اشتباهات رایج در سفر به اروپا (قسمت اول) | Europe

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

اشتباهات رایج در سفر به اروپا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره اشتباهات رایج در سفر به اروپا صحبت خواهیم کرد. اگر قصد سفر به اروپا را دارید برای آشنایی و جلوگیری از این اشتباهات رایج در سفر خود در ادامه با ما باشید.

اروپا یکی از مقاصد گردشگری است که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا از جمله ایران، به آن جا سفر می کنند. هرکدام از کشورها و شهرهای اروپا جاذبه های خود را دارند. سفر به اروپا قطعا یکی از بهترین سفرهای شما خواهد بود. از پاریس زیبا گرفته تا معماری منحصر به فرد ایتالیا و سواحل زیبای یونان، هر کشور و شهری در نوع خود بی نظیر است.

در ادامه با مجله گردشگری تاپ توریست همراه باشید تا لیستی از رایج ترین اشتباهاتی که ممکن است در سفر خود انجام دهید و با عواقب آن به مشکل بربخورید را به شما بگوییم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اشتباهات رایج در سفر به اروپا

بیش از حد انعام ندهید!

در بیش تر کشورهای اروپایی، رستوران ها هزینه ی خدمات می گیرند که شامل انعام هم می شود. با این حال، هنوز مرسوم است که مسافران حدود 10 درصد مجموع هزینه ی غذا را به عنوان انعام گارسون ها روی میز می گذارند. گردشگران، اغلب از این موضوع بی اطلاع هستند و گاهی تا 20 درصد هزینه ی غذای شان انعام می دهند. این کار لزومی ندارد. برای تاکسی ها هم همین طور، کافی است مبلغ را به نزدیک ترین رقم موجود رُند کنید. دانستن قوانین انعام دادن می تواند به کاهش هزینه های تان کمک کند.

ارزش سکه های کوچک را بدانید

بسته به این که کجا زندگی می کنید، ممکن است فکر کنید همه ی سکه ها در منطقه ی شما در ازای مابقی پول خرید داده می شوند. اگر این سکه ها را انعام می دهید، بازهم فکر کنید. با نرخ ارز کنونی، سکه ی یک یورویی ارزشی بیش تر از دلار امریکایی دارد.

اشتباهات رایج در سفر به اروپا
اشتباهات رایج در سفر به اروپا

صندل را با جوراب نپوشید!

بیش تر اروپایی ها وقتی می بینند گردشگران صندل را با جوراب پوشیده اند پوزخند می زنند (به جز در آلمان). مرسوم است که صندل را بدون جوراب بپوشید، یا کتانی بپوشید، این طوری هیچ کس اهمیت نمی دهد جوراب پای تان هست یا نه. آنها فکر می کنند خیلی عجیب و غریب و مسخره است که با صندل جوراب بپوشید، پس با جماعت هم رنگ شوید، مخصوصا اگر در شبی تابستانی به مهمانی شام دعوت می شوید.

پروازهای ارزان در فرودگاه های کوچک نگیرید

خطوط هواپیمایی ارزان، پروازهای شان را از فرودگاه هایی انجام می دهند که فاصله ی زیادی با شهر مقصد دارد. گردشگران وقتی این بلیت را می خرند از موضوع فاصله بی اطلاع هستند. آنها وقتی این موضوع را می فهمند که می بینند باید حدود یک ساعت را در اتوبوسی ناراحت و گران تا رسیدن به مرکز شهر صبر کنند. باید زیرک بود و همه ی جوانب را قبل از خرید بلیت ارزان بررسی کرد.

بار و چمدان های بزرگ نبرید

با فضاهای محدود قطارهای مترو، سالن های فرودگاه و امثال این ها، مردم از چمدان های بزرگ و زیاد شما ناراحت می شوند. سبک سفر کردن ایده ی بهتری است. همه چیز در اروپا کوچک تر و جمع و جور است. من وقتی پس از سپری کردن یک هفته در تعطیلات در امریکا به ایتالیا رفتم، شگفت زده شدم که همه چیز چه قدر کوچک و شسته و رفته است. بهترین کار این است که از حجم لباس ها کم کنید، چمدان کوچک تری بخرید و سعی کنید لباس های تان را بشویید و دوباره بپوشید.

اشتباهات رایج در سفر به اروپا
اشتباهات رایج در سفر به اروپا

لباس های خیلی غیررسمی نپوشید

اروپایی ها عموما خوش لباس هستند، به خاطر همین اگر خیلی غیررسمی لباس بپوشید ممکن است احساس شرمندگی کنید. اگر شک دارید، باید بگوییم وقتی به دیدن بازی بیسبال می روید تیشرت راحتی تان را نپوشید. وقتی به خرید می روید پیژامه نپوشید. اگر مطمئن نیستید که وقتی به صرف غذایی در بیرون دعوت می شوید چه بپوشید چیزی شبیه به لباس رسمی معمولی تان را بپوشید. معمولی بودن یک ترفند است.

 انتظار خوش رویی و لبخند نداشته باشید!

اروپایی ها زیاد اهل لبخند نیستند. اگر در سیبری زندگی کنید و بدون هیچ دلیل لبخند بزنید، مردم فکر می کنند احمق هستید. در روسیه، فقط وقتی واقعا اتفاق خوبی افتاده باشد می خندند. گردشگران در اروپا انتظار لبخند از دیگران را دارند و ناامید می شوند وقتی که گارسون از یک لبخند محروم شان می کند. اگر منتظر شنیدن نظرات مثبت و دیدگاه های پر شور و شوق هستید، باید بدانید اروپایی ها کمی متفاوت هستند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨