دیدنی های تیرانا ، پایتخت کشور آلبانی | Tirana

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های تیرانا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های تیرانا آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این شهر زیبای اروپایی را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

تیرانا (Tirana) پایتخت کشور آلبانی است. این شهر در دوره عثمانی بنیاد شده است. تیرانا پایتخت زیبای کشور آلبانی به تازگی مورد توجه توریست ها قرار گرفته است و از نظر گردشگری در حال رشد است. همچنین این شهر بزرگترین شهر این کشور است. کشور آلبانی کشوری در شبه‌جزیره بالکان واقع در جنوب شرقی اروپا است. این کشور از شمال با مونته‌نگرو و صربستان و از شرق با مقدونیه شمالی و یونان مرز مشترک دارد.

شهر تیرانا پایتخت آلبانی با آب و هوای مدیترانه ای، کلیساهای متعدد و پارک های باشکوه به یکی از شهرهای توریستی در دنیا بدل شده است. پیاده روی در خیابان های پر جنب و جوش تیرانا با خانه های رنگارنگ، کافه های دلنشین، مجسمه های جذاب عثمانی ها، ایتالیایی ها و نقاشی های سوسیالیستی تجربه لذت بخشی است که توریستان از آن بی نصیب نمی مانند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاذبه های دیدنی تیرانا

موزه و میدان اسکاندربیگ – Skanderbeg Square

میدان اسکاندربیگ نماد اصلی تیرانا محسوب می شود. این میدان در اصل در قلب تیرانا قرار دارد و همه ساختمانهای مهم در اطراف این میدان واقع شده اند. سازمان هایی مانند هتل بین المللی تیرانا، کاخ فرهنگ، اپرای ملی، کتابخانه ملی، بانک ملی، مسجد ادهم بی، برج ساعت، تالار شهر، وزارت کشاورزی، وزارت اقتصاد، وزارت نیرو و موزه تاریخ ملی تعدادی از آنها هستند. در شب مناظر و اطراف این میدان بسیار جذاب تر به نظر می آیند.

موزه تاریخ ملی – National Museum of History

بزرگترین و غنی ترین موزه تاریخ ملی کشور آلبانی در شهر تیرانا قرار دارد که اگر به این کشور سفر کردید خالی از لطف است که از آن بازدید به عمل نیاورید. موزه تاریخ ملی در هشت بخش تشکیل شده است و تاریخ غنی مردم آلبانی را به نمایش میگذارد و از جاهای دیدنی آلبانی است.

دیدنی های تیرانا
دیدنی های تیرانا

مسجد ادهم بی – Et’hem Bej Mosque

کشور آلبانی یک کشور چند فرهنگی است به دلیل تنوع هایی که در میان ساختمان های مذهبی آن وجود دارد می توان این تنوع رفهنگی را نیز مشاهده کرد عبادت گاه هایی که در این کشور وجود دارند یکی دیگر از جاذبه های آن به شمار می آیند. یکی از بناهای تاریخی و فرهنگی در این کشور مسجد ادهم بی است که در مرکز کشور و در شهر تیرانا واقع شده است. قدمت این بنا به دوران امپراطوری اوتومان باز می گردد در حال حاضر گردشگران زیادی از این مسجد دیدن می کنند.

مسجد نمازگاه – Namazgah Mosque

مسجد نمازگاه که با نام مسجد بزرگ تیرانا نیز شناخته می شود ، مسجدی است که در حال حاضر در شهر تیرانا آلبانی ساخته می شود. در صورت تکمیل، این مسجد بزرگترین مسجد در بالکان خواهد بود. مسجد نمازگاه یکی از نمادهای تیرانا، پایتخت آلبانی است و پس از اتمام انتظار می رود که شامل کتابخانه، مرکز فرهنگی، پارکینگ، محل برگزاری دوره قرآن، سالن نمایشگاه، کافه تریا و همچنین سالن کنفرانس باشد.

دیدنی های تیرانا
دیدنی های تیرانا

گالری هنرهای ملی – National Arts Gallery

گالری هنرهای ملی یک موزه ملی هنر در تیرانا، تحت نظارت وزارت فرهنگ است. این گالری آثار هنرمندان مشهور آلبانیایی، مانند سادیک کاچلی را نشان می دهد. آغاز این موسسه را می توان در تلاش گروهی از هنرمندان آلبانیایی و کمیته هنر در سال 1946 دانست. این گالری هنری در 11 ژانویه 1954 به طور رسمی در تیرانا برای عموم افتتاح شد.

خیابان مراد توپتانی – Murat Toptani Street

در شهری که خیابان هایش با ماشینها احاطه شدند، این خیابان مخصوص پیاده روی، مکانی عالی در شهر تیراناست. خیابان مراد توپتانی خیابانی سه بخشه است که در آن می توانید مراکز خرید، رستوران ها و کافه های متعددی را ببینید. این خیابان که نامش از یک شاعر معروف آلبانی گرفته شده است، یکی از بهترین مناطق این شهر برای خرید، وقت گذرانی و پیاده روی است. اگر قصد خرید سوغاتی را دارید، این خیابان یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی های محلی است.

دیدنی های تیرانا
دیدنی های تیرانا

هرم انوار هوکسا – Enver Hoxha (Pyramid of Tirana)

اگر فکر کرده اید که اهرام را فقط در مصر می توانید ببینید، اشتباه می کنید! هرم انوار هوکسا در سال ۱۹۸۸ به عنوان یک موزه ساخته شد. این هرم توسط دختر یک رهبر آلبانیایی، برای بزرگداشت او ساخته شد. این یادبود منحصر به فرد که به نام هرم تیرانا هم شناخته می شود , به سمبلی برای دوران های گذشته ی آلبانی تبدیل شده است.

برج ساعت تیرانا – The Clock Tower of Tirana

برج ساعت تیرانا، در سال 1822 در تیرانا آلبانی، توسط ادهم بیگ ملاج، شاعر که مسجد ادهم بیگ را در کنار برج ساعت به پایان رساند، ساخته شد. پله ها دارای 90 پله هستند که به صورت مارپیچ حرکت می کنند. این بنا یک بنای یادبود در شهر تیراناست.

دیدنی های تیرانا
دیدنی های تیرانا

پارک رینیا – Rinia Park (Youth Park)

پارک رینیا سه هکتار از مرکز تیرانا را پوشش می دهد و مشهورترین پارک در کل آلبانی است. رینیا در انگلیسی به معنای جوانی است که باعث می شود این پارک در انگلیسی “پارک جوانان” نامیده شود. این پارک در سال 1950 در اواسط دوران کمونیسم ایجاد شده است و یکی از زیباترین مکان ها برای عوض کردن حال و هوا و پیاده روی است.

پارک بزرگ تیرانا – Grand Park of Tirana

پارک بزرگ تیرانا یا پارک روی دریاچه مصنوعی، یک پارک عمومی 289 هکتاری است که در قسمت جنوبی تیرانا واقع شده است و توسط آژانس پارکها و تفریحات شهرداری تیرانا اداره می شود. این پارک شامل یک دریاچه مصنوعی و بسیاری از نقاط دیدنی دیگر مانند کلیسای سنت پروکوپیوس، کاخ ریاست جمهوری و یادبود چندین شخصیت آلبانیایی است.

دیدنی های تیرانا
دیدنی های تیرانا

منطقه کوهستانی داجتی – Dajti

این منطقه یکی دیگر از مکانهای جالب و از بهترین جاذبه های گردشگری تیرانا می باشد که در ارتفاع 1613 متری از سطح دریا واقع شده است. داجتی یک منطقه کوهستانی است که مردم می توانند به آنجا بروند و از آن لذت ببرند و یک پارک ملی محافظت شده است که در آن انواع شکارها ممنوع است. دو ایستگاه تله کابین در این منطقه کوهستانی وجود دارد یکی در پایین کوه و دیگری در بالا که برای جابجایی مردم هستند.

پارک گیاه شناسی تیرانا – The Botanical Park of Tirana

باغ گیاه شناسی تیرانا مجموعه ای زیبا از باغ های گیاه شناسی است که در جنوب تیرانا واقع شده است. این پارک تنها مجموعه باغ گیاه شناسی در آلبانی است. ساخت و ساز آن در سال 1964 آغاز شد و محل اصلی آن تقریبا 15 هکتار بود. باغ گیاه شناسی تیرانا، که بخشی از دانشگاه تیرانا است، با پیوندهای بین المللی با باغ های کانادایی، مجارستانی، چینی و رومانیایی نهادینه شده است.

دیدنی های تیرانا
دیدنی های تیرانا

موزه بنکارت – Bunk’art

موزه بنکارت در واقع نام یک پروژه اتمی آلبانی است. بنکارت به گنبدهای بتنی گفته می شود که برای محافظت از مردم در برابر حملات اتمی احتمالی ایجاد کرده اند. بعدها فرمانداران تصمیم گرفتند این گنبدها را به موزه تبدیل کنند. در سال 1983 بود که 173000 سنگر بتنی در سراسر کشور تحت نظارت کمونیسم ایجاد شد. البته همه آنها به موزه ای تبدیل نشده اند. بنکارت در واقع به تاریخ کمونیسم در آلبانی و زندگی روزمره مردم آلبانی در این شرایط می پردازد و همچنین دارای بخش تاریخ و هنر مدرن برای بازدید مردم است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨