پارک آبی اوپارک و امکانات تفریحی آن

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک آبی اوپارک

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک آبی اوپارک خواهیم گفت. برای آشنایی با این پارک تفریحی در ادامه با ما همراه باشید.

پارک آبی اوپارک (O park) یکی از مهیج‌ترین و سرگرم کننده‌ترین تفریحات آبی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم. با فرا رسیدن فصل تابستان سرگرمی‌های هیجان‌انگیز و جذاب شروع می‌شود. اگر اهل تهران هستید، یا ساکن اطراف شهر تهران هستید، حتما به اپارک سری بزنید. این مکان به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین سرسره آبی سرپوشیده خاورمیانه، فعالیت رسمی خود را از سال 1396 شروع کرده و یکی از مهیج‌ترین مکان‌های تفریحی شهر تهران است.

برخلاف باور عموم، امکان استفاده از این محوطه تفریحی در فصل سرما، نیز مقدور بوده و هیچگونه محدودیتی در فصول سال و آب‌وهوا متفاوت ندارد. سرگرمی و تفریح در هر لحظه و هر فصلی می‌تواند هیجان‌انگیز و جذاب باشد. ذر ادامه به معرفی این پارک آبی محبوب، امکانات آن، ساعات کاری، هزینه ها و دسترسی به آن می پردازیم.

پارک آبی اوپارک
پارک آبی اوپارک

معرفی مجموعه تفریحی اوپارک

مجموعه تفریحی اوپارک، به عنوان بزرگ‌ترین و مدرن‌ترین سرسره آبی سرپوشیده خاورمیانه، با مساحت شش هکتاری در سال1396 با ظرفیت 3 هزار نفری افتتاح شد. انواع وسایل تفریحی این پارک اعم از 14 سرسره آبی، استخر موج سونامی، مجموعه الوپیا و رودخانه خروشان بوده که ایده و طراحی آن با همکاری و کمک مهندسان کانادایی و ایرانی، انجام شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شما چه هدفتان از رفتن به اوپارک هیجان بالا باشد و چه دنبال آرامش و ریلکس کردن باشید، بهترین و مجهزترین تجهیزات برای شما تعبیه شده است. مهم‌ترین نکته این مجموعه، ایمنی بالا و استاندارد بودن وسایل و سرسره‌ها است. مسئله ای که شاید کمتر مجموعه تفریحی با وسایل و تجهیزات این چنینی، به آن توجه داشته باشد.

طراحی و ساخت همه دستگاه‌های این مجموعه، توسط شرکت وایت واتر کانادا، یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین برندهای تفریحات آبی، واقع در آلبرتا است. پس خیالتان از ایمنی و استاندارد آن راحت باشد! همچنین، مسؤلین این مجموعه بسیار زیاد به بهداشت و رعایت آن اهمیت می‌دهند و به همین منظور، دستگاه‌های تصفیه قوی آب و میکروب‌زدایی در جای جای این مجموعه قرار داده اند.

امکانات تفریحی اوپارک

اوپارک تهران همانند دیگر مکان‌های تفریحی، از امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی برخوردار است. انواع سرسره‌های مرتفع و مهیج، استخر موج، جکوزی، رودخانه خروشان و همچنین امکانات ویژة کودکان از جمله امکانات تفریحی این مجموعه است.

سرسره ابر شیب

یکی از سرسره‌های سقوط آزاد این مجموعه، سرسره ابر شیب است. اگر به دنبال هیجان هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما این سرسره را انتخاب کنید. این سرسره با شیب زیاد و سقوط آزاد، هیجان و لذت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

رالی شیب اوپارک

بزرگ‌ترین رالی راید در بین همه مجموعه‌های آبی تفریحی در خاورمیانه، از آن اوپارک است. اگر به دنبال هیجان و مسابقات آبی هستید، می‌توانید در این بخش 6 نفره، با دوستان و همراهان خود، این لذت را تجربه کنید.

سرسره اکوالوپ

این سرسره، از دیگر سرسره‌های سقوط آزاد با سرعت 54 کیلوممتر در ساعت است که چرخش 360 درجه‌ای دارد. برای یک بار هم که شده باید پرواز را تجربه کنید! البته به علت هیجان و سقوط آزادی که این سرسره دارد، برای بیماران قلبی و یا کسانی که ترس از ارتفاع دارند مناسب نیست.

سرسره بوم‌رنگ

این سرسره سه نفره، یکی دیگر از لذت‌بخش‌ترین قسمت‌های این مجموعه است. اگر به اوپارک رفتید، سرسره بوم‌رنگ را فراموش نکنید.

گردالوپ اوپارک

این سرسره پیچ در پیچ از آن دسته سرسره‌هایی است که اگر یک بار آن را امتحان کنید، به یک بار بسنده نمی‌کنید و می‌خواهید دوباره سوار آن شوید. این سرسره پیج در پیچ با شیبی تند، سرعتی بسیار بالا دارد و هیجان و لذت را به همراه دارد.

استخر موج

این استخر، تنها استخر استاندارد موج با ارتفاع بالای 1.2 متر است. این استخر طوری طراحی شده که می‌توانید تجربه‌ای جدید و در عین حال ایمن را با موج‌های خروشان داشته باشید.

سرسره ابیس

بزرگ‌ترین سرسره سرپوشید این مجموعه، سرسره ابیس است که با دهانه ورودی 18.5 متری، با ایمنی، استاندارد و البته طراحی جذاب و مدرن آن، باعث تمایز از سایر دستگاه‌های این مجموعه است.

پارک آبی اوپارک
پارک آبی اوپارک

امکانات تفریحی کودکان

اگر قصد تفریح در اوپارک را به همراه کودک خود دارید، نگران نباشید. این مجموعه از مجهزترین و ایمن‌ترین دستگاه‌های مخصوص کودکان برخوردار است.

جزیره الوپیا

یک قسمت بسیار مفرح و مهیج، برای کودکان دلبند شما در اوپارک، جزیره الوپیا است. اگر کودکان زیر 16 سال سن دارد، این بخش به شما توصیه می‌شود.

سرسره گوگولیا

سرسره‌ای بی‌خطر و در عین حال مهیج برای کودکان زیر 6 سال تعبیه شده که آنها می‌توانند در یک محیط بسیار شاد و مفرح، تجربه هیجان و شادی را با دوستان و هم‌سالان خود داشته باشند.

خدمات جانبی مجموعه اوپارک

این مجموعه تنها به امکانات و خدمات مهیج و تفریحی بسنده نکرده است. بی‌شک از ضروری‌ترین نکاتی که باید هر مجموعه تفریحی رعایت کند، مجهز بودن به همه امکانات است. این مجموعه در کنار سرسره‌های مهیج و جذاب، دارای انواع بخش‌های مهم و جذاب دیگری اعم از موارد زیر است:

  • سالن ماساژ
  • فوتبال دستی
  • خدمات عکاسی اوپارک
  • لاکر (جهت نگهداری از وسایل شخصی خود)

امکانات رفاهی

بی‌شک یکی از مهم‌ترین نکات، وجود یک رستوران با کیفیت با منو غذایی متنوع است؛ اما این همه ماجرا نیست! نمازخانه، اتاق مخصوص کودک و مادر، رختکن، حمام، فروشگاه لوازم ورزشی، و جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین بخش، شامل انواع رستوران، کافی شاپ، آبمیوه و بستنی، فودکورت و سالاد است که هریک آماده میزبانی شما بازدیدکنندگان گرامی هستند.

پارک آبی اوپارک
پارک آبی اوپارک

قوانین و مقررات

مجموعه تفریحی اوپارک به منظور حفظ شئونات و رعایت ایمنی و بهداشت، دارای قوانین به خصوصی است که درخواست می‌شود تمامی بازدیدکنندگان و عزیزان رعایت کنند:

  • همراه داشتن مایو الزامی است.
  • استفاده از سرسره‌های بخش کودکان یا بزرگسال، محدودیت سنی دارد. جز مجموعة کودکان، دیگر سرسره‌ها، برای افراد زیر 16 سال ممنوع است.
  • به همراه داشتن هرگونه گوشی، دوربین فیلمبرداری و دیگر وسایل الکتریکی، در محوطه ممنوع است.
  • مدیریت اوپارک با تمامی کسانی که قوانین را نقض می‌کنند برخود خواهند داشت.
  • ورود کودکان زیر 12 سال بدون همراه ممنوع است.
  • به همراه داشتن هر گونه خوراکی در محوطه ممنوع است.
  • همراه داشتن کلاه استخر، برای همة بانوان الزامی است و اقایانی که موهای بلند دارند نیز باید کلاه به همراه داشته باشند.

سانس‌های اوپارک

به منظور استفاده بانوان و آقایان از این مجموعه سانس‌های مخصوص بانوان و آقایان محترم در نظر گرفته شده است که شما می‌توانید در ساعات ذکر شده، از مجموعه دیدن کرده و ساعات خوشی را با دوستان و همراهان خود داشته باشید.

  • سانس بانوان: شنبه و دوشنبه از 9 الی 22 و چهارشنبه و پنج‌شنبه از 8 الی 15:30 است.
  • سانس آقایان: یکشنبه و سه شنبه از 9 الی 22 و چهارشنبه و پنج‌شنبه از 17 الی 24 و جمعه ها از 10 الی 23 است.

ساعات کاری

این مجموعه تفریحی در فصل تابستان همه روزه از 9 الی 22 و در فصول دیگر، از 9 الی 21 باز است.

هزینه بلیط مجموعه

لازم به ذکر است کودکان با قد کمتر از 120 سانتی متر، مشمول تخفیف شده و بلیط ارزان‌تری باید تهیه کنند. در حال حاضر هزینه بلیط اوپارک برای هر نفر (بزرگسال) در روزهای تعطیل 400 هزارتومان و در روزهای دیگر 350 هزار تومان است. همچنین کودکان با ورودی 200 هزارتومان می‌توانند از تخفیف ویژه خود استفاده کنند.

دسترسی

اگر ساکن تهران یا شهرهای نزدیک به این مجموعه هستید، به راحتی می‌توانید با استفاده از خودرو شخصی خود به این مجموعه بیایید. همچنین گزینه مترو هم بسیار مناسب است. شما می‌توانید پس از خروج از ایستگاه چیتگر یا ایران خودرو،  با تاکسی خود را به اوپارک برسانید. اگر هم ساکن شهرهای دیگر هستید و مسافت نسبتاً زیادی با اوپارک دارید، جای نگرانی دارد. شما می‌توانید از وسیله‌های نقلیه اعم از قطار، هواپیما، اتوبوس و حتی خودرو شخصی می‌توانید بهره ببرید.

  • آدرس مجموعه تفریحی اوپارک: اتوبان تهران-کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، خیابان شمیم، مجموعه اُپارک

سخن پایانی

مجموعه تفریحی اوپارک واقع در اتوبان تهران کرج، بزرگ‌ترین مجموعه آبی سرپوشیده در خاورمیانه با ظرفیت 3 هزار نفری بوده که در سال 1396 احداث گردید. این مجموعه مهیج‌ترین امکانات تفریحی اعم از سرسره‌های بومرنگ، گردالوپ، جزیره‌های کودکان و امکانات رفاهی اعم از رستوران، کافی شاپ، فودکورت، نمارخانه، سالن ماساژ و… دارد. دسترسی به این مجموعة تفریحی از طریق خودرو، مترو و تاکسی برای ساکنان تهران و حومه، و برای دیگر عزیزان از شهرهای دیگر، از طریق خودرو شخصی، اتوبوس، مترو، قطار و هواپیما میسر است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨