سفر به آلاچاتی و چشمه ☀️ بهشت غرب ترکیه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفر به آلاچاتی و چشمه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست راهنمای سفر به آلاچاتی و چشمه را خواهیم داشت. برای اطلاعات کامل سفر به این دو شهر توریستی در استان ازمیر ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

آلاچاتی و چشمه دو شهر توریستی و محبوب در غرب کشور ترکیه هستند و از مقاصد بسیار پرطرفدار در بین مردم ترکیه و گردشگران خارجی می باشند. آلاچاتی شهری در فاصله ی 75 کیلومتری غرب شهر ازمیر است و فاصله این شهر کوچک با شهر ساحلی چشمه 10 کیلومتر است. بنابراین با سفر به آلاچاتی می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از شهر توریستی چشمه در نزدیکی آن نیز دیدن کنید.

آلاچاتی به عنوان یکی از شهرهای تاریخی و ساخته شده به سبک یونانی در ترکیه، با خانه‌های سنگی، خیابان‌های باریک، هتل‌های بوتیک و رستوران‌ها و کافه ها با میزهای خیابانی است و شهر چشمه مقصدی ساحلی و لوکس است که به دلیل جریانات آب گرم در سواحل آن بسیار پرطرفدار است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اگر از اقامت در خانه های سنگی با قدمت بیش از 100 سال، از صرف صبحانه لذیذ و سالم، از پرسه در کوچه ها و گذرگاههای سنگفرش شده تنگ و باریک که با گل های کاغذی رنگارنگ آذین شده، از استراحت و نوشیدن قهوه در کافه های سنگی و چوبی و گوش دادن به موسیقی ملایم ترکی و یونانی و خرید صنایع دستی و اجناس عتیقه لذت می برید، حتما به آلاچاتی و چشمه سفر کنید.

آب و هوا

آب و هوای شهر آلاچاتی و چشمه دقیقا همانند شهر ازمیر است؛ گرم و معتدل. تابستان ها این شهر بارش کمی به خود می ‌بیند اما رفته رفته هر چه به سمت پاییز و زمستان پیش می رویم، بارش ها افزایش یافته و آب و هوا خنک تر می شود.

به طور کلی شهر آلاچاتی دارای آب و هوایی معتدل و مدیترانه ای است و متوسط دما در آن 17 درجه است. با توجه به رطوبت، هوا در بیشتر سال دلپذیر، در تابستان، گرم و در زمستان، سرد است.

بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به ازمیر و آلاچاتی بر اساس آب و هوا، ۱۹ مارس تا ۱۰ ژوئن (۲۸ اسفند تا ۲۰ خرداد) و ۱۷ سپتامبر تا 2 دسامبر (۲۶ شهریور تا ۱۱ آذر) است. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر و گشت و گذار در این جزیره یونانی است.

سفر به آلاچاتی و چشمه
سفر به آلاچاتی و چشمه

جاذبه های دیدنی آلاچاتی و چشمه

علاوه بر گشت و گذار در کوچه پس کوچه های کارت پستالی آلاچاتی و نشستن در کافه رستوران ها و لذت بردن از شب های زنده آن، جاهای دیدنی دیگری هم در این شهر کوچک وجود دارد که حتما باید آنها را ببینید. از جمله دیدنی های آلاچاتی آسیاب های بادی قدیمی شهر، خانه های قدیمی آلاچاتی، بازار آلاچاتی، ساحل ایلیجا و شنا و تفریح در این ساحل، خیابان معروف کمال پاشا و خیابان جذاب و کلاسیک حاجی ممیش هستند.

شنا در سواحل معروف چشمه، موج سواری، شکم گردی در کافه رستوران های جذاب شهر، رفتن به پارک آبی Oasis، بازدید از قلعه تاریخی چشمه، خرید شوغاتی از بازار سنتی چشمه و… نیز از جمله تفریحات و دیدنی های شهر ساحلی چشمه هستند.

بهترین سواحل چشمه

همانطور که گفتیم، شهر چشمه با سواحل زیبا و آبگرم های متعدد یکی از مقاصد تابستانی بسیار محبوب بین مردم ترکیه و گردشگران خارجی است. با شنا در سواحل چشمه به دلیل وجود جریانات آب گرم بی شمار هر قدمی که به اطراف بردارید تفاوت دما آب را حس خواهید کرد.

از جمله بهترین سواحل آن می توان به ساحل ایلیجا، ساحل پیرلانتا، ساحل آیایورگی و… اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با بهترین سواحل چشمه و موقعیت آنها روی نقشه می توانید لینک زیر را مطالعه کنید.

سفر به آلاچاتی و چشمه

غذا و نوشیدنی

پیده که همان پیتزای ترکی است، ساندویچ معروف کومرو (Kumru) و انواع ماهی، غذاهایی هستند که باید حتما در این سفر امتحان‌شان کنید. تعداد بی شماری رستوران‌ و کافه در کوچه‌ های آلاچاتی و چشمه وجود دارد. غذاهای دریایی تازه صید شده هم یکی از بهترین انتخاب ها هستند.

ساندویچ کومرو یک ساندویچ خوشمزه با نان محلی کنجدی است که نباید امتحان کردن آن را از دست بدهید. همچنین فراموش نکنید بستنی های میوه ای این شهرهای توریستی را امتحان کنید زیرا طعم این بستنی ها را هیچ کجای دیگر تجربه نخواهید کرد. به خصوص اگر در فصل گرم آنجا هستید حتما از بستنی های خوشمزه آن لذت ببرید.

اقامت در آلاچاتی و چشمه

در این دهکده توریستی هتل ها اکثرا به صورت بوتیک هتل و خانه های ویلایی زیبا و سنگی هستند، زیرا در این دهکده ساخت و ساز آنچنان انجام نمی شود و بافت تاریخی آن حفظ شده است. باید گفت اقامت در این هتل بوتیک های زیبا یکی از بهترین تجربه هایی است که می توانید داشته باشید.

خدمات این بوتیک هتل ها به صورت HB می باشد، به این معنی که فقط صبحانه رایگان سرو می شود. البته که با توجه به کوچه های سنگی پر از کافه رستوران، کمتر کسی است که در آلاچاتی بخواهد در طول روز در هتل بماند و غذایش را در هتل میل کند. با توجه به نظرات مسافران اکثر این هتل های کوچک و خانوادگی در آلاچاتی دارای برخورد بسیار عالی و صبحانه باکیفیت هستند.

بسیاری از گردشگران به دلیل کمی گران بودن هتل های شهر توریستی آلاچاتی، به جای اقامت در آلاچاتی، میهمان هتل‌های چشمه می‌شوند و فقط در روز برای گردش به آلاچاتی می‌آیند. البته که در هر دو مقصد شما گزینه های بسیار زیادی با قیمت متنوع برای انتخاب پیش رو دارید. اگر دنبال هتل مناسب با سلیقه و بودجه خود می گردید، کافیست سری به سایت Booking.com بزنید و لیستی بی شمار از هتل ها را به همراه قیمت مشاهده کنید.

از جمله بهترین هتل های آلاچاتی می توان هتل جومبالی کناک، هتل آنیت کناک، هتل آلاچی، هتل جولیت، هتل بوتیک هانه، هتل یرلی، هتل وینتو و… را نام برد. برای آشنایی بیشتر با بهترین هتل های آلاچاتی و امکانات و تصاویر آنها می توانید لینک زیر را مطالعه کنید.

سفر به آلاچاتی و چشمه
سفر به آلاچاتی و چشمه

چطور از ازمیر به آلاچاتی برویم ؟

نزدیکترین فرودگاه به شهر آلاچاتی و چشمه، فرودگاه عدنان مندرس ازمیر است. برای رفتن به آلاچاتی از فرودگاه ازمیر، دو راه دارید؛ می توانید سوار اتوبوس های فرودگاه به نام هاواش (Havaş) شوید که همه ساعته بین این دو شهر تردد دارند. این اتوبوس ها درست در خروجی فرودگاه می ایستند و تابلوی راهنمای ساعات آنها را می توانید در فرودگاه ازمیر ببینید. هاواش ها از بزرگراه ازمیر-چشمه به سمت آلاچاتی می روند و ابتدا در آلاچاتی توقف دارند و سپس به سمت چشمه می روند.

هزینه این اتوبوس ها بسیار مقرون به صرفه است و فاصله زمانی که در مسیر هستید بین 1 تا 2 ساعت است. اما راه دوم این است که از فرودگاه تاکسی به مقصد آلاچاتی بگیرید که این راه کمی گران تر است. اگر مشکلی با هزینه آن ندارید می توانید با تاکسی به سمت آلاچاتی بروید.

دو مقصد متفاوت با یک بلیط

همانطور که در ابتدا گفتیم فاصله آلاچاتی تا شهر چشمه، 15 کیلومتر است. از صبح تا شب دولموش‌ها در این مسیر تردد می‌کنند. دیدن چشمه، تجربه متفاوتی است. اینجا برخلاف آلاچاتی که فاصله کمی تا ساحل دارد، به خود دریا تکیه زده است. به ساحل که برسید، دریای آبی می‌افتد سمت چپ خیابان زیبایی که همه جا نیمکت برای نشستن دارد و سمت راست آن مملو از رستوران‌هایی است که به خاطر چشم‌انداز زیبایشان، به نسبت دیگر جاها، قیمت‌های گران‌تری دارند. در سفر به آلاچاتی بازدید از چشمه را فراموش نکنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨