما انتخاب بهترین شهر کانادا برای ادامه تحصیل یا کار کمی پیچیده است. بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و کار را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی مانند تقاضای کار، نرخ بیکاری، حقوق و دستمزد، هزینه زندگی و امکانات دانشگاهی بررسی کرد. در این مقاله قصد داریم در رابطه با بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل صحبت کنیم. برای این منظور اشاره‌ای به 6 شهر مهم کانادا برای زندگی و تحصیل خواهیم داشت. برای آشنایی بیشتر با بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و کار مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بهترین شهرهای کانادا

1. تورنتو؛ بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

تورنتو یکی از شهرهای مهاجرپذیر کانادا است که در لیست بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل قرار می‌گیرد. شهر تورنتو سالانه دانشجویان بسیاری را از سراسر جهان جذب می‌کند و به همین دلیل رتبه بالایی در پذیرش مهاجران دانشجو دارد. یکی از مزیت‌های مهم زندگی دانشجویی در تورنتو، اجازه 20 ساعت کار در هفته است. علاوه‌بر اجازه کار دانشجویی، به دلیل هزینه مناسب حمل و نقل عمومی هزینه‌های زندگی دانشجویی در شهر تورنتو نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا کمی پایین‌تر است.

شهر تورنتو جزو بهترین شهر کانادا برای ایرانیان نیز محسوب می‌شود و فروشگاه‌های ایرانی بسیاری در قسمت‌های مختلف آن قرار دارد. شاید امکان اجاره مسکن در تورنتو کمی گران باشد، اما وجود فرصت‌های شغلی فراوان در این شهر شلوغ امکان پرداخت اجاره را به‌راحتی برای مهاجران فراهم می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر در مشاغل فنی مانند نجاری و لوله‌کشی یا حوزه سلامت، فناوری و ریاضیات مهارت دارید، روش مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا را در نظر داشته باشید. اکسپرس اینتری بر اساس فاکتور هایی مانند سابقه کاری، سطح زبان یا تحصیلات بررسی می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


2. ونکوور؛ جزو بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و کار

شهر ونکوور به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا شناخته می‌شود که فرصت‌های شغلی فراوانی دارد. بزرگ‌ترین بندر کانادا نیز در ونکوور قرار گرفته که راه ارتباطی تجاری مهمی به اقیانوس آرام است. براساس گزارش اکونومیست که تحقیقات مهمی در زمینه اقتصاد و تجارت شهرها و کشورهای مختلف انجام می‌دهد، شهر ونکوور کانادا یکی از بهترین شهرها برای تحصیل و زندگی است. این شهر در رتبه 16 بهترین شهرهای دانشجویی قرار دارد و تحصیل در دانشگاه‌های آن با 2 زبان انگلیسی و فرانسوی امکان‌پذیر است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در شهر ونکوور قرار گرفته‌اند. درنتیجه موقعیت مناسبی برای ایجاد یا استخدام در مشاغل مختلف در این شهر وجود دارد. اغلب افرادی که از طریق اسکیل ورکر کانادا قصد مهاجرت دارند، شهر ونکوور را به دلیل فرصت‌های شغلی فراوان انتخاب می‌کنند.

3. مونترال؛ یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و کار

شهر مونترال در استان کبک، رتبه دوم بین بهترین شهرهای کانادا در اختیار دارد. مونترال با داشتن بهترین دانشگاه‌های کانادا مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت تحصیلی است. هزینه زندگی در مونترال شاید پایین نباشد؛ اما کیفیت زندگی و مشاغل گوناگون با میانگین درآمد بالا، به پوشش هزینه‌های زندگی کمک می‌کند. فرصت‌های شغلی متعددی از صنایع علوم فناوری، سلامت و هوافضا در مونترال وجود دارد.

برای مهاجرت به کانادا باید اطلاعات مفیدی از هزینه‌های مهاجرت داشته باشید، بر همین اساس پیشنهاد می‌کنیم مقاله تحت عنوان « هزینه مهاجرت به کانادا » را در مجله ویزا موندیال مطالعه کنید. در این مقاله کلیه هزینه‌های مهاجرت به کانادا به‌صورت کامل نوشته شده است.

بهترین شهرهای کانادا

4. استان ساسکاچوان؛ ارزان ترین شهر کانادا برای تحصیل و کار

استان ساسکاچوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل و اقامت است. این استان به مرکزیت شهر رجاینا جمعیت تقریبی یک میلیونی دارد و میانگین هزینه زندگی در این استان معادل 1600 دلار است. در استان ساسکاچوان تقریبا 11 هزار دانشجو وجود دارد که از شرایط تحصیلی بسیار مناسبی برخوردار هستند. ساسکاچوان با نرخ بیکاری 5 درصدی، یکی از پایین‌ترین نرح‌های بیکاری بین شهرهای کانادا را به خود اختصاص داده است.

دانشجویان خارجی در استان ساسکاچوان شامل بیمه درمانی رایگان می‌شوند. دانشگاه‌های شهرهای مختلف استان ساسکاچوان رتبه‌های جهانی دارند که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این استان سالانه در حدود 7500 تا 22000 هزار دلار است. همچنین دولت فدرال به برخی از دانشجویان بورسیه رایگان تحصیلی نیز ارائه می‌دهد. هزینه مالیات پایین و قیمت مناسب مسکن موجب شده است تا استان ساسکاچوان به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل شناخته شود.

5. کلگری؛ یکی از شهرهای صنعتی مهم کانادا برای ادامه تحصیل و کار

شهر کلگری به‌عنوان بزرگ‌ترین شهر استان آلبرتا و سومین کلان‌شهر کانادا بعد از شهرهای تورنتو و مونترال شناخته می‌شود. بااین‌حال هزینه زندگی در شهر کلگری نسبت به سایر شهرهای بزرگ کانادا مقداری پایین‌تر است. کلگری مناسب‌ترین شهر برای پذیرش دانشجویان مهاجر با رشته‌های صنعتی نفت و گاز شهر کلگری محسوب می‌شود؛ زیرا اقتصاد آن بر پایه فعالیت‌ها و محصولات نفتی می‌گذرد.

به دلیل تورم بسیار پایین کانادا هزینه اجاره آپارتمان در سال‌های اخیر بسیار مناسب بوده است. برای اجاره آپارتمان در کلگری باید مبلغی در حدود 750 تا 1000 دلار پرداخت کرد. همچنین هزینه غذا و مواد اولیه نیز بسیار پایین است. با صرف مبلغ ماهانه 100 دلار می‌توانید کارت اشتراک وسایل حمل‌و‌نقل عمومی در شهر کلگری را تهیه کنید.

شهر کلگری در چند سال اخیر شاهد رشد جمعیت بوده است و همین موضوع موجب شده تا این شهر به نیروی متخصص در صنایع مختلف نیاز داشته باشید؛ بنابراین فرصت‌های شغلی فراوانی در شهر کلگری وجود دارد. بسیاری از دانشجویان شهر کلگری را به دلیل هزینه پایین تحصیل، برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. در واقع هزینه تحصیل در مقاطع مختلف به‌صورت سالانه بین مبلغ 3 تا 8 هزار دلار است.

6. اتاوا؛ پایتخت کانادا و جزو برترین شهرهای دانشجویی کانادا

یکی از شهرهای مهم کانادا برای تحصیل و کار شهر اتاوا است. پایتخت کانادا یکی از امن‌ترین شهرهای این کشور محسوب می‌شود. علاوه‌بر این، فرصت‌های شغلی بسیاری در اتاوا وجود دارد. سیستم یکپارچه مترو و وسایل حمل‌و‌نقل عمومی موجب شده است تا هزینه زندگی در اتاوا بسیار مناسب باشد. شهر اتاوا در سال‌های 2018 و 2019 بالاترین میزان اشتغال‌زایی را در اختیار داشته است و به همین دلیل جزو بهترین شهر کانادا برای کار نیز شناخته می‌شود.

هفتمین دانشگاه معتبر کانادا در اتاوا قرار دارد. معمولا 97 درصد از افرادی که در دانشگاه اتاوا تحصیل کرده‌اند، بعد از تحصیل جذب بازار کار شده‌اند. هزینه حدودی تحصیل در دانشگاه اتاوا به‌‌صورت سالانه بین 36 تا 40 هزار دلار است.

بهترین شهرهای کانادا

انتخاب بهترین شهر کانادا برای تحصیل و کار؛ از طریق مشاوران ویزا موندیال

در این مقاله در رابطه با بهترین شهرهای کانادا برای کار و تحصیل صحبت کردیم و اشاره‌ای به 6 شهر این کشور برای تحصیل و کار داشتیم. درحالت‌کلی کانادا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و کاری است و شهرهایی که در این مقاله نام بردیم، بهترین فرصت‌های شغلی و دانشجویی را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. برای مهاجرت به کانادا پیشنهاد می‌کنیم از خدمات گسترده شرکت ویزا موندیال کمک بگیرید. ویزا موندیال یک شرکت کانادایی است که طبق قوانین استان کبک به ثبت رسیده است و هدف از ایجاد این شرکت کمک به افرادی است که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند. برای مشاهده کلیه خدمات ویزا موندیال به نشانی visamondial.com مراجعه کنید.



 الی گشت    

                تور کیش