درخت مکرزن (انجیر معابد) ، چابهار | Chabahar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

درخت مکرزن چابهار

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با درخت مکرزن چابهار آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با درخت انجیر معابد در چابهار در ادامه با ما همراه باشید.

چابهار بندری که به دلیل آب و هوای بهاری‌اش به این نام خوانده می‌شود یکی از شگفت انگیزترین بنادر ایران است. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده لقب تنها بندر اقیانوسی ایران را نیز دارد. اگرچه چابهار به دلیل قرار گرفتن در منطقه آزاد در گذشته بیشتر برای خرید مورد استقبال قرار می‌گرفت ولی این روزها طبیعت چابهار گردشگران زیادی را جذب می‌کند. شهرهای جنوبی دارای درختی به نام درخت انجیر معابد هستند و چابهار نیز از این قاعده مستثنی نیست.

درخت مکرزن چابهار که با نام‌‌های درخت انجیر معابد، درخت لور و درخت انجیر هندی نیز شناخته می‌شود، درخت بسیار بزرگی است که اصل آن متعلق به هند شرقی است و برگ‌های پهنی دارد. انجیر معبد که محلی ها به آن کرگ می‌گویند در داخلش شیره سفید رنگی جریان دارد و میوه آن نیز قابل خوردن است. نمونه های این درخت را در حال حاضر در روستاهای رمین، تیس کوپان، ماشی، لیپار، کوپان سر و کچو در مسیر ساحلی چابهار به بریس می توان دید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سرازیر شدن شاخه های این درخت زیبا به سمت پایین باعث شده که جذابیت آن دو چندان شود. جالب است که افراد محلی با کوتاه کردن شاخه های آن نوعی حالت چتری جذاب را به آن می دهند. چوب های درخت مکرزن سخت بوده و دارای رنگ خاکستری می باشد. میوه نارنجی رنگ این درخت قالب خوردن است.

درخت مکرزن چابهار
درخت مکرزن چابهار

ریشه های این درخت آنقدر زیاد است که فضای زیادی را در اطرافش اشغال می کند. در واقع زمانی که شاخه های درخت مکرزن به زمین می رسند به یک درخت دیگر تبدیل می گردند و در نتیجه درختی تنومند و عظیم به وجود می آید. قدمت اکثر درخت های مکرزن چابهار به صد سال و بیشتر می رسد.

درخت انجیر معابد ساحل کوپانسر یکی از جاذبه های دیدنی شرق چابهار است که در فاصله ۲۰ کیلومتری شرق چابهار به سمت گواتر قرار دارد. زنان محلی صنایع دستی خود را در زیر سایه درخت، برای فروش روی زمین چیده اند و یا به طناب ها آویزان کرده اند که حالت بازارچه به خود گرفته است.

درخت مکرزن چابهار
درخت مکرزن چابهار

درخت مکرزن چابهار با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد جزو جاذبه های گردشگری این شهر زیبا محسوب می شود. امکان ندارد که برای گشت و گذار به چابهار بروید و در کنار درخت مکرزن عکس یادگاری نگیرید. درخت مکرزن در روستاهای مختلف این بندر وجود دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨